M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

O Brother, Where Art Thou / 2000

O Brother, Where Art Thou / 2000


--

-



--

-

The Simpsons - 17x15 - Homer Simpson, This Is Your Wife

The Simpsons - 17x15 - Homer Simpson, This Is Your Wife


--

-









--

-

Swimming with Sharks - 1994 / Kevin Spacey




Comedy | Crime | Drama | Thriller


کوین اسپیسی، قبل از گرفتن دو اسکار بازیگری، یک سال قبل از ساخته شدن شاهکاری به نام The Usual Suspects  و یک سال بعد از فیلم دیدنی The Ref که فیلم خیلی سرگرم کننده ای بود، درون فیلمی عالی به نام Swimming with Sharks ظاهر میشه و بازی خیره کننده ای از خودش به نمایش میزاره! من بعد از تموم شدن فیلم، باورم نمیشد که هیچ جا اسم این فیلم از کوین اسپیسی برده نشده در صورتی که بدون شک بعد از دیدن باید بگم که،‌ یکی از بهترین بازی های ممکن کوین اسپیسی در اون این فیلم هستش و کوین فوق العاده ست تو این فیلم. قدرت بیان و دیالوگ کوین اسپیسی، میمیک های صورت کوین اسپیسی تو این فیلم،‌ بالاترین سطح ممکن رو داره! به جرئت میتونم بگم که این چند وقت اخیر این قدرها از بازی بازیگری تو فیلمی خوشم نیومده بود و واقعا لذت بردم.


داستان فیلم راجع به دستیار (منشی) جوانی به اسم گای هستش که به استخدام تهیه کننده ای به نام Buddy Ackerman ا (کوین اسپیسی) در میاد و کار خودش رو شروع میکنه! مشکل از جایی شروع میشه که ما با اخلاق خیلی پیچیده ی بادی اکرمن آشنا میشیم، رئیس فوق العاده سختگیر و اعصاب خورد کن! بادی اکرمن شدیدا به گای، منشی تازه وارد فشار میاره و اون رو اذیت میکنه! گای همینطور به تحمل کردن ادامه میده و یا حداقل تظاهر به تحمل کردن میکنه. بیشتر از این ممکنه که داستان رو لو بده ولی خوب ما از همون ابتدای فیلم صحنه ای رو میبینیم که، گای به خونه بادی اکرمن میاد و اون رو گروگان میگیره و از اون میخواد که ازش معذرت خواهی کنه! و بعد از این صحنه، فلش بک های فیلم شروع میشه و ما کم کم دلیل گروگان گرفتن بادی اکرمن توسط گای رو درک میکنیم.



- صحنه ملاقات اول بادی و گای :



در یکی از صحنه های فیلم گای پیش بادی میاد و از فریاد ها و عصبانیت های بادی گلایه میکنه و از اون میخواد که اگه میشه این فریاد ها و عصبانیت ها رو تموم کنه تا بتونند با هم رابطه دوستانه تری داشته باشند. اونجا یه صحنه خیلی جالب و خنده دار خلق میشه توسط اسپیسی، جایی که بادی شروع میکنه به تمسخر گای :



دو نکته راجع به فیلم :

- فیلم تو 18 روز فیلمبرداری شده.

- فیلم یه ارجاع خیلی جالب هم به فیلم Citizen Kane داره.

+

فیلم مارک Comedy رو در عنوان خودش داره و ما حتی با یک کاور کمدی وار روبرو هستیم ولی چیزی که برای من بعد از دیدن فیلم ثابت شد اینه که، فیلم بیشتر از اینکه کمدی باشه، یک درام خیلی قوی هستش و هرچند باید اعتراف کنم که سکانس های کمدی خیلی خوبی داشت ولی بحث درام اون سطح بالاتری داشت. از نظر دیالوگ ها، خیلی فیلم عالی بود و تک تک دیالوگ هایی که کوین اسپیسی درون فیلم به زبون میاره، شدیدا شنیدنی و فوق العاده هستند. و البته بعد ها Frank Whaley هم به کوین ملحق میشه و شروع میکنه به دیالوگ های ماندگار به زبان آوردن. Frank Whaley در فیلم های عالی مثل Born on the Fourth of July ، The Doors ، Hoffa ، Pulp Fiction و ... بازی کرده و واقعا بازیگر خوبی بود تو این فیلم. اما حرف آخر، اگه تا بحال یک رئیس خشن و زورگو داشتید، اگه از طرفداران پر و پا قرص کوین اسپیسی هستید، اگه میخواید یک فیلم با پایان خیلی متفاوت ببینید، این فیلم رو حتما ببینید چون به نظر من برای اون دسته از کسایی که مثال زدم، یک Must See به حساب میاد.

چند تا از دیالوگ های عالی فیلم :

(همه دیالوگ های زیر توسط کوین اسپیسی گفته میشه)

Shut up, listen and learn

+

See, that's the trouble with your *beep* MTV, microwave dinner generation, you all want it now. You think you deserve it just because you want it? It doesn't work like that! You have to earn it. You have to take it, you have to make it yours. But first, Guy, you need to decide what it is you really. want

+

Way it goes


Family Guy - 09x15 - Tiegs for Two

Family Guy - 09x15 - Tiegs for Two


--

-










--

-