M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

The Ranch - Season 1

The Ranch - Season 1





یک سریال خانوادگی، از نوع غربی و وسترن کمدی.



فوق العاده نیست، نباید انتظارات رو بالا ببرید ولی اگه با خیال راحت و با دلخوشی پای دیدن سری بشینید از دیدنش لذت میبرید. گفتنی های خوبی درون سری وجود داره و میشه روی سرگرم شدن توسط اون حساب کرد. از صحنه های احساسی خوب و دلخوش کننده تا صحنه های کمدی بامزه. کارکتر روستر یه کارکتر قابل اعتماد واسه صحنه های کمدیه و اشتون کوچر هم تونسته به خوبی از جو Two and a half men خارج بشه و نقش کولت رو جالب و خوب از آب در آورده. ولی اگه قراره از کارکترها حرف بزنیم، باید به بو بنت با بازیگری سم الیوت اشاره کنیم؛ کارشُ به زیبایی هرچه تمام تر در نقش پدر خانواده انجام داده و واقعاً میشه با حضور اون استخون بندی این خانواده رو باورپذیر دونست.


فضای وسترن ولی ملایم کار به دل میشینه. واقعاً بدم نمیاد چنین اثری رو دنبال کنم. تا بحال به فکرم خطور نکرده بود که یک سیت کام وسترن ببینم ولی حالا به لطف نتفلکس شد و دیدم و لذت هم بردم. حس و حال خونه هاشون، حیاطشون و ماشین هاشون و حتی صحنه هایی که پای حیواناتشون مثل گاوها وسط کشیده میشد و میشد اونا رو تو صحنه دید آدمُ یاد بعضی لحظات سریال خاطرانگیز "پزشک دهکده" میندازه. جالبه که تو همین لحظه و در حال نوشتن به یاد اون سریال افتادم و حس می کنم همین تلنگر لحظه ای به گذشته نشون میده که این دو چه نکات ظریف نزدیکی به هم دارن. کلیت متفاوته ولی جنس فضا و لوکیشن های هر دو کار کمی بهم شباهت داره. این نکته خوبیه و به فال نیک بگیریمش.


در مورد داستان حرف آنچنان زیادی نمیشه زد؛ منظورم از نوع بد نیست .. داستان خوبه و پیشرفت هایی دیده میشه .. ملایم پیش میره .. رابطه کولت و روستر و پدر و مادر و البته ابی با بازی زیبای الیشا کاتبرت که تصورشم نمی کردم بتونه در چنین فضایی خوب کار کنه ولی اینکارو کرد. به خوبی نقش ابی رو به ذهن من قالب کرد و فکر کنم از این به بعد اونو با نقش ابی به خاطر بیارم. هر چند اعتراف می کنم آنچنان چیز زیادی از این بازیگر ندیدم و شاید سریال 24 یکی از معدود تجربه های خوب من با این بازیگر بوده باشه ولی خب همین تک سریال می تونه کافی باشه تا شخصیتش واسم خاطرانگیز بشه. و بله دیگه، میشه گفت The Ranch خاصیت خاطرانگیز بودنُ داره. بخاطر صحنه های ریزی مثل در آغوش گرفتن ها و حس خانوادگی خوبی که درون کار گنجونده شده ارزش دیدنُ داره، اگه دنبال یه کار خانوادگی خوب هستید میشه روی این کار حساب کرد و در حاشیه، فکر می کنم اگه بیننده اهل اون حوالی و فضای مزرعه داری و غیره باشه، بیشتر از یک بار هم به سراغ دیدن اثر میره.


بهرحال من که از دیدنش لذت بردم ... منتظر فصل دوم کار هم می مونم!










Stevie Ray Vaughan — Tin Pan Alley

Stevie Ray Vaughan — Tin Pan Alley





--
-


Went down to Tin Pan Alley
See what was going on
Things was too hot down there
Couldn't stay very long
Hey hey hey hey, Alley's the roughest place I've ever been
All the people down there
Livin' for their whisky, wine, and gin

I heard a woman scream
Yeah and I peeped through the door
Some cat was workin' on Annie with a
Lord with a two-by-four
Hey hey hey hey, Alley's the roughest place I've ever been
All the people down there
Livin' for their whisky, wine, and gin


I heard a pistol shoot
Yeah and it was a .44
Somebody killed a crap shooter cause he didn't
Shake, rattle, and roll
Hey hey hey hey, Alley's the roughest place I've ever been
All the people down there
Killin' for their whisky, wine, and gin

I saw a cop standing
With his hand on his gun
He said "this is a raid, boy

Nobody run"
Hey hey hey hey, Alley's the roughest place I've ever been
Yeah they took me away from Alley
Lord they took me right back to the pen



Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge - Ep - 01

Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge - Ep - 01






شاهد باشید که چطور شینیا به کارگردانی به یاد ماندنی تبدیل میشه.



من فقط چند تا چیزی که رو ذهنم سنگینی می کنن و باید بیرون بریزم رو به زبون میارم :

- یک آفرین به کارگردان حالا دیگه خیلی محبوب خودم، "کاواتسورا شینیا" میگم، بی نهایت خوب عمل کرده.

ترسم از این بود که فقط در کارهای برش زندگی با کارکترهای دختر تبحر داشته باشه ولی با همین تک اپیزود تاناکا نشون داد که نه، اینطور نیست! این کارگردان فراتر از یک کارگردان One Hit Wonder ـه. حالا دیگه می تونم اونُ به لیست کارگردان های محبوب و با ثبات برش زندگیِ خودم، ساتو جونیچی بزرگ (Aria) و ماساهیکو اوتای بی نظیر (Himouto , Yuru Yuri) اضافه کنم. امیدوارم ادامه ده راه اون دو بزرگ باشه! کاواتسورا تو این انیمه به خوبی قالب بندی رو انجام داده؛ همه چیز سرجای درستشه .. احساس ملایم و التیام بخش از خستگی تاناکا میباره و به جای خسته کردن بیننده به ما انرژی می بخشه! درود به این کارگردان توانا! ببینید با یه فضای ساده چه تنوع و خلاقیتی به بار آورده ... واقعاً طراوت از سر و روی این انیمه میباره .. میباره و میباره .. و جالبی قضیه اینه که ما حتی به چتر هم نیاز نداریم؛ زیر این بارون موندن به نفع ماست!


+ این کارگردان حتی از سبک پیشنمایش اثر قبلی خودش هم بهره گرفته که چیز خلاقانه ای از نظر من بود ...

نمایش اتفاقات "اپیزود بعد" به این صورت و در یک قاب کوچک ، Non Non Biyori :





- و در تاناکا ، که کوچکتر شده :



- یک سری به نشون ایــول تکون میدم، به خودم افتخار می کنم که در این مورد صحیح فکر می کردم.

ایولی جانانه به میزوتانی هیرومی ، آهنگساز انیمه تقدیم می کنم :





از نظر من این میزوتانی هیرومی بود که به حس گرفتن شخصیت تاناکا کمک کرد .. اون بود که فضا رو برای ما ساخت .. بی نهایت از کاری که تو این انیمه انجام داده لذت بردم!! عالی .. عالــــــــی! از اینکه دست این آهنگساز باز گذاشته شده و تونسته با خلاقیت تمام کار کنه فوق العاده خوشحالم. چه ترک های کسل تاناکا، چه ترک لالایی واری که ازش شنیدیم، چه آهنگ های نسبتاً غیر ملایمی که درون فضای کاری جا داده بود. می تونم تصور کنم .. چی رو؟ اینکه بعد از تموم شدن انیمه به راحتی شروع به پلی کردن تک تک ترک های OST این کار بکنم! خاصیت شنیداری بسیار بالایی در این کار نهفته ست .. ساسوگا هیرومی سنسی .. آره، به زبون آوردمش .. دیگه از این به بعد من این شخص رو به نام هیرومی سنسی میشناسم!

- و بله دیگه، با طراوت ترین انیمه فصل بدون شک این انیمه بود.

چرا؟ چون دو فردی که در بالا بهشون اشاره کردم بر سر اینکار حضور دارن و زیبایی رو به نهایت رسوندن .. علاوه بر اینها، گویندگان انیمه فوق، فوق فوق العاده ان ... احسنت به اونو کنشو با اون صدای خسته ش، احسنت به اون هوسویا یوشیماسا، نقطه مقابل تاناکا، پسر این دوبلور عجب صدای دلگرم کننده ای داره ... و وای که چقدر سر دیدن کارکترهای دختر انیمه هیجان دارم؛ میدونم که اونا هم به نحوی عالی پرداخت خواهند داشت. اونا تو این اپیزود، چه تو جو اپیزود و چه تو OP , ED کمی حضور داشتند و همین یک Tease اولیه بسیار دلچسب بود. 


حرف آخر ... هیچ چیز این انیمه بد نیست و من عاشقشم!