M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Friends - 5.19 - The One Where Ross Can't Flirt

Friends - 5.19 - The One Where Ross Can't Flirt

--
-









--
-

Ano Natsu de Matteru - 03

Ano Natsu de Matteru - 03

یکی از صحنه های مورد علاقه ام از اپیزود 3 انیمه. جایی که کایتو در حال فیلمبرداری از ایچیکا توی ایستگاهه.

--
-





















--
-

Ano Natsu de Matteru // Anime

فکر کنم چندماهی میشه که انیمه به این خوبی ندیدم. شاید آخرین انیمه ای که اینقدر تونستم از دیدنش لذت ببرم، Nana بوده باشه. دیدن انیمه های هفتگی و فصل جذابیت خاصی داره، من هنوز 3 یا 4 فصل بیشتر نیست که شروع به دیدن انیمه های هفتگی کردم ولی خوب دارم به این نتیجه میرسم که اینکار حتی بیشتر از سریال دیدن هم بهم میچسبه.


Ano Natsu de Matteru

Waiting in the Summer



انیمه با ورود ایچیکا، دختری فضایی به زمین شروع میشه، شاید بشه این قسمت رو دقیقا شبیه به انیمه Please teacher دونست، هر چند شباهت های زیاد دیگه ای هم بین دو کارکتر اصلی دختر اون وجود داره، من اونیگای سنسی رو با کیفیت نسبتا پایینی میدیدم. انیمه خیلی خوبی بود، اون حس فانتزی که داشت رو خیلی دوست داشتم و همیشه دلم میخواست انیمه ای با درصد بالاتری الهام گرفته شده از اون انیمه ببینم. شاید اینکه بگم Ano Natsu یه انیمه ای با درصد بالاتریه که من میخواستم، واقعا اشتباه باشه چون من جدا از دیدن Ano Natsu لذت بیشتری میبرم تا دیدن Please teacher ، این مسئله به امروزی تر بودن Ano Natsu برنمیگرده بلکه به ساختار داستانی و محتوایی بهترش برمیگرده. توی یکی از نقدهای بچه های مال اینو خوندم که AN در کل یه بازسازیه از PT هستش با این تفاوت که بجای یه خانم جوون فضایی (Mizuho) ، ما با یه دختر کم سن و سال تر نسبت به اون روبرو هستیم. (Ichika) ولی خوب من کاملا با این نظر و نقد مخالفم! همونطور که قبلا گفتم، اینجا ما با یه انیمه ای با ساختار بهتره و متفاوتی نسبت به PT روبرو هستیم و بهتره که به چشم یه انیمه جدید به اون نگاه کنیم.


موقع دیدن هر اپیزود این انیمه، کاملا این احساس بهم دست میده که همه چیز این انیمه، جاییه که باید باشه، موسیقی عالی، (اوپنینگ، اندینگ فوق العاده) ، شخصیت پردازی های جذاب؛ به هیچ وجه کارکتری از انیمه نیست که یه جورایی روی اعصابم بره و میشه گفت تمام شخصیت های کار رو دوست دارم، چیزی که کمتر برای من پیش اومده! صدا پیشه های خیلی خوب، شاید بعضی از اونها هنوز راه درازی رو پیش رو داشته باشند و آنچنان کارنامه طولانی تو پروفایل خودشون نداشته باشند ولی چیزی که مهمه اینه که اونا تونستن به خوبی در این انیمه جا بگیرن و از پس نقش هایی که بهشون واگذار شده، بر اومدن.


یه سری نکته های ریز مربوط به انیمه که همیشه توی هر اپیزود برام دیدنشون جذابه :


1. موجود فضایی ایچیکا، Rinon ، کارکتری حاشیه ای ولی خیلی دوست داشتنی. خوب حتما کسایی که دو انیمه PT و AN رو دیدن، با دیدن این کارکتر، یاد کارکتر Marie توی انیمه PT می افتن چون هر دو یک وظیفه خاص و با شباهت رو به عهده داشتند. موجودات عجیبی که ظاهرا باید بهمراه فضایی های کاوایی ( ) که به زمین میان ، باشن وگرنه ممکنه مشکلات زیادی برای اون فضایی ها پیش بیاد. 



2. صحنه هایی که کایتو شروع به فیلمبرداری با دوربینش میکنه، خصوصا جاهایی که فیلمی که میگیره، از ایچیکا هستش. یه حس رمنس خیلی خاص و جذابی توی این جور صحنه های انیمه وجود داره که من واقعا اونا رو دوست دارم.


http://s2.picofile.com/file/7286397204/Ano_2_.jpg


http://s1.picofile.com/file/7286397739/Ano_3_.jpg



3. ترس همیشگی ایچیکا از مردان سیاه پوش! کسایی که ظاهرا توسط فضایی ها هم شناخته شده هستند! حالا نمیدونم به چه صورت، شاید فضایی ها هم سینما دارند و فیلم های روز رو مثل ما میشنند و میبینند! (و البته با هم دیگه به تصوراتی که زمینی ها از فضایی ها دارن میخندن!) حالا این مورد سوم بیشتر جنبه طنز داستان هستش و از اون شوخی هایی هستش که با اینکه دو سه بار تکرار شده، ولی هنوزم اون شیرینی طنز خودش رو از دست نداده.


http://s2.picofile.com/file/7286397953/Ano_4_.jpg


http://s1.picofile.com/file/7286396341/Ano_1_.jpg


اینها فقط یه سری نکته های ریز بود که تا الان که قسمت 5 پخش شده، به ذهنم رسید و دوست داشتم اونا رو یه جایی بریزم بیرون! اگه انیمه بتونه همینطور در همین سطح جذابیت تا آخر کار جلو بره، به راحتی میتونه به یکی از انیمه های محبوبم تبدیل بشه. و خوب اونقدر داستان جای کار داره (بیشتر از لحاظ رمنس) که میشه خیلی بهش امیدوار موند. بهرحال باید نشست و دید که انیمه به چه شکل کار خودش رو ادامه میده.

Friends - 5.05 - The One With The Kips

Friends - 5.05 - The One With The Kips

--
-









--
-