M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Akuma no Riddle - Episode 12 | The End

Akuma no Riddle - Episode 12 | The End

بعد از اون تزریق هیجانی که در انتهای اپیزود قبلی انیمه داشتیم و دیدن لحظه روبرویی توکاکو و هارو به اون شکل و مطلع شدن از قصدی که توکاکو در سر میپروروند، آماده دیدن یک اپیزود سراسر هیجان بودم و واقعاً هم همینطور شد. جریان با حضور نیو کمی پیچیده و درهم برهم شد ولی باز هم تونستیم صحنه‌های جذابی رو ببینیم. فکر نکنم کسی پیش بینی حضور نیو رو کرده بود و سوپرایز جالبی بود. احساسات هارو و توکاکو به زیبایی تو لحظات درگیری نشون داده شده و واقعا نقطه مثبت اپیزود بود .. اشک‌هایی که هارو ریخت و لحظه حمله هارو به سمت توکاکو که کمی ما رو به ابهام وارد کرد و من که باور کردم هارو واقعاً مرده ... خیلی لحظه شوکه کننده ای بود اما انگار بخاطر جریان تیتانیومی که درون بدن هارو بود، اون زنده موند، تنها بازمانده کلاس شد و در نهایت سرود فارغ التحصیلی خودش رو خوند. در حین شنیدن این آواز، ما تونستیم دیدی گذرا به تمام شاگردهایی که باهاشون مبارزه کردیم، داشته باشیم و همه رو "زنده" ببینیم.

نکته حاشیه ای که بعد از تموم شدن اپیزود 12 ام در بین نظرات طرفداران انیمه دیدم، دیدگاه‌های متفاوت نسبت به نشون داده شدن زنده بودن شاگردان هستش و اینکه چرا تمام اونا زنده هستند. بعضی‌ها اونو مثبت دونسته بودن و بعضی‌ها منفی! من که آنچنان برام فرقی نمیکنه و حاضرم هر دو حالت رو بپذیرم. نکته بعدی مقایسه ذهنی خودم در مورد این انیمه با انیمه Danganronpa هست که از شروع جریان پخش انیمه، اونو در نظر داشتم و مقایسه میکردم. حالا با اطمینان به این باور دارم که Akuma No Riddle پرداخت بهتری داشت و از لحاظ زیبایی داستانی، لوکیشنی، انیمیشنی، اکشن و ... خیلی بهتر بود. من این انیمه رو خیلی بیشتر پسندیدم و حتی فکر میکنم میتونه پتانسیل داشتن فصل دوم هم رو هم داشته باشه.

هنوز یک اپیزود Special با عنوان اپیزود 13 انیمه در راهه که قراره بهمراه ولوم های Blu-ray/DVD ریلیز بشه و باید منتظر دیدن محتوای اون باشیم. امیدوارم اون اپیزود حرف هایی برای گفتن داشته باشه و چیزهای جالبی رو درش ببینیم. بهرحال، سفر جذاب و جالبی رو با این انیمه سپری کردیم. قسمت ژانری انیمه در طول پخش تغییراتی که کرد که کمی برای من ناامید کننده بود ولی خُب، باز هم انیمه خیلی خوبی بود و میتونم بگم که تا حدود زیادی انتظارات شروع فصل من رو برآورده کرد.

صحنه‌هایی از اپیزود آخر :

- لحظات شروع اپیزود و مکالمات نفس گیر بودن :



- مبارزه نیو با توکاکو که قصد رفتن به سمت هارو رو داشت :



- لحظه در آغوش گرفتن هارو بعد از حمله ور شدن به سمت توکاکو :



- لحظه آخر .. قدم زدن هارو، توکاکو ... و به خوبی و خوشی زندگی کردن؟

Bokura wa Minna Kawaisou - Episode 12 | The End

Bokura wa Minna Kawaisou - Episode 12 | The End

خُب، بذارید در مورد پایان‌بندی چیزهایی بگیم. به نظر من بدک نبود و هرچند که همه میدونیم میتونست خیلی خیلی بهتر از اینها باشه و جنبه رمنس داستان میتونست واقعاً به سمت پایانی عالی حرکت کنه ولی باز هم از اینکه اپیزود آخر متمرکز به اوسا و کاوایی بود و به اونا پرداختیم، راضی هستم. خوشحالم که با یک پایان بی ربط و بی توجه به سناریوی اصلی داستان، پیش نرفتیم. بهرحال، خاطره خوب این سری باهام میمونه و از دیدنش راضی بودم .. لحظات شیرین و زیبای خوبی درون اپیزودهای مختلف ـش وجود داشت. اگه بخوام از محبوب ترین کارکترم صحبت کنم باید بگم که، محبوب ترین کارکتر من تو این انیمه، کاوایی بود .. میمیک‌های خیلی جالبی داشت و لحظات کمدی ـش هم جز نکات مثبت دیگه کارکترش بود که دوست داشتم. اوسا هم به عنوان یک نقش اول پسر، اونقدرها تکراری به نظر نمیرسید و به نظر من زوج خوبی برای کاوایی بود. بقیه اعضای گروه ـشون هم که هر کدوم به شکلی گاهی بامزه میشدن و خصوصا سایاکا و مایومی نقش مهمی در جنبه کمدی انیمه داشتند و به نظر من کمدی انیمه با حضور این دو کارکتر دیدنی شده بود.

روی هم رفته این انیمه بین انیمه‌های فصل بهار خوب به چشم اومد و به نظر من تونست موفقیت خوبی رو کسب کنه. نمره‌ای که تا این لحظه در سایت MAL گرفته هم نمره 8.10 هست که به نظر من یه نمره عالی برای یک کمدی رمنس هست و نشون میده که این انیمه بین انیمه‌بین های غیر ایرانی هم محبوب بوده و هست. نمیدونم در مورد فصل دوم چه حسی خواهم داشت .. شاید بهتره اگه قراره فصل دومی ساخته بشه، پایان بندی درستی هم براش در نظر گرفته بشه و اونوقت ... واقعاً ارزش ساخت رو خواهد داشت. پایان بندی که نتیجه ای برای روند پیشرفت رمنس داستان داشته باشه و ما رو به انتهای داستان برسونه.

صحنه‌هایی از اپیزود آخر :

- این لحظه قدم زدن ـشون رو خیلی دوست داشتم. افکار اوسا و ... :



- البته که این دو نفر اوسا رو تنها نمیذارن :



- لحظات آخر و لبخند زیبای کاوایی :



+

Escha & Logy no Atelier - Episode 10

Escha & Logy no Atelier - Episode 10

این اپیزود مقدمه‌ای بود برای ورود به خرابه های اکتشاف نشده و به نظر من تونست به شکل جالبی وسیله حمل و نقل و رسیدن به خرابه ها رو به ما نشون بده. در این بین تونستیم خاطره بد لوجی رو ببینیم و اینکه چطور در حالی که مسئولیت بقیه روی دوش هاش بوده، اشتباه کرده بود و باعث صدمه دیدن دوستش شده بود. خاطره غمگینی به نظر میرسید ولی خُب، تجربه اون خاطره بد تو این اپیزود بهش کمک کرد و تونست موتوری عالی برای کشتی هوایی بسازه. البته کمک زیاد اسکا رو نمیشه ندیده گرفت و مشخصه که اسکا هیجان زیادی برای رفتن به خرابه ها و برآورده کردن رویای خودش داره. جریانات روبرو شدن با اون اژدهای فلز خور هم جز نکات مثبت اپیزود بود و به نظر من میشد روی اون صحنه ها مانور بیشتری داد .. بهرحال یک اژدهای جلوی چشم ما بود. حداقل تونستیم فرار کردن ریفر از دست اون اژدها رو ببینیم. در نهایت ... حالا بلاخره وسیله رفتن به خرابه های اکتشاف نشده هم محیا شده و فقط رفتن به اون لوکیشن باقی مونده!

باید ببینیم جریان به چه شکلی به سمت اون لوکیشن کشیده میشه و اسکا، لوجی و بقیه کسایی که باهاشون همراه میشن، اونجا با چه ماجراجویی هایی روبرو میشن. امیدوارم 2 اپیزود باقی مونده در سطح خیلی خوبی باشن و پایان بندی خوبی رو با هم ببینیم.

صحنه‌هایی از اپیزود :

- فلکش بک لوجی و آشنا شدنمون با دوستش :



- اسکا خیلی خو بلده به لوجی روحیه بده :



- اژدهای پر اُبهت فلز خور :



- به پرواز در اومدن کشتی هوایی :



- ED Card این اپیزود هم به ویلبل اختصاص داشت :

Baby Steps - Episode 11

Baby Steps - Episode 11

ماروئو از پسش بر اومد. تونست از سد میاگاوا بگذره ولی خُب، علاوه بر اینکه خیلی در این راه تفکر به خرج داد و استراتژی چید و ... ریسک کرد، شانس خوبی هم داشت و خصوصا روی ضربه آخری که سرنوشت ساز بود، اتفاقی توپ به راکتش خورد و ضربه ای شبیه لوب چیزی بود که با هم دیدیم و میاگاوا نتونست بهش برسه. کمی خنده دار و باحال بود .. یه جورایی اینو ثابت میکنه که ماروئو هنوز در سطح میاگاوا نیست ولی خُب، بهرحال از سد اون گذشت و به دور بعدی راه پیدا کرد. لحظه ریسک اول ماروئو هم دیدنی بود .. جایی که اشتباه حدس زد و همه تعجب زده بهش خیره شدن. از لحاظ تاکتیکی اپیزود خیلی خوبی بود و حتی تونستیم وارد گیم تای برکر بشیم و اطلاعاتی در مورد این فضا بدست بیاریم. به نظر من تو ابتدا کمی گیج کننده به نظر میرسه ولی رفته رفته بیننده به فضای اون گیم هم عادت میکنه و چیز آنچنان پیچیده ای نبود. خیلی خوب تونستیم 20 دقیقه اپیزود رو صرف گذروندن و به تصویر کشیدن مسابقه جالب میاگاوا و ماروئو کنیم و من که از دیدن این اپیزود راضی بودم.

باید ببینیم ماروئو مرحله بعدی با چه حریفی روبرو میشه و آیا روند بردش ادامه پیدا میکنه؟! بعید میدونم جلوتر از این بره و همین مقطع هم براش یه موفقیت بزرگ به حساب میاد. بهرحال هنوز جای سوپرایز شدن باقی ـه و باید ببینیم چه چیزهایی قراره بهمون نشون داده بشه. امیدوارم بقیه مسابقات هم جذابیت خوبی داشته باشند.

صحنه‌هایی از اپیزود :

- میاگاوا حریف خیی خوبی واسه ماروئو بود .. تو مسیر بازی خودش هم پیشرفت کرد :



- ضربه اتفاقی آخر به راکت ماروئو و نرسیدن میاگاوا به توپ :



+