M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Sore ga Seiyuu

Sore ga Seiyuu



sore-ga-seiyuu-1-jpg



توضیحات و نظر شخصی : داستان این انیمه بار دیگه ما رو به دنیای گویندگی انیمه ها می بره و اینبار قراره داستان سه گوینده مبتدی رو در راه رسیدن به معروفیت، محبوبیت و طی کردن مسیر دور و دراز رسیدن به موفقیت های عالم گویندگی به ما نشون بده. "فوتابا ایچینوسه" ، "ایچیگو موئساکی" و "رین کوهانا" سه گوینده جدیدی هستند که تازه از راه رسیده اند و می خوان قابلیت های خودشونُ در گویندگی کارکترهای انیمه ای به دیگران ثابت کنند. باید ببینیم در این راه به چه مشکلاتی برخورد می کنند و چه موانعی بر سر راه اونا قرار می گیره.

با یک نیم نگاه میشه فضای کلی کار رو متوجه شد و درکی درست از دنیای این انیمه بدست آورد. پیچیدگی خاصی نداره و به راحتی در قالب کارهای دلنشین برش زندگی قرار می گیره. حتی تریلر کار هم مُهر تاییدی بر این تصور هست و اگه نگاهی به تریلر انیمه بیاندازید متوجه میشید که همه چیز با حالتی ریلکس و شاید کودکانه دنبال میشه؛ کارکترها لحظات بامزه زیادی دارند و هر کدوم وقت زیادی رو در پشت میکروفن ها سپری خواهند کرد .. باید ببینیم در این انیمه، صنعت گویندگی انیمه ها چطور نشون داده میشه. یه جورایی دلم می خواد کمی هم حالت آموزشی داشته باشه ولی از طرف دیگه بیشتر به منظره دوست داشتنی بودنش نگاه می کنم و نمی خوام آموزشی بودنش باعث بهم ریختن جو انیمه واسه من بشه. روی هم رفته دید من نسبت به این انیمه نه آنچنان مثبته که بخوام براش هیجان زده بشم و نه آنچنان منفیه که اونو به باد انتقاد بگیرم .. به سادگی .. منتظر می مونم و فضای کاری رو امتحان می کنم؛ پیشنهاد می کنم شما هم همینکار رو بکنید.

Gonzo ، استودیوی سازنده این انیمه ست که مسیر بسیار عجیب و غریبی رو طی کرده تا به اینجا و به این برهه از زمان برسه. زمانی کارهای شاخی از طرف این استودیو ارائه میشدند و این استودیو بود که توجه همگان رو به خودش جلب می کرد. Rosario + Vampire ، Welcome to the NHK ، Gantz ، Full Metal Panic ، Basilisk و ... از جمله بعضی کارهای قدیمی این استودیو هستند ولی حالا و در فصل های اخیر آنچنان موفق ظاهر نشده و حتی بحث مشکلات مالی رو هم زمانی داشتند که می تونید با رجوع به صفحه ویکیپدیای استودیو بیشتر درباره اون اطلاعاتی بدست بیارید. بهرحال چیزی که معلومه اینه که Sore ga Seiyuu انیمه ای نیست که دوران اوج استودیوی Gonzo رو به تصویر بکشه و هر چقدر هم که خوب باشه باز تصور جامعه انیمه بین در مقابل کارهای قدیمی تر استودیو به حالتی مثبت تر تمایل داره. کارگردان انیمه Hiroshi Ikehata هست که قبلاً Robot Girls Z رو کارگردانی کرده و بحز اون دستیار کارگردانی انیمه Black Bullet رو هم به عهده داشت ... تازه وارده و ژانر برش زندگی هم کار نکرده که این می تونه نقطه ضعفی برای اثر باشه. کار آهنگسازی و موسیقی متن به عهده خانم Hashimoto Yukari که از جمله کارهای قبلیش میشه به Toradora ، Mawaru Penguindrum ، Sankarea ، Golden Time و این اواخر Yurikuma Arashi اشاره کرد. اگه بخوایم با توجه به سوابقش تصمیم گیری کنیم، باید بگیم که کارش خوب بوده و می تونه یکی از عوامل نجات دهنده Sore ga Seiyuu باشه. تنظیم داستان رو Yokote Michiko انجام میده؛ Yamada-kun to 7-nin no Majo ، Shirobako ، Nourin ، Joshiraku ، Shinryaku!? Ika Musume ، Kobato و ... بعضی از کارهایی هستند که تنظیم داستان اونا به عهده ایشون بوده. من فکر می کنم سابقه بسیار خوبی رو در کارنامه خودش داره و میشه باز هم اونو به عنوان یک نقطه قوت برای انیمه دونست.

اما در لیست گویندگان انیمه، Takahashi Rie کارکتر "فوتابا" رو گویندگی می کنه؛ Junketsu no Maria ، Shirobako ، Shigatsu wa Kimi no Uso و ... بعضی از کارهای گویندگی قبلی ایشونه. Kouno Marika گوینده دیگه ایه که قراره کارکتر "رین" رو گویندگی کنه و از کارهای قبلیش میشه به Log Horizon ، Rail Wars و ... اشاره کرد. در نهایت، گوینده آخر هم خانم Nagaku Yuki هست که قراره نقش "ایچیگو" رو ایفا کنه و آنچنان کار قبلی قابل اشاره ای نداره و صدای تازه ای محسوب میشه. روی هم رفته تیم دوبلوری آنچنان فوق العاده نیست ولی با توجه به محتوا و استایل انیمه به نظر میرسه جای خوبی برای بهتر شدن باشه .. و انیمه می تونه یه محیط دلچسب رو دارا باشه .. باید منتظر بمونیم و ببینیم.


« دوبلرها و کارکترهای اصلی انیمه »



sore-ga-seiyuu-2-jpgsore-ga-seiyuu-3-jpgsore-ga-seiyuu-4-jpg
sore-ga-seiyuu-5-jpgsore-ga-seiyuu-6-jpgsore-ga-seiyuu-7-jpg



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد