M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Himouto! Umaru-chan - Ep 01

Himouto! Umaru-chan - Ep 01






فصل بعد از فصل میگذشت و هنوز اون طعم خوش "برش زندگی" های مورد علاقه ـم ، برش زندگی هایی که از جنس منن رو نمی تونستم بچشم. کارهای برش زندگی زیادی در چند فصل اخیر اومدن و رفتن که بهشون علاقمند شدم ولی گذر زمان باعث میشد که ماندگاری خوبی درون ذهنم نداشته باشند .. دلم می خواست بازم یه کار فوق العاده تو ژانر برش زندگی ببینم و تعجبی نداره که حالا، باز هم این کارگردان مورد علاقه‌ی برش زندگی منه که این کار رو انجام داده. Oota همونطور که فکر می کردم، با تیم کمدی و SoL خودش برگشت و باز هم رضایت منو به دست آورد. فضا فرق می کنه .. همونطور که قبلاً گفته بودم، ولی لطافت لمس Oota روی اثر جدید وجود داره؛ لطافتی که در خلق کردن صحنه های کمدی به خرج میده و خلاقیت بسیار دلنشینی که در روبرو شدن با کارکترهای کاوایی به ما نشون میده. از صفات خوب این کارگردان تو پست معرفی اولیه زیاد گفتم و واقعاً خوشحالم که بهم ثابت کرد همینطور بوده و اشتباه نمی کردم .. اون واقعاً می دونه داره چیکار می کنه.

شروع خیلی خیلی خوبی بود. اومارو ، کارکتری فوق العاده روی اعصاب ولی بی نهایت دوست داشتنیه. روی اعصاب رفتنش چیزیه که اونو نازنین می کنه و مهرش رو به دل ما میندازه. هنوز نمی دونم کدوم ورژنش رو بیشتر دوست دارم، چیبی یا غیر چیبی و با وقار ؛ ولی بهرحال تمایلم به دیدن هر چه بیشتر اومارو سر به آسمون می کشه و بالاست. چه دوبلور خوش صدایی داشت .. زیبایی کارکتر اومارو رو چندین برابر کرده بود .. هم در لحظات چیبی بودن یا از خود راضی بودنش و هم در لحظات مهربون رفتار کردن و ناز کردنش ... در همه حال صدایی خیلی خاص و در خور شخصیت اومارو رو داشت. انصافاً از کار دوبلور اومارو رضایت کامل رو دارم، معومیتی که دوست داشتم رو تو صدای خودش داره و مشتاقانه منتظر شنیدن هر چه بیشتر صدای اونم.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>





>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>


داداشی، یا همون تایهی که اسمش تو اپیزود اول به زبون آورده نشد ، اونقدرها هم که فکر می کردم بی خاصیت و بی چهره نبود .. خوشبختانه یه سری دیالوگ های کمدی و باحال بهش داده بودن که در تقابل با اومارو حسابی به دردش می خورد و مشخصاً همین باعث شده بود کارکترش روح دار تر از حالت معمولی به نظر برسه. ممکنه تمرکز داستانی زیاد روی اون نباشه ولی به عنوان یک نقش مکمل به خوبی می تونه اومار رو همراهی کنه. اما نکته دوست داشتنی و فوق العاده خوب در مورد کارکترهای فرعی، دوستای اومارو هستند که وقتی اپیزود تموم شد و اون ED فوق العاده زیبا رو دیدم، عطشم واسه دیدن هر کدومشون بیشتر و بیشتر شد .. خیلی دوست دارم اپیزودهای زیادی رو با ابینای بیچاره، تاچیبانای خنده دار و موتوبای مثلاً سنگین (!) بگذرونم.

از بین این سه کارکتر فرعی، این ابینا بود که بیشتر از بقیه نقش داشت و خصوصاً با همسایه بودن با اومارو به نظر میرسه بیشتر از اینها اونو ببینیم و باهاش آشنا بشیم .. شاید حتی راز اومارو رو هم کشف کنه اما بیچاره حتی نحوه حرف زدنش هم دل آدمُ به لرزه درمیاره. گناه داره .. دلم واسش میسوزه ولی در عین حال بهش می خندم و دوسش دارم. تاچیبانا هنوز فازی که درش به سر میبره رو مشخص نکرده ولی شارژ بودن و پر انرژی بودنش به گروه دخترها می خوره، رقابت محور بودنش رو دوست دارم و البته، بخاطر قیافه خاصی که داره اداها و میمیک های خیلی باحالی هم داره. موتوبا ظاهراً عضو تیم شنای مدرسه ست و با اینحال بازم از اومارو باخت. چطور ممکنه از این اوماروی تنبل ببازی؟! هه هه .. بهرحال موتوبا هم کارکتر ناز و با پتانسیلی به نظر میرسه .. یه گروه چهار نفره ی خیلی خوب!


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>







>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>


اما از هرچه که بگذریم، صحبت از اومارو یه چیز واجبه و لازمه بیشتر از اینها از اومارو حرف بزنیم. چه روتین خنده داری واسه هله هوله خوردن داشت و چه ایده های بامزه ای به سرش میزد. تمرین دادن همسترها و حقه یاد دادن بهشون واسه اینکه براش چیپس و نوشابه بیارن یا اونو در اوج تنبلی و دراز کشیده از اتاق بیرون ببرن ... آخه تنبلی تا چه حد؟! چطور ممکنه چنین دختری که اینطور وقتشو صرف خوشگذرونی میکنه، تو تمام امتحاناتش نمره 100 و کامل بگیره؟ یه جورایی منو به یاد توشینو کیوکو از Yuru Yuri می ندازه که اونم چنین وضعیتی داشت و واسم قابل درکه. فرق کیوکو با اومارو در اینه که همه عاشق اومارو هستند و وقار اونو دوست دارن ولی کیوکو یکی از فضول ترین کارکترهای انیمه ایه و خیلی ها ازش شاکی ان. تشابه کارکتری رو زیاد ندیدم .. شاید ابینا ذره ای ، قطره ای از معصومیت آکارین رو داشته باشه ولی بجز اون، تفاوت رفتاری و چهره ای و خیلی تفاوت های دیگه ای با هم دارند که بهتره اصلاً از خیر مقایسه شون بگذریم.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>





>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>


تو اپیزود اول حتی ارجاعات انیمه ای هم داشتیم. به وان پیس، "جان پیس" گفتیم و اینجور که معلوم بود، اومارو تو چپتر خیلی حساسی به سر می برد. بهرحال بخاطر علاقه زیاد اومارو به مانگا و انیمه و گیم، انیمه می تونه ارجاعات بیشتری هم داشته باشه، دوست دارم دقت کنم و ببینم دوباره چیز آشنایی به چشم می بینم یا نه. در حال حاضر اونقدر غرق در لذت بردن بودم که زیاد به حواشی و جزییات درون اتاق ها دقت نکردم. شاید چند ساعت دیگه که دوباره به سراغ دیدن انیمه رفتم، بیشتر جزییات رو از نظر بگذرونم.

OP حس شاد و سرزندگی بامزه ای داره و ED بی نهایت زیباست .. شاید زیباترین ED فصل واسه من باشه و با این تصاویری که لب دریا درونش داشت، از الان بی صبرانه منتظر دیدن یه اپیزود ساحلی با حضور این کارکترهای دوست داشتنی هستم .. خدا کنه اتفاق بیافته و یه فضای خیلی عالی رو کنار دریا ببینیم. تو چنین موقعیت هایی هست که درک می کنم چرا داشتن یک اپیزود ساحلی در دنیای انیمه ای یک "باید" محسوب میشه و اینجا با وجود چنین ED دریایی و دلپذیری نداشتن یک اپیزود ساحلی عذابی واسه من بحساب میاد. موسیقی متن درون انیمه هم همونطور که فکر می کردم، به صحنه های کمدی می خوره .. قرار نیست از اون موسیقی های متنی باشه که دیوانه وار مجذوبش بشید و بمحض اومدن لینک دانلودش سراغ دانلودش برید ولی سازگاریِ موسیقی متن با محیط انیمه بشدت بالاست و میشه حس و حالی که انیمه از موسیقی متن خوب خودش می گیره رو متوجه شد و از دیدن انیمه بیشتر لذت برد.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>





>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>


در نهایت، نمی دونم چه نکاتی رو از قلم انداختم .. فقط میگم که خیلی دوسش داشتم .. یه برش زندگی فوق العاده دوست داشتنی با انواع لحظات کاوایی بود. خوشبختانه اعتمادی که به عوامل انیمه داشتم و حس خوبی که از جو تریلر انیمه پیدا کرده بودم، نتیجه مثبت داشت و همونقدر که می خواستم انیمه جالب انگیزه. از الان منتظر دیدن اپیزودهای بعدی ام.

+

صحنه‌هایی از اپیزود :

- ارجاع به وان پیس و کارکتر چوپر :





- با کامپیوتر کار کردنش معرکه بود :



- طمع بدست آوردن یک میلیون ین چنین بلایی سر چشمای اومارو میاره. :



- همسترهای برده، به پیــــــــــش :



- آخ آخ .. تو ملا عام چه نازی می کرد ، بیچاره داداشه :


- اینو .. چه ژس هایی می گیره :



- کاوایـــــــــــــــی :



- بد نگذره یه وقت .. اومارو، چیز دیگه ای نمی خوای؟



- این تیپش هم عالی بود :



- You Dead ... ؟



- چپ و راست شدن اومارو تو این صحنه خیلی خنده دار بود :





- وای چه لبخنــــــــــدی!



- ED بی نهایت زیبای انیمه :



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد