M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Blue Skies - 1946 // Musical

یک سکانس موزیکال (2) // Blue Skies (1946) IMDb



چند روزی از تولد فرد آستر گذشته بود که تصمیم گرفتم سراغ یکی دیگه از فیلم های فرد برم و دلی از عزا در بیارم. هنوز فیلم های خیلی خوبی ازش دارم که ندیدم و خوب از این لحاظ، خیلی خوشحالم. این بار سراغ فیلم Blue Skies محصول 1946 رفتم. فیلمی که فرد در اون با Bing Crosby همبازی میشه. Crosby سه بار کاندید دریافت اسکار شده و از این سه بار کاندیدی، یک بار بخاطر فیلم Going My Way جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد رو برده.

اما سکانس موزیکالی که موضوع این پست رو دربر میگیره، سکانسی هستش که به اعتقاد خیلی از نقد ها و نوشته های دوست داران فیلم های موزیکال، سکانسی هستش که کل فیلم Blue Skies رو دیدنی میکنه و حتی اگه کل فیلم ضعیف باشه (که اینطور نیست) ، یک بیننده موزیکال فقط برای دیدن این سکانس موزیکال هم که شده، باید این فیلم رو ببینه. اجرای Puttin' on the Ritz توسط فرد آستر، قطعه و سکانسی موزیکالی که شاهکاری در بین سکانس های موزیکال به حساب میاد. موسیقی و شعر این سکانس توسط Irving Berlin ، آهنگساز معروف فیلم های موزیکال نوشته و سروده شده، کسی از شعرهاش در فیلم هایی مثل Top Hat ، Holiday Inn و ... هم استفاده شده و بخاطر همین فیلم Holiday Inn یک اسکار هم دریافت کرده.

سکانس با اومدن فرد روی صحنه، با کلاه و یک عصا شروع میشه، تو این قطعه، "عصا" خیلی تاثیر به سزایی داره. فرد سابقا در فیلم های مختلف یه نکته رو به راحتی ثابت کرده بود و اونم اینه که، اون به راحتی میتونه با هر شی و جسمی که اطرافش هست، یک قطعه عالی و یک رقص عالی رو بسازه. اینجا هم شی اون، عصایی هستش که روی زمین می افته و دوباره توسط خود فرد بلند میشه. این زمین افتادن ها و بلند کردن های عصا توسط فرد خیلی عجیب شکل میگیره! عصا روی زمین می افته و فرد شروع به رقصیدن بدون عصا میکنه و بعد به سمت عصا برمیگرده و با یک اشاره، عصا خود به خود بلند میشه و به دست فرد میرسه. البته من یک جایی خوندم که این حرکت توسط یک اهرم اتفاق می افته! و خوب منطقی به نظر میرسه چون بهرحال در سال 1946 فناوری CGI وجود نداشته. روی هم رفته یکی از زیباترین سکانس های موزیکالی هستش که من تا بحال دیدم :



+



+



- لینک سکانس فوق العاده Puttin' on the Ritz
فراد آستر در یوتیوب :


YouTube - Fred Astaire - Puttin' On the Ritz (DVD Quality)

Lyrics : l
If you're blue and you don't know
where to go to why don't you go
where fashion sits
Puttin' on the Ritz
Different types who wear a day
coat pants with stripes and cutaway
coat perfect fits
Puttin' on the Ritz
Dressed up like a million-dollar trooper
Tryin' hard to look like Gary Cooper (super duper)
Come let's mix where Rockefellers
walk with sticks or um-ber-ellas
in their mitts
Puttin' on the Ritz

لینک دانلود فایل صوتی آهنگ :

Fred Astaire - Puttin on the Ritz

Family Guy - 5x08 - Barely Legal

Family Guy - 5x08 - Barely Legal


--

-






--

-

Friends 7.04 The One With Rachel's Assistant

Friends 7.04 The One With Rachel's Assistant


--

-






--

-

Happy Birthday Fred Astaire

به مناسبت تولد فرد آستر



دوباره به روز تولد فرد رسیدیم! مرد دوست داشتنی دنیای موزیکال، کسی که در اجرای روتین های موزیکال استاد بینظیری بود و هنوز که هنوزه وقتی که فیلم دوست ها و موزیکال دوست ها به پای سکانس های موزیکال اون مینشینند، لذت فوق العاده از حرکات اون میبرند. فرد حرکات و سکانس های موزیکال منحصر به فردا زیادی داره و اینکه بخوایم تک تک اونا رو نام ببریم، وقت زیادی رو میطلبه. من سعی میکنم توی این پست چند نکته جالب از فرد رو ذکر کنم :

- در سال 1997 توسط مجله Empire رده 73 ام رو در بین ستاره های برتر سینما به خودش اختصاص داد.

- تنها سکانسی که با جین کلی روی صحنه رقصید و سکانس موزیکال اجرا کرد، در فیلم به نام Ziegfeld Follies محصول 1946 بود.

- در سال 2000 یک آلبوم موسیقی برای احترام به آستر منتشر شد که تمام آهنگ های اون توسط Stacey Kent خونده شده بود و نام آلبوم Let Yourself Go: Celebrating Fred Astaire بود.

- توسط Entertainment Weekly به عنوان 19 امین ستاره برتر جهان شناخته شده بود.

- پاهای اون به قیمت یک میلیون دلار بیمه شده بودن.

- همیشه بجای کمربند، دور کمر خودش یک کراوات رو میبست. یک حرکت که از دوستی خودش با Douglas Fairbanks به دست آورده بود. ولی معمولا این حرکت رو به اشتباه به فرد نسبت میدادن.

- توسط مجله Premiere بیست و سومین ستاره برتر تمام دوران انتخاب شده.

- فرد و Ginger Rogers در 10 فیلم با هم همبازی بودن.

- پدرش اتریشی و مادرش آلمانی تبار بود.

- آدرسی که توی سایت IMDb برای فرد ساخته شده هم در نوع خودش فوق العاده جالبه. فرد شماره اول IMDb هستش (imdb.com/name/nm0000001/)

+

دو تا از سکانس های مورد علاقه و محبوب من از فرد در فیلم Royal Wedding :

- رقص روی سقف و در و دیوار :



- رقص در باشگاه بدنسازی :


People think I was born in top hat and tails