M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Nisekoi S2 - Ep 02

Nisekoi S2 - Ep 02





[ به میدان جنگ نزدیک می شوید؛ احتیاط کنید! ]


جنگی بین سوگومی آرمسترانگ (!) و پائولای خوش دست .. اینبار موضوع اختصاصی و اپیزودیک ـمون، معرفی پائولا بود؛ دختر زیبایی که قبلاً تو OVA سوم انیمه دیده بودیمش ولی آنچنان مانور خاصی روی کارکترش داده نشده بود و بخاطر همین به نظر میرسید به یک معرفی درست و حسابی نیاز داشته باشه. با این معرفی ای که از پائولا دیدیم، به نظر میرسه در آینده برای هارو هم یک معرفی خوب داشته باشیم و داستان OVA بعد از این جریانات اتفاق افتاده باشه .. پس باید منتظر رسیدن اپیزود مختص هارو هم باشیم. البته با توجه به اینکه انیمه قراره 12 اپیزود باشه، کمی در حق باقی کارکترهای اصلی ظلم میشه و به نظر میرسه نتونیم اونجور که باید، روی کارکترهای اصلی تمرکز کنیم .. شاید بیشتر از دو سه اپیزود به اونودرا و کریساکی نرسه و مثلاً ماریکا درخشش خاصی تو این فصل نداشته باشه. بهرحال باید ببینیم برنامه ریزی مربوط به این 12 قسمت به چه شکل خواهد بود و آیا بعد از اون فصل سومی هم تایید میشه یا نه.

اما این اپیزود بجز پائولا، یک اپیزود سراسر جذاب واسه طرفدارای سوگومی هم محسوب میشه چون از هر لحاظ تونستیم صحنه های فوق العاده ای رو با حضور سوگومی در کنار راکو ببینیم. خجالتی شدن ها و سوندره بودنش در مقابل راکو مثل همیشه به زیبایی به نمایش در میان و سرخ شدن چهره ش تو موقعیت های خجالتی (که کم نبودند!) از لحظات عالی اپیزود بود. از طرف دیگه جنبه خشن کارکترش، دست به اسلحه شدنش و پرش ها و اکشن وار عمل کردنش هم بسیار جلوه باحالی به کارکترش میده و تفاوت اونُ با کارکترهای دختر دیگه ی انیمه بیشتر پر رنگ می کنه. در نهایت میشه گفت سوگومی یک ترکیب عالی رفتاری و شخصیتی در مقابل باقی کارکترها داره .. با اینکه تیپ پسرونه ای داره و رفتارش مقداری به اون سمت تمایل داره ولی نمیشه از حالت کاوایی و فوق العاده دوست داشتنی کارکترش چشم پوشید .. گاهی خیلی تو دل برو و بامزه میشه .. خصوصاً تو این اپیزود و لحظات نزدیکیش با راکو بسیار عالی رفتار می کرد و من که حسابی راضی بودم.



صحنه‌هایی از اپیزود :

- چند شات راندوم و جالب از پائولا :



+





- از جمله صحنه های منحصر به فرد سوگومی :



++ ED Card این اپیزود هم عالـــــــی بود.

Nisekoi S2 - Ep 01

Nisekoi S2 - Ep 01





[منو ببین .. بهم توجه کن .. یالا دیگه! ]



استارت فصل با سناریوی درک عشق شروع شد؛ اینکه کریساکی عشقی که به راکو داره رو پذیرفت و حالا دوست داشت یه جورایی توجه راکو رو به خودش جلب کنه ولی مگه میشه چنین کار غیرممکنی رو انجام داد؟! تو نگاه اول و حتی تا نیمه دوم هم راکو شدیداً بی ملاحظه و بدون توجه به تغییرات کریساکی به نظر میرسید ولی بعد از اون مشخص شد که نه، اینطور نیست و صرفاً نمی تونسته به راحتی بقیه حرف خودش رو به زبون بیاره. سناریوی بدی نبود و فکر می کنم برای شروع جالب پیش رفتیم؛ هرچند دخترای دیگه ی انیمه خیلی محو بودن و اونقدری که باید تو اپیزود نقشی نداشتند ولی مطمئناً اپیزودهای بعد نوبت به اونا هم میرسه و حتی کارکترهای فرعی رو هم می بینیم .. کارکترهای فرعی جدیدی که تو OP جدید هم وارد شدن و به نظر میرسه تو پیشروی بعضی از جنبه های داستانی دخالت داشته باشند.

OP و ED برای من مثل فصل اول بگیر و نگیر داره؛ اونقدرها حس خاصی نسبت بهشون ندارم ولی حداقل از لحاظ تصاویر زیبا و دوست داشتنی هستند و میشه باهاشون کنار اومد. دلم می خواست یه چیز دلچسب تر، از لحاظ موسیقی داشته باشیم و در کنار اینکه از گوینده های خود انیمه برای آهنــگ استفاده می کنند، یه انتخاب خوب تو زمینه موسیقی ببینیم. بهرحال فکر نکنم OP , ED نقطه توجه اصلی من باشه و ترجیح میدم زیاد درگیر فکر کردن بهش نشم.

روی هم رفته شروع خوبی بود .. مثل فصل قبل روال تک اپیزودی بامزه ای رو دنبال می کنیم و رابطه راکو با باقی دخترها در قالب داستان های اپیزودیک دیگه ای رو خواهیم دید و در نهایت چیزی که واسه من مهمه و تو پست اول هم بهش اشاره کردم اینه که، باید ببینیم تو فصل دوم چقدر پا رو فراتر از فصل اول میذاریم و چقدر بهتر از قبل جنبه عاشقانه رو به جلو هل میدیم. خدا کنه بهتر و بهتر بشه و انیمه بتونه جذابیت خودش رو حفظ کنه.






Ninja Slayer From Animation - Ep 01

 Ninja Slayer From Animation - Ep 01





"اینقدر بده که ارزش دیدن داره" ؛ این جمله ای که دقیقاً در مورد Inferno Cop ، اثر قبلی این کارگردان صدق می کرد و در مورد این اثر جدیدش هم صحیح هست. تازه، این تنها شباهت این کار با IC نیست، بلکه از همه لحاظ بهمدیگه شبیه هستند .. IC تونست با سبک عجیب خودش موج عظیمی از طرفداران رو جذب خودش کنه. این حالت انیمیشن قرار نیست پر از افکت های زیبا باشه، بلکه قراره با حالتی Troll بیننده رو سرگرم کنه. اگه قرار باشه به چشم دیدن یک انیمیشن زیبا و کیوتو انیمیشن وار به سراغ این انیمه برید، شک نکنید که پشیمون و زده خواهید شد. حداقل تو اپیزود اول به نظر رسید که رگه هایی از سرکاری بودن انیمه در Ninja Slayer From Animation وجود داره و خوشبختانه اونقـــــــدر بد بود که بشه ازش لذت برد. اگه کمی از لبه مرز عقب تر می بود و فقط در مرز "بد" قرار داشت، نمیشد نسبت بهش حس خوبی داشت و با لذت به سراغش رفت ولی برای من، Ninja Slayer From Animation کاملاً وارد فضای "غیر قابل جدی گرفتن" شده و نیازی نیست که بهش جدی فکر کنم ... فقط از دیدنش لذت می برم.

هر چند درک می کنم .. ممکنه کسای زیادی این حس من رو نداشته باشند و شاید لذت بردن من از این انیمه بیشتر بخاطر Inferno Cop باشه و اینکه اون چه تاثیر خوبی رو روی ذهن من گذاشت ولی بهرحال توصیه می کنم با دید متفاوتی به سراغ این انیمه برید و اون رو به جنبه طنز نگاه کنید. تریگر قصد داره یک ملتی رو سرکار بذاره و به نظر میرسه بهترین کارگردان ممکن رو برای اینکار انتخاب کرده. کارگردانی که با یک انیمه کوتاه مثل IC تونست محبوبیت بالایی کسب کنه. باید ببینیم با این اثر هم می تونه چنین کاری انجام بده یا نه. موج پذیرش انیمه در برهه زمانی پخش اپیزود اول از این موضوع خبر میده که پذیرش اولیه انیمه در حد IC نیست ولی همچنان میشه نظرات مثبتی رو بین نظرات مختلف به چشم دید و تماماً منفی به نظر نمیرسه.

بهرحال من انیمه رو ادامه میدم و کنجکاوم که ببینم این فاجعه ی شیرین به چه سمتی تمایل پیدا می کنه و آیا می تونه حس سرگرمی خاصی رو به وجود من تزریق کنه یا نه.

Ore Monogatari - Ep 02

Ore Monogatari - Ep 02





"تاکئو، شاید تو بتونی اون شوالیه زره پوش و درخشان باشی ... "


فکر نمی کنم فقط من باشم که جو و فضای این انیمه رو با انیمه های دیگه ی این فصل متفاوت می بینم. یک جور حس خیلی خاص در طول تمام دقایق انیمه پا پرجاست و با اینکه تاکئو یه کارکتر خیلی گنده ست و خشن به نظر میرسه ولی ناخودآگاه لطافت خاصی بخاطر فضای داستانی بر روی کارکترش چیره شده. اینکه دوست داره یاماتو و سونا رو حمایت کنه و از اونا یه زوج بوجود بیاره، ممکنه در طول ادامه انیمه شکل متفاوتی به خودش بگیره؛ دوست ندارم تا ابد همین حالت حمایت دوستی اون دوتا رو از طرف تاکئو ببینم .. بلاخره تو یک مدت زمانی نزدیک و هفته های آینده باید ذهنیت تاکئو عوض بشه و کمی خودخواهی به خرج بده. تو این بین به نظر میرسه عوامل دیگه ای هم وجود دارند که این شرایط رو برای تاکئو مهیا می کنند .. عواملی مثل احساس خود یاماتو به تاکئو که به صورت واضح به تصویر کشیده شده و میشه فهمید که کوچکترین نظری روی سونا نداره. و از طرف دیگه در طول این اپیزود من حس کردم سونا هم متوجه احساس تاکئو شده و صحنه قدم زدنشون به سمت خونه و صدا زدن "یاماتو" و توجه ای که تاکئو به حرف سونا کرد، خودش نشون دهنده اینه که سونا مقداری از اینکه تاکئو جذب یاماتو شده با خبره.

از هر چی که بگذریم، نباید از نکته مثبت بزرگی که درون انیمه خیلی خوب داره خودشو نشون میده، به سادگی عبور کنیم؛ واقعاً ترکیب چهره غول پیکر و زمخت تاکئو با لطافت و طراوتی که درون چهره یاماتو هست، فوق العاده دلچسبه و دیدن رودرویی این دو کارکتر به هیچ وجه خسته کننده نمیشه .. حالا فرقی نمی کنه که کجا باشه؛ چه در حال کیک خوردن باشیم و تاکئو از خوشمزگی کیک صحبت کنه و یاماتو از خجالت سرخ بشه و چه وقتی که تاکئو برای نجات جون یاماتو پا پیش بذاره و در کنارش یاماتو با اون چهره کاوایی از زور زیاد خودش صحبت کنه ... همه اینها جز اون ترکیب بی نهایت خوب انیمه هستند و من بهشون علاقه دارم.


صحنه‌هایی از اپیزود :

- پیام های یاماتو واقعاً هم بامزه و رنگارنگ بودن :



- نجات یاماتو :



- صحنه چسب زدن روی صورت تاکئو خیلی جالب از آب در اومده بود :



- مگه میشه این لبخندها رو دید و مثل تاکئو به در و دیوار نخورد؟!