M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Space☆Dandy S2 - Ep 05

Space☆Dandy S2 - Ep 05

چقدر جالبه که دقیقاً وقتی که این‌روزها خبرهای نه چندان خوبی از استودیو Ghibli به گوش ما میرسه، Space Dandy با یک اپیزود نزدیک به حال و هوای فیلم های میازاکی از راه میرسه و ما رو بیشتر از حالت معمولی به یاد نوستالژی کارهای زیبای استودیوی Ghibli میندازه. نکته جالب دیگه ای که بعد از دیدن اپیزود بهش برخورد کردم و متوجه شدم اینه که، Oshiyama Kiyotaka نویسندگی و کارگردانی و ... این اپیزود رو به عهده داشته؛ کسی که دستی در ساخت چندین فیلم از این استودیو داشته (Secret World of Arrietty ، Wind Rises و ...) و ظاهراً همه چیز دست به دست هم داده که این اپیزود وارد حال و هوای فیلم های Ghibli بشه! از نظر من، کارکترهای مهمان این اپیزود به وضوح شباهت خوبی به دنیای میازاکی داشتند و خصوصاً اشیمه دختر داستانمون، کوچولویی که با دندی رابطه خاصی پیدا کرد، ناخودآگاه "پونیو" رو وارد ذهن من میکنه. استفاده از دوبلوری 10 ساله برای این کارکتر کاملاً مناسب به نظر میرسه؛ Kobayashi Seiran به عنوان اولین کار دوبلوری خودش خیلی خوب از پس نقش اشیمه بر اومد و من که حسابی از شنیدن صداش لذت بردم.





[Kobayashi Seiran ، دوبلور اشیمه]

تفاوت یک اپیزود موزیکال دبیرستانی با یک اپیزود پیرمرد لنگ بسته به کمر و رفتن به دنبال شکار موناگی چقدر زیاده؟! Space Dandy میتونه چنین تغییر فضایی رو انجام بده .. کاری که به خوبی بین این دو اپیزود انجام شد و هرچند من اپیزود قبلی رو بیشتر دوست داشتم ولی نمیتونم در مورد نقاط قوت این اپیزود صحبتی نکنم. حس میازاکی وار این اپیزود بسیار دلچسب بود و لحظات آروم و خاص بدون دیالوگ زیادی داشتیم که نظر من رو به خودش جلب کرد. تجربه ثابت کرده، زوج دندی در کنار دختر کوچولوها واقعاً جواب میده؛ هرچند دندی در مقابل دختران بالغ، یک منحرف تمام عیار محسوب میشه ولی نگاه و دیدی که به اشیمه داره و یا نگاهی که فصل قبل به "ادل" داشت، یه نگاه متفاوت و دوست داشتنیه. این روی نرم و لطیف دندیه که داره خودشو نشون میده و یکی از جنبه های مثبت انیمه هست.

صحنه‌هایی از اپیزود :

- لحظات شروع آشنایی دندی با اشیمه عالی بود :



- ادامه :



لحظه همکاری ـشون با هم که بعد از اون مردم هم بهشون ملحق شدند :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد