M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Amanchu - Episode 04

Amanchu - Episode 04



دست به دست هم به زیر آب می رویم!
باشد که آرامش را بیابیم.



شروع شدن اپیزود از کنار دریا و اولین لحظات بودن کنار مادربزرگ نوید یک اپیزود دریایی خیلی خوب رو میداد .. جایی که بشه از محیط مدرسه ای بیشتر فاصله گرفت و به سمت غواصی عمیق تری گام برداشت. با این اپیزود من فکر می کنم تقریباً مقدمه غواصی رو به انتها رسوندیم و تمرینات فوتابا تا حدود زیادی کامله. از آموزش اولیه و رعایت قوانین گرفته تا این اپیزود که هم غواصی دیگران تو آب دریا رو دید و هم تو صحنه های استخر حسابی چیزای جدیدی یاد گرفت و از همه مهم تر این بود که تکو تونست به ترسش غلبه کنه. ترسی که عامل فرو نشستنش پیکاری و انرژی و مهربونی خیلی خوب اون بود. شنیدن دیالوگ های فوتابا تو این اپیزود آرامش عجیبی رو به من منتقل می کرد و حسابی از اینکه می تونستم زیر آب صدای فوتابا رو بشنوم راضی بودم. در کنارش پیکاری هم زیر آب نمی تونه سوت به دهن بشه و همین اونُ به موجود آرومی تبدیل می کنه که بازم یه خوبیِ دیگه ست. با اینحال بازم باید بگم که پیکاری همچنان دختر موردعلاقه منه و رابطه من با پیکاری عمیق تر از اونه که فعلاً کسی بتونه جای اونُ بگیره!

اما لحظه مهمی از تکو و پیکاری تو اپیزود بود که هوش رو از سر من پروند و واقعاً حیفم میاد همین ابتدای حرفام ازش حرفی نزنم. جایی که تو نیمه دوم تکو بالاخره به کمک پیکاری به ترس خودش از جریان ماسک و غواصی غلبه کرد، تکو شروع به غواصی در دل استخر کرد و موسیقی انیمه به زیبایی هر چه تمام تر دیالوگ های تکو رو به گوش ما می رسوند ... احساس فوق العاده عالیِ زیر آب بودن، سکوت و هموار شدن راه و شنیدن جملاتی انگیزه بخش از تکو بلکل صحنه رو دلگرم کننده و با حس و حال کرد و یه لحظه رویایی بوجود آورد؛ از اون لحظاتی که قبلاً هم درباره شون حرف زدم. لحظه ای مثل شناور بودن تکو و پیکاری در استخر برای اولین بار ... چیزی که به خاطر خواهد موند. ^_^ چشم های خوشحال تکو پشت ماسک و نگاه مهربانانه سنسی و پیکاری به اون و اطمینان خاطر دادنشون به تکو برای بهتر غواصی کردن، چیزی که به وضوح پیداست اینه که ارتباطی صمیمی در حال شکل گرفته و این یک لمس رویایی روی رابطه کارکترهای انیمه ست و این چیزیه که می تونه در آینده حسابی بدردبخور باشه!





این اپیزود جنبه آموزشی بازم بهتر شد و در مورد ابزار و لوازم غواصی هم به حالت تصویری و هم به حالت دیالوگی چیزهای جالبی شنیدیم. از وسیله کنترل شناوری گرفته تا تانک هوا، رگلاتور یا تنظیم کننده فشار هوای تنفسی و اینکه چطور میشه این لوازم رو به همراه همیار چک کرد و از ایمن بودن لوازم مطمئن شد. فکر نمی کنم به این موضوع فکر کرده باشم که چقدر این چک کردن لوازم اهمیت داره و اگر هم فکر کرده باشم حتماً تصورم به این بوده که جریان باید خیلی ساده تر از این حرفا باشه ولی خب اینجا دیدیم که یک میزون نبودن جای ماسک روی صورت چقدر می تونه فرق ایجاد کنه و از ماسک که بگذریم، رگلاتور و باقی لوازم هم یه جورایی اهمیت بالاتری دارن که اگه در اعماق دریا به مشکل بربخورن میتونه حسابی دردسر بزرگی رو به وجود بیاره. در هر حال، درباره لوازم چیزای خوبی شنیدیم و من خیلی خوشحال بودم که داریم تخصصی تر به فضای غواصی نزدیک میشیم. در عین اینکه احساسی و ملایم زورقمون به سمت جلو میره، تونستیم جنبه فنی فعالیت غواصی رو هم به چشم ببینیم و فکر نمی کنم این موضوع به همینجا ختم بشه؛ مطمئناً به زیر آب دریا که بریم حرف های بیشتری در بحث بهتر غواصی کردن خواهیم شنید که از الان مشتاق شنیدن اون حرفا هستم.

و این اپیزود معرفی آی چان رو داشتیم ... تا حدود کمی! آی و برادرش از راه رسیدن و تو غواصی شرکت کردن که من فکر می کردم کمی پررنگ تر از این حرفا آی رو هدف بگیریم ولی گمونم فعلاً به همین صورت حاشیه ای هم بامزگی خاصی از آی دیدیم. از عکس العملش مقابل جریان کلاه میمونی خیلی خوشم اومد .. اینکه چطور کلاه رو به پیکاری بخشید و جلوی روش آنچنان لبخندی زد کارکترش رو کلی دوست داشتنی نشون میده. و اینطور که پیشنمایش نشون میداد قراره اپیزود بعد باز آی رو ببینیم و فکر کنم کم کم بهتر معرفی بشه. از لحاظ ظاهری خیلی دوسش دارم، مدل موهاش و خصوصاً میمیک های چهره ای که به خودش می گیره همیشه تو مانگا جز لحظات موردعلاقه من بودن .. یه قیافه گربه ای خاص پیدا می کنه که همین اونُ حسابی نازنین می کنه. در کنارش، برادرش ماکوتو همونطور که فکر می کردم نقش کوتاهی داره ولی باز خوبه در حد چند دیالوگ گاهی حرف میزنه و حضور داره. روی هم رفته حضورش منُ اذیت نکرد و بدم نمیاد باز در قالب داستان نماهایی ازش ببینم.





روی هم رفته از این اپیزود هم رضایت کاملی داشتم .. خوش گذشت و هر دفعه تو این هفته اپیزود رو مرور کردم نتونستم دست از دیدنش بکشم و مطمئنم اگه بازم در آینده برگردم سراغ اپیزود باز هم از دیدنش لذت می برم و همین نشونه یک اپیزود خوبه! بعد از گذشت 4 هفته می دونم که روتین همینطور خوب خواهد موند و خوشبختانه ساتو سنسی و باقی عوامل دارن سعی و تلاش خودشونُ برای هر چه بهتر به ثمر نشوندن اثر به خوبی پیش میبرن. چقدر خوشحالم که در دوره ای که این انیمه آنگوئینگ پخش میشه سراغش اومدم و چقدر خوشحالم که اونُ ترجمه می کنم. اگه همینطور ادامه پیدا کنه انیمه تو انتهای فصل به راحتی به لیست تاپ 10 انیمه من راه پیدا می کنه .. و دلیلش، دلیلش تو نوشته ها و پست های من درباره انیمه واضح هست!

پس پیش به سوی ادامه غواصی مون!


صحنه‌هایی از اپیزود :

- چک کردن لوازم غواصی قبل از رفتن به درون آب :



- کمک پیکاری به تکو برای غواصی :



- دو شات از لحظات خوب غواصیمون تو استخر :





- آی در کنار ماکوتو :



- کلاه ـشونُ ... :



- قاط زدن پیکاری سر جریان کلاه :



- نگاه گیج آیِ بیچاره :



- سنگین بودن لوازم ... تکو خیلی بامزه روی اینجور چیزا عکس العمل نشون میده :



- دلگرمی دادن به تکو :





- و لحظه آخر که تکو تو آب افتاد و صدای خنده سنسی به آسمون رفت :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد