M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Himouto! Umaru-chan

Himouto! Umaru-chan



himouro-1-1-jpg



توضیحات و نظر شخصی : "اومارو" دختری فوق العاده بی نقص و باکمالاته که همه چیز داره و برای توصیف اون کافیه بگم که دانش آموزی با درس و نمره هایی عالیه که چهره ای زیبا و فوق العاده دوست داشتنی هم داره .. هر کاری رو به نحو احسن انجام میده و تو همه چیز بهترینه. ولی نه، صبر کنید ... ! یا شاید هم این چیزیه که همکلاسی های اون فکر می کنند، ظاهراً اومارو شخصیتی پیچیده تر از این حرفا رو داره و هویت این شخصیت وقتی برملا میشه که با اومارو به خونه برید و بفهمید اون وقت خودش رو با چه چیزهایی سپری می کنه. اومارو برخلاف ظاهری که در بیرون از خونه از خودش به نمایش میذاره، درون خونه یک اوتاکوی به تمام معناست؛ کلاه حیوونی بلندی می پوشه، هرچی دلش می خواد تنبلی می کنه، هله هوله می خوره و شدیداً به بازی های کامپیوتری، مانگا خوندن و انیمه دیدن اعتیاد داره. وقتی تو خونه ست، رفتاری خیلی مسخره و زشت از خودش نشون میده و وقتی بیرون از خونه ست، یه دختر نجیب، سر به زیر و با وقار میشه. اما دو رو بودن اومارو به همین چیزا خلاصه نمیشه .. اومارو یه شخصیت دیگه هم داره و اون وقتیه که به کلوپ بازی میره؛ جایی که به عنوان یک گیمر حسابی معروفه و اهالی اونجا اونو رو با اسم مستعار UMR می شناسند.

خلاصه رو خیلی روی اومارو متمرکز کردم ولی بهتره بدونید که اومارو یک برادر بزرگتر به اسم "تایهی" هم داره. اینجور که به نظر میرسه، تایهی شخصیتی با ثبات و با نظم و انضباط داره که مشخصاً خلاف اومارو و اخلاقیه که داره. پس حالا دیگه وقتشه که پای دیدن تقابل این دو خواهر و برادر بشینیم و ببینیم دنیای شیرین این دو نفر چطور قراره ما رو سرگرم کنه. مسلماً قراره تو سر و کله همدیگه بزنند و سر تنبلی ها و بازیگوشی های اومارو، لحظات خوش و بامزه ای رو شاهد باشیم.

من که حس خوبی درباره داستان اولیه و کلاً فضای این عنوان دارم؛ از اونجایی که باورم به کارگردان این انیمه به طرز فوق العاده ای به سمت مثبته، یه جورایی مطمئنم که این سوژه داستانی به شکلی عالی به تصویر کشیده میشه و از الان ذوق زیادی برای دیدن این انیمه دارم و اونو جز تاپ های فصل تابستان خودم می دونم. اومارو ممکنه در نگاه اول با داشتن لقبی مثل "اوتاکو" کارکتری تکراری به نظر برسه ولی نگران نباشید، عوامل خلاقی پشت این انیمه جا خوش کردند و به این راحتی ها نمی ذارن حس کلیشه گریبان ما رو بگیره؛ مطمئناً برای اینکه این انیمه از حالت خشکی و حس تکرار فرار کنه، راه حل هایی پیدا کردند و میشه گفت به عنوان یک انیمه برش زندگی قراره با کاری بسیار جالب توجه روبرو بشیم. اومارو تو فضای تریلر خیلی بامزه به نظر میرسید و مشخص بود که تفاوت کارکتری درون خونه و مدرسه ش چقدر زیاده .. از طرفی آنچنان چیز خاصی از برادرش ندیدیم و یه جورایی نسبت به شخصیت دوم انیمه کنجکاوم. و آره، دوست دارم نقش دوست های اومارو رو درون انیمه بدونم و اینکه چقدر قراره وقتمونُ تو محیط مدرسه بگذرونیم .. این هم نکته قابل بحث و جالبیه. روی هم رفته همونطور که مشخصه، این عوامل انیمه هستند که منو نسبت به این انیمه خوش بین می کنند و باعث میشن دید خیلی مثبتی رو به این انیمه داشته باشم .. امیدوارم همونطور که فکر می کنم خوب عمل کنند و من رو مایوس نکنند.

هر جا که اسمی از Oota Masahiko در میان باشد، انیمه ای در حال درخشیدن است. این یه جور شعار انیمه ایه که دوست دارم به این کارگردان بچسبونم و بگم که آره، این کارگردان واقعاً کاربلده و می دونه که داره چیکار می کنه. مهم نیست که شما یه مانگای 4-پنله رو بهش بدید یا یه مانگای کمدی و یا یک مانگای درام؛ در هر صورت این کارگردان به طرزی زیبا انیمه رو به تصویر می کشه و در اینکه به خوبی می تونه از عوامل کاری خودش در جهت بهتر کردن انیمه بهره بگیره، برای من یکی شکی باقی نمونده. شاید بپرسید چرا درام؟ درسته که Oota عمدتاً کمدی کار کرده ولی حضورش در مقام کارگردانی انیمه Kotoura-san و خلق لحظاتی دراماتیک و به یادماندنی در ابتدای این انیمه ثابت کرد که Oota از پس محکم و غم انگیز کار کردن هم برمیاد و از طرف دیگه باید به این موضوع اشاره کنم که، در کارهای کمدی ایشون هم بار احساسی بالایی به چشم می خوره و اینطور نیست که نبودن ژانر درام در کارهاش باعث بی حس و روح شدن انیمه های این کارگردان بشه؛ حتی برعکس، اُنسی که بیننده با کارکترها و داستان های کمدی این کارگردان می گیره، جز برترین رابطه هایه که یک فضای انیمه ای می تونه در وجود بیننده های پیش روی خودش به وجود بیاره.


