M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Hello!! Kiniro Mosaic

Hello!! Kiniro Mosaic


11-jpg



توضیحات و نظر شخصی : دوره زیبا و دلچسبی بود؛ دیدن این انیمه در فصل تابستان 2013 و بهمراه انیمه Tamayura ~ More Aggressive یکی از لذت های هفتگی و دوست داشتنی من بود و چقدر خوشحال بودم که می تونم هر هفته با دنیای این دو انیمه همراه بشم. خوشبختانه گذر زمان و تموم شدن فصل پاییز پایانی برای این دو انیمه نبود و هر دو انیمه، فصل دومشون و یا فیلمی براشون تایید شد و حالا وقت این بود که منتظر بمونیم و ببینیم فصل قطعی و زمان پخش اونا کی خواهد بود ... اینکه هر کدوم تو چه فصلی از راه می رسند و قراره اینبار چه محتوای شیرینی رو ارائه کنند، ذوق کودکانه همیشگی دو اثر و در عین حال پرکشش بودنشون از لحاظ کاوایی، قشنگی این دو کار رو بالا می برد و میشه در مورد هر کدوم با رجوع به اپیزودهاشون لحظات پر از خنده و شادی رو به چشم دید. Kiniro Mosaic لحظات شیرین زیادی داره که هنوز که هنوزه در ذهن من باقی موندن .. فکر می کنم دیدن یک لحظه کوتاه از فصل دوم و دیدن شروع دوباره پا گذاشتن به دنیای این انیمه می تونه به راحتی منو ذوق زده کنه؛ بامزگی آلیس، سوندره بازی های آیا، شادابی کارن و بازیگوشی هاش، دوستی خاص یوکو و آیا و ... لحظات ریز بامزه این سری واقعاً زیاده و با اینکه ممکنه صرفاً یک زنگ تفریح به نظر برسه ولی وقتی به عنوان بیننده با دنیای یک انیمه اُنس بگیرید و کارکترها، حرکات و دیالوگ های اونا رو دوست بدارید، حس می کنید که این انیمه از یک زنگ تفریح فراتر رفته و کلاس درسی لذت بخش شده.

فصل اول با مقداری بازی های زبانی روبرو بودیم؛ استفاده از کلمات انگلیسی و یا به قولی Engrish صحبت کردن کارکترها از همون اپیزود اول جلوه کاوایی خاصی از کارکترها رو به رخ کشید و بعد از اون کم کم کارکترها رو بهتر شناختیم. ممکنه با فرم و سبک همیشگی دخترای خوشگل و بامزه و زندگی روزمره پیش رفته باشه ولی از نظر من هر دنیا و هر انیمه ی Slice of Life ـی نقاط قوت خاص خودشو داره که دنیای اونو از دنیای انیمه های این شکلیِ دیگه متمایز می کنه .. اینکه اینجا حتی ظاهر انیمشینی هم به لذت بیشتر از روابط بین کارکترها کمک می کنه و فرضاً ارتباط شینوبو و آلیس رو با قشنگی بیشتری به تصویر می کشه، جز نقاط قوت انیمه ست. کاری که بعد از این انیمه پخش شد و باز هم در حال هوای همین انیمه بود رو به خاطر بیارید؛ Gochuumon wa Usagi Desu ka که باز هم در عالم کارهای کاوایی یک اثر دلنشین بود ولی وقتی با دقت به دو اثر نگاه کنید، تفاوت های خاصی رو می بینید .. حقیقتش اینه که من بیشتر به سمت Gochuumon wa Usagi Desu ka متمایل هستم ولی در عین حال هیچ شکایتی علیه Kiniro Mosaic نداشته و ندارم .. هر دو به یک شکل واسم دوست داشتنی هستند. Gochuumon با ارائه دادن یک فضای اروپایی و ریلکس کننده همراه با لوکیشن های زیباتر جلوه خاص تری رو به نمایش گذاشته باشه ولی Kiniro Mosaic هم دست خالی به میادین انیمه های Cute girls doing cute things نیومده بود و حتی صحنه های کوچولویی مثل ناز کردن کارکترها و بازیگوشی های کارن ناخودآگاه چراغی شاد و دلچسب رو در دل دل بیننده روشن می کنه.

تا حدودی ... یا شاید بیشتر از "تا حدودی" میشه انیمه رو در دسته شفا بخش و یا التیام بخش قرار داد؛ کاری که بعضی از انیمه ها با فضای آرومشون انجام میدن؛ موسیقی متن دلنشین و اتفاقات بامزه ای که بیننده رو به حس و حالی ریلکس و آرامش بخش وارد می کنه. ممکنه سطح آرامش بخشی سری در حد و اندازه های انیمه هایی مثل Aria و یا فرضاً در قالب دیگه ای مثل Natsume Yuujinchou نباشه ولی چیزی که مسلمه، اینه که عوامل و سازندگان انیمه نیم نگاهی به انتقال حس آرامش به بیننده خودشون بودند و با پیش رو کشیدن سناریو های کودکانه و شاد انتظار اینو داشتند که بعد از 20 دقیقه اپیزود، بیننده با حسی مثبت و با انرژی از سر جای خودش بلند بشه و با فکر باز و خوشی به سراغ زندگی روزمره خودش بره. در مورد Kiniro Mosaic میشه اینم اضافه کرد که لحظات پر سر و صدایی هم در انیمه یافت میشه ولی اون باطن کارکترهای کوچولوی ما رو نشون میده .. اینکه بابت بعضی چیزها ذوق زده میشن و حتماً باید اون لذت خودشونُ به نمایش بذارند .. ولی این نحوه نمایش و بروز احساسات کارکتری در سطحی نیست که آزاردهنده بشه و یا بیننده رو از فضای انیمه دور کنه. حتی بر عکس، من تصور می کنم اگه این نوع واکنش ها وجود نداشت، فضای آرامش بخش انیمه قابل لمس نبود و باعث بوجود اومدن ضعف خاصی در انیمه میشد.

وقتی با فصل دومی از یک انیمه روبرو میشید، می تونید با خیال راحت انتظار حضور دوباره دوبلورهای قدیمی و صداپیشه های فصل قبلی رو داشته باشید. کمتر پیش میاد که تغییری در عوامل اصلی سری بوجود بیاد و فرضاً دوبلور کارکتر اصلی تعویض بشه. بهرحال، اینجا هم همینطوره و هیچ تغییری در لیست دوبلورهای انیمه بوجود نیومده؛ Tanaka Manami دوبلور کارکتر "آلیس" هست، کسی که شاید بشه گفت مطرح ترین کارش همین Kiniro Mosaic بوده و بعد از اون Mangaka-san to Assistant-san to The Animation و Seirei Tsukai no Blade Dance هم جز بعضی کارهاش بودند که به نظر میرسه کم کم داره مسیر خودشو پیدا می کنه. دوبلوری "یوکو" به عهده Uchiyama Yumi هست که از جمله کارهاش میشه به Nisekoi و کارکتر "روری" و یا انیمه هایی مثل A-Channel ، Gokukoku no Brynhildr ، Yuuki Yuuna wa Yuusha de Aru و ... اشاره کرد. صداپیشگی کارکتر محبوب من، "آیا" در دستان Taneda Risa هست؛ Gochuumon wa Usagi Desu ka ، High School DxD New ، Shinsekai yori بعضی از کارهای ایشون بودند و البته نقشی که این اواخر دوبلوری کرد و حسابی محبوب شد، "کائوری" در انیمه Shigatsu wa Kimi no Uso بود که معرف حضور همه هست. دوبلور دیگه‌ی کار Touyama Nao هست که نقش کارن رو به عهده داره. از جمله کارهای این دوبلور هم میشه به Kantai Collection: KanColle ، Nisekoi ، Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru و ... اشاره کرد. و در نهایت دوبلور آخر انیمه Nishi Asuka هست که دوبلوری "شینوبو" رو به عهده داره. Koufuku Graffiti ، Tesagure! Bukatsumono ، High School DxD و ... هم بعضی از کارهای این دوبلور هستند که روی هم رفته به نظر میرسه بیشتر نقش کارکترهای فرعی رو به عهده داشته و باید ببینیم فصل دوم انیمه Kiniro Mosaic پله پرتابی برای اون خواهد بود یا نه. در نهایت به این هم اشاره می کنم که کارگردانی انیمه هم همچنان در دستان Tanaka Motoki هست.

« دوبلرها و کارکترهای اصلی انیمه »



1-jpg3-jpg5-jpg
2-jpg4-jpg6-jpg


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد