M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Okusama ga Seito Kaichou

Okusama ga Seito Kaichou




okusama-ga-seito-kaichou-3-jpg



توضیحات و نظر شخصی : ایزومی هایاتو پسریه که به دنبال رسیدن به مقام ریاست شورای مدرسه شونه و واسه رسیدن به این پُست داره سخت تلاش می کنه. ولی ناگهان رویای ایزومی با ورود دختر زیبایی که مثل ایزومی تو انتخابات شورا شرکت می کنه و شعارهای جذابی میده از هم می پاشه؛ واکانا، دختر جدید و مانع بزرگ رسیدن ایزومی با شعار آزاد کردن عشق و عاشقی درون مدرسه راه خودش رو برای رسیدن به پست دلخواهش هموار می کنه و با این کار رای لازم رو بدست میاره. اما داستان انیمه وقتی درهم و برهم میشه که بعد از انتخاب شدن واکانا به عنوان رئیس شورا، شبی خودش رو به خونه ایزومی میرسونه و از این حرف میزنه که طبق قرار و مداری که پدر و مادرشون با هم بستند، این دو قراره با همدیگه ازدواج کنند و چاره ای جز پذیرفتن این حقیقت و این تصمیم ندارند و باید تن به خواسته اونا بدن.

از خلاصه داستان که بگذریم، من یک نگاه کوچولو به فضای مانگا انداختم و با صحنه های ایچی خیلی زیادی روبرو شدم؛ شات های متمرکز به واکانا و دخترهای مانگا مشخصاً جنبه ایچی بالایی دارند و نشون دادن لباس ها و شات هایی که از کارکترها می بینیم، همه از حس منحرفانه مانگا خبر میده. حتی وقتی به سراغ چپتر دوم و سوم رفتم، با فضای ایچی وارتری روبرو شدم، درجه ایچی مانگا هر چپتر بالاتر از قبل میشد و به نظر میرسید که مانگا به دنبال اینه که مرزهای قبلی خودش رو از بین ببره و پا رو فراتر از حدی که تا بحال تجاوز کرده بذاره. بهرحال این انیمه همونطور که از توصیف من برمیاد، قراره پر از صحنه های ایچی باشه ولی در نگاه دوم و با دقت بیشتری به این نکته پی بردم که تمرکز روی کارکترهای اصلی خیلی خوبه و از این نکته خوشم اومد؛ اینکه انیمه قراره شلوغ نباشه و اینکه رابطه واکانا و ایزومی در طول فضای مانگا به خوبی به چشم می خوره، نکته مثبتی در دنیای این مانگا بحساب میاد. کارکترهای فرعی کمتر به چشم می خوردند ولی کارکترهای فرعی هم خیلی خوب بودند و سوژه های داستانی هر چپتر با وجود یکی دو کارکتر فرعی جالب تر دنبال میشد. و اگه بخوام نویدی رو به شما بدم، باید بگم که منتظر سانــسور شدن انیمه در زمان پخشش باشید .. چرا که صحنه های خاص و مورد دار زیادی در طول همین چند چپتر اولیه دیدم و فکر می کنم سانــسورچی ها بلای عجیبی رو بر سر این انیمه میارند! جدا از بحث سانــسور، حس و حال انیمه فقط ایچی نبود و بامزگی خاصی تو وجود کارکترها، ظاهر و رفتارشون وجود داشت. محوریت اصلی ایچیه ولی گاه صحنه های کمدی و لحظات جالب دیگه ای هم درون مانگا دیده میشد و فکر می کنم اگه ترکیب خوبی از این دو به نمایش گذاشته بشه، بتونیم از دیدن انیمه این اثر لذت ببریم.

اما از اینها گذشته، زمان هر اپیزود انیمه قراره 10 دقیقه باشه که با توجه به محتوای ایچی و ساده بودن فضای داستانی میشه اونو قابل قبول دونست و صرفاً به عنوان یک انیمه سرگرم کننده دنبالش کرد. مطمئناً نباید انتظار کارکترپردازی خیلی خوبی رو از این اثر داشت و شاید همین 10 دقیقه ای بودن انیمه باعث نجات کار بشه و بجای اینکه 20 دقیقه کسل کننده رو به تماشا بشینیم، می تونیم 10 دقیقه جذاب رو از دید بگذرونیم و از نظر من 10 دقیقه ای کردن این انیمه فکر به جا و درستی بوده.

استودیوی سازنده Seven هست که تو ساخت کارهای کوتاه تجربه بسیار خوبی داره. از جمله کارهای کوتاه این استودیو میشه به Danna ga Nani o Itteiruka Wakaranai Ken ، Shin Strange ، Inugami-san to Nekoyama-san ، Recorder to Ransel و ... اشاره کرد. بعضی کارهاشون پر طرفدار شدن و بعضی آنچنان توجهی رو به خودشون جلب نکردن .. پس میشه گفت کارشون بگیر و نگیر داره. Furukawa Hiroyuki کارگردان این انیمه ست؛ کسی قبلاً فقط کاری فوق العاده عجیب به نام Strange+ رو کارگردانی کرده و خدا می دونه قراره با انیمه Okusama ga Seito Kaichou چه کاری رو انجام بده. فقط بدونید و آگاه باشید که باید انتظار غافلگیر شدن از طرف این کارگردان رو داشته باشید.

تو قسمت گویندگان، انتخاب گوینده واکانا رو دوست دارم؛ Taketatsu Ayana صدای خیلی جذاب و خاصی داره که هر جا به گوشم خورده، از شنیدنش لذت بردم و فکر می کنم صدایی که اون داره بدرد فضاهای ایچی می خوره. از جمله انیمه هایی که اخیراً گویندگی کرد میشه به High School DxD BorN اشاره کرد که با نقش "کونکو" خوب خودش رو در بهاری که گذشت نشون داد. گوینده دوم و گوینده کارکتر ایزومی ، آقای Okitsu Kazuyuki هست که از جمله کارهاش میشه به Bakuman ، JoJo's Bizarre Adventure، Shiki و ... اشاره کرد. روی هم رفته تیم عوامل و دوبلوری برای یک کار 10 دقیقه ای ایچی بدک به نظر نمیرسه و میشه برای امتحان کردن انیمه هم که شده، اپیزود اولش رو دید.


« دوبلرها و کارکترهای اصلی انیمه »


okusama-ga-seito-kaichou-1-jpgokusama-ga-seito-kaichou-5-jpgokusama-ga-seito-kaichouokusama-ga-jpg
okusama-ga-seito-kaichou-4-jpgokusama-ga-seito-kaichou-2-jpgokusama-ga-seito-kaichouokusama-ga-sei-jpg


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد