M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Life of Brian - 1979​

[​IMG]

دیدن مصاحبه ای از کونان و جان کلیس باعث شد به یاد خاطرات خوب Fawlty Towers بیافتم؛ اینکه چقدر اون سری کمدی رو دوست داشتم و تصمیم گرفتم فیلم دیگه ای از این بازیگر ببینم. و چه بهتر که به سراغ اثری معروف و محبوب در ژانر کمدی برم .. چون میدونستم حداقل چیزی که از دیدن یک فیلم در ژانر کمدی از کلیس بدست میارم خندیدنه ... و در مورد این فیلم هم، تا بحال زیاد اسم اثر رو زیاد شنیده بودم ولی موقعیت دیدنش برام پیش نیومده بود. حقیقتش نمی دونستم دقیقاً قراره با چه چیزی روبرو بشم و ترجیح دادم چشم بسته به سراغ فیلم برم.


Life of Brian - 1979

[​IMG]


زندگی برایان در عین سادگی فیلم ارزشمندیه؛ داشتن یک سناریوی ساده اشتباه گرفته شدن مردی به نام برایان بجای منجی و مسیح و بهره گرفتن و به تصویر کشیدن بی مغزی و کله پوکی افراد جامعه ای عقب مونده که برایان در اون به سر می بره، قالب کمدی فیلم رو تشکیل میده؛ اینکه اون مردم چقدر راحت گول می خورن، حاضرن برای بدست آوردن ذره ای امید دست به دامان هر نشانه ای بشن و فرضاً چقدر ساده بعد از پیچ خوردن برایان در یک کوچه تصور رو به این میذارن که مسیح به آسمون ها پیوسته و لحظه ای بعد به خودشون میان و می فهمن که این مثلاً مسیح اونا (!) فقط به کوچه ای دیگه پیچیده و اون چیزی که فکر می کردند نیست .. همه تلنگرهایی و گیرهایی به مذهب و افراد افراطی گرا بودند .. ممکنه در ابتدا به نظر برسه که سطح کمدی خیلی ساده و پیش پا افتاده ست ولی اگه کمی در عمق کار تفکر کنید می بینید برای هر صحنه دیالوگ های با ارزشی نوشته شده و در پشت هر صحنه ساده کمدی این فیلم، نگاه پُر و جالب انگیزی به مشکلات اجتماعی نهفته ست. اینکه مردم فقط با داشتن باورها و اعتقادات به چه درجه ای از اراده می رسند، اینکه یک تلقین قوی چقدر می تونه فکر یک انسان رو شکل بده و مسیر زندگی فردی رو مشخص کنه، اینها همه به راحتی در لحظات ریز این فیلم قابل مشاهده ست.

بازی های لهجه ای، کلمه ای با زبان انگلیسی، لحظات اغراق آمیز کمدی فیلم و خصوصاً سکانس های مرتبط با سزار همه عالی بودند. صحنه ای که سربازها سعی می کردن جلوی خنده خودشونُ روی نحوه صحبت کردن سزار بگیرن واقعاً خنده دار بود .. چیزی که در شرایط عادی جلوی یک سزار با اقتدار اتفاق نمی افته، اینجا به شکل بامزه ای به مسخره گرفته میشد و هر دفعه یک سرباز زیرخنده میزد، منم شروع به خندیدن می کردم و اون صحنه ها واسم طلایی بودند. تیکه های ریز کمدی زیادی داشتیم که اشاره کردن به همشون کار ساده ای نیست و تو جریان دیدن فیلم میشه به راحتی بهشون اشاره کرد ... بحث سر چونه زدن یا نزدن تو اوج فرار از دست ماموران، گیر دادن به جریان صلیب و دیالوگ ها و صحنه های خنده دار و عجیبی که در حین به صلیب کشیده شدن از زبون کارکترها خارج میشد .. همشون چیز های خیلی خوبی بودند.

بهرحال، خیلی از دیدن این فیلم راضی هستم و به نظر من این فیلم یک فیلم کمدی خیلی خوب و با محتواست و ارزش بارها دیدن رو داره.

پ ن : حالا که دارم فکر می کنم می بینم به سختی می تونم Monty Python and the Holy Grail رو به خاطر بیارم. با اینکه احساس خوب کمدی اون باهام هست و می دونم که موقع دیدن حسابی ازش خوشم اومده بود ولی تصمیم دارم بار دیگه به سراغ دیدنش برم و در کنارش سری تلویزیونی Monty Pythons Flying Circus محصول 1969-1974 رو هم دانلود کردم و می خوام بزودی امتحانش کنم. این جنس کمدی رو خیلی دوست دارم و گه گاهی به سکانس هایی بر می خورم که واقعاً منو با صدای بلند به خنده وادار می کنه و همین یه نکته مثبت واسه منه. امیدوارم سری Monty Pythons Flying Circus هم بتونه به اندازه کافی واسم جالب باشه و حداقلش اینه که می تونم یه اثر دیگه از جان کلیس ببینم و با فضای کاری اون که یکی از نوستالژی های سریالیِ منه بیشتر آشنا بشم.



صحنه هایی از فیلم :

[​IMG]


[​IMG]

[​IMG]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد