M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

The Last Detail 1973 / Jack Nicholson



8/10

به به! آدم لذت میبره این تیپ جک نیکلسون رو میبینه! خیلی با استایل خاص و کلاه ملوانی و بعد شما بهش دیالوگ های جک نیکلسونی هم اضافه کنید و یه فیلم خیلی خوب رو به دست میارید! اول اینکه Tagline فیلم خیلی عالی بود، فکر کنم یکی از بهترین تاج لاین هایی بود که تو این چندوقته دیدم، خیلی به محتوای فیلم و حالات فیلم میخورد و من اصلا قبل از فیلم که این تاج لاین رو دیدم، با خودم فکر کردم این تاج لاین میتونه از اون دیالوگ هایی باشه که جک نیکلسون به زبون میاره، بهرحال Tagline فیلم :

No *#@!!* Navy's going to give some poor **!!@* kid eight years in the #@!* brig without me taking him out for the time of his *#@!!* life

اما خود فیلم ؛

داستان : دوتا عضو نیروی دریایی، مامور میشند که یکی از جوان هایی که خلاف کرده و دزدی کرده، رو به Portsmouth ببرند و در این راه این دوتا مامور سعی میکنند که کاری کنند که به این پسره حسابی خوش بگذره، چون ناسلامتی قراره مدت طولانی بره زندان (هشت سال زندان)، نمیتونه بیرون باشه و ...

حالا داستان فیلم یه جورایی از همون تاج لاین فیلم هم مشخص بود! فیلم خیلی خوبی بود، اسم فیلم به نیروی دریایی وصله ولی خوب خبری از دریا و کشتی نیست و ما فقط با سه نفر عضو نیروی دریایی روبرو هستیم که توی شهرها و قطار و جاهای دیگه در حال گشت و گذار هستند، فیلم سه چهار تا سکانس خیلی خیلی خوب داشت، برای مثال، یکی شون میتونه همون سکانس مخالفت صاحب بار با آبجو دادن به Meadows بودش و عکس العملی که Buddusky ا(نیکلسون) نشون داد، خیلی عالی بود .. صاحب بار بعد از آبجو ندادن به Meadows و روبرو شدن با اصرار Buddusky بر میگرده و بهش میگه، "از اینجا برید وگرنه به پلیس ساحلی خبر میدم" و Buddusky برمیگرده با فریاد میگه :



Budduskey: I am the motherfuc//king shore patrol, motherfu//cker! I am the motherfu//cking shore patrol! Give this man a beer.
Meadows: I don't want a beer.
Budduskey: You're gonna have a fuc//kin' beer

بازی ها هم خیلی خوب بودن، جک نیکلسون خیلی پر انرژی بود، همون جک همیشگی .. به خاطر این بازی خوبش، کاندید اسکار بهترین بازیگر مرد هم شده بوده که اون سال به جک لمون (+) این اسکار رو دادند + اینکه فیلم کاندید تو دو رشته دیگه هم بوده که البته تو هیچ کدوم از رشته ها، اسکاری دریافت نکرده! فیلم، حسابی سرگرم کننده بود.

- John Travolta قرار بوده نقش Meadows رو بازی کنه ولی به Randy Quaid این نقش رو باخته! اگه جان تراولتا بود، واقعا الان دیدنی تر میشد.

- جک نیکلسون بخاطر بازی در این فیلم، بازی در The Sting و نقش Johnny Hooker رو رد کرد.


+

یه دیالوگ عالی دیگه ی فیلم :

Buddusky: I would like to drink a toast to Batman... Superman... and the Human Torch

Radiohead - There There Lyrics

Radiohead - There There Lyrics



--

-


In pitch dark I go walking in your landscape
Broken branches trip me as I speak
Just cos you feel it doesn't mean it's there
Just cos you feel it doesn't mean it's there

There's always a siren singing you to shipwreck (don't reach out, don't reach out [x2])
Stay away from these rocks we'd be a walking disaster (don't reach out, don't reach out [x2])
Just cos you feel it doesn't mean it's there (there's someone on your shoulder [x2])
Just coz you feel it doesn't mean it's there (there's someone on your shoulder [x2])
There there...
Why so green
And lonely [x3]
Heaven sent you
To me [x3]

We are accidents waiting
Waiting to happen
We are accidents waiting
Waiting to happen


--

-

House - 07x16 - Out of the Chute

House - 07x16 - Out of the Chute


--

-









--

-

Man of La Mancha 1972 / Musical



خلاصه داستان: مأموران دادگاه تفتیش عقاید اسپانیا، «میگل د سروانتس» (اوتول) و خدمتکارش (کوکو) را دستگیر می کنند و به سیاه چال می اندازند. زندانیان بلافاصله آن دو را غارت می کنند و «سروانتس» برای بازپس گرفتن متن رمانش ناچار می شود روایت سرگذشت «دون کیشوت» را به مرحله ی «عمل» درآورد...

بازیگران : Peter O'Toole ، Sophia Loren ، James Coco

کاندید دریافت اسکار برای بهترین موسیقی

جالب بود .. واقعا خوب کار کرده بودن روی قطعات موزیکال فیلم و بعضیاش حسابی دیدنی شده بود و البته یه بازیگر قدرتمندی مثل او تول هم پشت این موزیکال ها بود که دیگه حسابی کار رو دیدنی کرده بود .. من از فیلم های قدیمی سوفیا لورن فقط A Countess from Hong Kong رو دیده بودم و برام جالب بود که ببینم چطور ظاهر میشه توی این فیلم؛ خوب کار کرده بود، خصوصا قدرت بیان خوبی داشت لورن! او تول به شخصیت دن کیشوت ظاهر خیلی جذابی داده بود!


خوب برای من بهترین قطعه و آهنگ فیلم، Man of La Mancha بود خیلی زیبا و عالی کار شده بود! استفاده از عروسک های اسب مانند و آسیاب بادی دو از بهترین صحنه های فیلم بود! جایی که دن کیشوت آسیاب بادی رو به چشم دشمن میبینه و به سوی اون حمله ور میشه! عروسک اسب مانندی که سر اون روی سر دو نفر بود و دن کیشوت و خدمتکارش روی اسب و الاغ سوار بودن و شعر هاشون رو میخوندن!




راجع به فیلم :


- پیتر او تول آهنگ های موزیکال فیلم رو خونده و بعد از خوندن متوجه میشه که زیاد به موسیقی فیلم نمیخوره و دنبال یه خواننده جایگزین برای خودش میگرده ولی کسی که او تول انتخاب میکنه، اصلا به صدای اون شباهتی نداشته و یه جستجوی جدیدی آغاز میشه برای پیدا کردن خواننده که Simon Gilbert در نهایت برای این کار انتخاب میشه و به جای او تول آهنگ ها رو میخونه!

- هیئت ملی نقد فیلم (National Board of Review) این فیلم رو یکی از 10 فیلم برتر سال 72 انتخاب کردند.

- یکی از کسانی که روی صحنه تئاتر نقش دن کیشوت رو تا بحال بازی کرده بوده، José Ferrer بود که پیتر او تول سابقه همکاری با اون رو در فیلم Lawrence of Arabia داشته و همچنین گفته که بیشتر بازیگری خودش رو مدیون مدتی کوتاهی بوده که با Ferrer گذرونده