Doga Kobo استودیوییه که همیشه حمایت خوبی از Oota داشته. و سوالی که جواب واضحی داره اینه که چرا نداشته باشه؟ وقتی که این کارگردان فقط با ساخت دو کار، بار محبوبیت زیادی رو به سمت این استودیو منتقل می کنه، مسلماً Doga Kobo از کار دوباره با این کارگردان استقبال می کنه. Oota و Doga Kobo تو ساخت کارهایی مثل Yuru Yuri ، Love Lab و حالا Himouto! Umaru-chan با همدیگه همکاری داشتند. پذیرش انیمه هایی که با همکاری این دو ساخته و پخش شدند، در سطح واقعاً خوبی بوده و اگه نمره های این دو انیمه ای که نام بردم رو در سایت های مختلف انیمه ای چک کنید، به محبوب بودن این کارها پی می برید. نوشته من می تونه خیلی بیشتر از اینها سلیقه ای بشه و در وصف Yuru Yuri و Love Lab تعریفات زیادی رو ارائه بدم ولی دوست دارم کمی از این فضا دور بشم و بگم Himouto! Umaru-chan فضای نسبتاً متفاوتی نسبت به اون دو انیمه خواهد داشت و میتونه فضای کاری متفاوتی برای Oota باشه. خوشبختانه Oota مثل همیشه تنها نیست و عوامل همیشگی خودش، تیم خودش رو بهمراه داره؛ کار تنظیم داستان رو Aoshima Takashi انجام میده که قبلاً با Oota تو انیمه هایی مثل Sabagebu ، Love Lab ، Kotoura-san ، Yuru Yuri ، Mitsudomoe ، Minami-ke و حتی کار سال 2006 آقای Oota یعنی Yoake Mae yori Ruriiro na: Crescent Love هم همکاری داشته و کار تنظیم داستان این سری ها رو به انجام رسونده. بجز تنظیم کننده داستان، طراحی کارکتر به عهده Takano Aya هست که در انیمه Love Lab با این کارگردان کار کرده و موسیقی انیمه هم به عهده Misawa Yasuhiro هست که آهنگسازی کارهایی مثل Sabagebu ، Love Lab ، Yuru Yuri ، Mitsudomoe ، Minami-ke و ... از این کارگردان رو به دست داشته و بذارید بهتون اطمینان بدم؛ این فرد، خوب .. بلده .. آهنگسازی .. کنه! Oota حس یک فضای کمدی رو به زیبایی به وجود میاره و این فرد آهنگ های زیبایی درخور اون صحنه ها به قالب کار می چسبونه و ما لذتش رو می بریم.


پس فکر کنم دید کلی منو نسبت به این کار تونستید متوجه بشید؛ حس خیلی مثبتی به این اثر دارم. دوباره اشتباه قبلی خودم رو تکرار نمیکنم؛ وقتی شنیدم Oota با انیمه ای شوجو به نام Sabagebu داره برمی گرده، تاسف خوردم و با خودم گفتم شاید یکی از کارگردان های محبوبم از دست رفته و دیگه چیز تاثیر برانگیزی نخواهد ساخت ولی چه اشتباه بزرگی می کردم .. Sabagebu تبدیل به یکی از کارهای خاص و خیلی خوب این کارگردان شد. هنوز هم بعضی شوخی های جالب انگیز اون انیمه رو به خاطر دارم، اغراق بامزه ای که در صحنه های کمدی داشت رو فراموش نمی کنم و از یادآوری اون لحظات درون ذهنم لذت می برم. پس ایندفعه که سوژه Himouto! Umaru-chan باب میل منه، دیگه بدون هیچ تردیدی پا به دنیای خلق شده توسط Oota میذارم. بهتره شما هم با نگاهی مثبت به فکر امتحان کردن این اثر باشید و شروع کار رو با حس خوبی دنبال کنید. امیدوارم اونطور که می خوایم بشه و این انیمه تبدیل به یکی از کارهایی بشه که هر هفته با ذوق و شوق به سراغش میریم.


« دوبلرها و کارکترهای اصلی انیمه »



himouro-1-2-jpghimouro-1-3-jpg
himouro-1-4-jpghimouro-1-5-jpg


نظرات 1 + ارسال نظر
امیر 26 اردیبهشت 1395 ساعت 11:16

سلام
عالی بود اومارو چان
من که حسابی کیف کردم
توصیه میکنم اونایی که ندیدن حتما ببینن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد