M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Amanchu - Episode 10

Amanchu - Episode 10






حتی با یک دفترچه هم میشه غرق در صمیمیت شد.




از این اپیزود بوی یک مقدمه رو میشد حس کرد؛ مقدمه ای برای رفتن به سمت دریا و بالاخره به پایان رسیدن تمرینات استخر تکو. و از این که بگذریم اپیزود روی جریان بیکاری و استفاده ای که میشه از وقت انجام داد تمرکز قشنگ و بامزه ای داشت. رفتن به فروشگاه و دیدن لباسها و البته دیدن و خریدن دفترچه ای واسه دوران غواصی همه صحنه هایی خوب بودن .. شاید بشه همه چیز رو به جریان اعتماد به نفس تکو ارتباط داد و گفت که این اپیزود هم کمی به شخصیت پردازی تکو نگاه کردیم؛ شخصیتی که با وجود و تکیه به پیکاری داره به مانند گلی که داره به شکوفایی میرسه به نظر میرسه و این چه خوبه ... نشون میده که انسان ها در مقابل برخورد خوبی که از دیگران می بینند چقدر می تونن عوض بشن و ارتباط صمیمانه ای که بین تکو و پیکاری بوجود اومده یکی از بهترین نکات این انیمه تا به اینجاست.

اپیزود با سردرگمی سر و کار داشت .. اونم به مقدار زیاد. دیالوگ هایی که با زیبایی هرچه تمام تر از سردرگمی حرف میزدند و کارکترهایی که به دنبال رفع سردرگمی خودشون بودند. حتی آی که معمولاً با مشت و لگد بقیه رو همراهی می کنه سردرگمی ها و بیکاری های خاص خودشُ داشت. سپروندن روز به بطالت یکی از دغدغه های اصلی آی چان بود که با اومدن پیکاری و تکو رفع شد و بعد از اون غرق در رود همیشه جاری انیمه شدیم؛ جایی که موسیقی ما رو با خودش به همه جا میبره .. به فروشگاه، به دیدن لباس های رنگارنگ، به دیدن دفترچه های یک مدل و به دل ساحل و باز تو دلت می خواد کنار کارکترها غرق در آب های افکارشون باشی ولی خب ... روز به پایان رسیده و باید منتظر اپیزود بعد بمونیم.

چیزی که تو این اپیزود تونستیم بهش برسیم تبدیل کردن دلسردی به دلگرمی بود و این یعنی یک نتیجه مثبت!

و البته وقتی یک انیمه غواصی دارید مطمئناً انتظار داشتن یک یا چند اپیزود ساحلی چیز عجیبی نیست؛ اینجا هم در عین معصومیت و در باب اشاره به دلگرمی دادن به تکو به لب ساحل رفتیم و یه عالمه اونجا خوش گذروندیم. بعد از اون، تکو تونست از سد امتحان استخرش رد بشه و حالا نوبت به امتحان بعدی که امتحان وارد شدن به دریای آزاد و واقعیه میرسه. روی هم رفته اپیزود مثل همیشه التیام بخش و دل انگیز بود .. من هنوز که هنوزه جو انیمه رو با تمام وجود لمس می کنم و بهش عشق میورزم .. و فقط دو اپیزود دیگه باقی مونده.



صحنه‌هایی از اپیزود :

- کسلی آنه چان سنپای :



- خوشم میاد تکو و پیکاری همیشه با هم مَچ هستن :



- اطمینان خاطر دادن پیکاری به تکو :



- تکو هم چه با انرژی تمرین می کنه!

Idol Memories

Idol Memories





داستان : در آینده ای نزدیک، جایی که دنیای مبارزات آیدولی به دنیای مجازی کشیده شده، دو گروه آیدولی که رتبه بندی پایینی در رنکینگ های آیدولی دارند برای رسیدن به اوج لیگ مسابقات آیدولی خیزی بلند برمی دارند و غرق در سعی و تلاش میشن! اما باید دید در نهایت چه کسی برنده لیگ میشه و تاج افتخاری مسابقات رو به دست میاره!

نظر شخصی : خلاصه و راحت بخوام توصیفی به شما ارائه بدم، انیمه بسیار به سمت معمولی بودن میل داره. فقط کافیه نگاهی به عوامل و فضای اون بندازید؛ از استودیوی سازنده گرفته تا کارگردان فوق العاده تازه کار و گوینده های مبتدی که البته داشتن گوینده های مبتدی و تازه مشغول به کار شده در دنیای انیمه های آیدولی یه چیز طبیعیه. اتفاقی که در سری محبوب Love Live هم افتاد و سری Sunshine با دوبلورهایی نو به میون هواداران اومد. و سختی راه انیمه Idol Memories از همین اشاره به انیمه Love Live شروع میشه؛ چطور میشه یک فصل بعد از بهترین انیمه آیدولی چند سال اخیر از راه رسید و تونست به موفقیتی دست یافت؟! تمام چشم هایی که به این انیمه خیره هستند اونُ با Sunshine مقایسه خواهند کرد و حقیقت اینه که Idol Memories با این لیست عوامل اصلاً شانسی در مقابل عظمت سری Love Live نخواهد داشت. پس نگاه ها باید ساده تر از این حرفا بشه و Idol Memories رو یک اثر ساده و معمولی (مثبت اندیشانه) تصور کنیم.

عوامل : استودیوی سازنده Seven Arcs Pictures خواهد بود که به یک سکوی پرتاب نیاز داره. Ooya-san wa Shishunki و یا Trinity Seven انیمه هایی نبودن که بتونن این استودیو رو بر سر زبون ها بندازن. اگه بخوام کار خوبی از استودیو نام ببرم فصل سوم Dog Days اشاره بدی نیست و اون به نسبت کار جالبی از آب در اومد که البته بخش بزرگی از خوب بودن اون کار به عوامل اصلی اثر می گشت. کارگردان انیمه Kikuchi Katsuya خواهد بود که این اولین کار کارگردانی شده توسط اونه. گویندگانی که به تازه کار بودنشون اشاره کردم نیازی به اشاره مجزا ندارن، پس فقط لیست وار اسم اونا رو برای شما می نویسم : Hayase Marika ، Kimura U ، Kohara Riko ، Sagara Mayu ، Aoki Ruriko ، Toyota Moe و ... همین! نمیشه آنچنان به لیست عوامل دل بست و از الان میشه این کار رو یک کار سطح پایین دونست.


« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»






Girlish Number

Girlish Number





داستان : "چیتوسه کاراسوما" دختریه که در دانشکده تحصیل می کنه و در کنار تحصیل مشتاق وارد شدن به عرصه گویندگیه. دوست داره به دنیای انیمه ها پا بذاره و با صدای خودش به کارکترها رنگ و رو ببخشه. اما در این مسیر چیتوسه تنها گام برنمی داره، بلکه دخترهای دیگه ای هم رویای اونُ در سر دارن و مسیر این چند دختر با هم یکی میشه و یک سفر انیمه ای شروع میشه!

نظر شخصی : چند فصلی که گذشت دو انیمه با فضا و حس و حال متمرکز به دنیای گویندگی و دوبلوری داشتیم که یکی معمولی و رو به خوب و یکی از قضا محبوب ظاهر شدن. یکی Sore ga Seiyuu که تونست تو سایت MAL به نمره 7.16 دست پیدا کنه و یکی دیگه که موفق تر به نظر میرسه Shirobako هست که حالا با گذشت زمان تونسته خوب جا بیافته و به نمره 8.50 برسه که برای انیمه ای در چنین سبکی غیرمنتظره به نظر میرسه. شاید همین موفقیت نسبی Sore ga Seiyuu و موفقیت جالب توجه Shirobako این تلنگر رو به ذهن عوامل استودیوهای دیگه زده باشه که علاقمندان فضای گویندگی کم نیستن و می تونن بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنند. علاوه بر جنبه آموزنده اثر، میشه روی عنصرهای مختلفی مانور داد و روی هم رفته جای کار خوبی در فضای این شکل انیمه ها وجود داره. اینبار هم مثل دو بار سابق با یک فضای کاوایی روبرو هستیم که باید دید درجه تمرکز این انیمه به چه سمتی تمایل پیدا می کنه؛ آیا می تونه مثل Shirobako پیکره اصلی ساخت و پرداخت یک کار انیمه ای رو به تصویر بکشه یا اینکه صرفاً یه نگاه سطحی به جریانات پیرامون این سناریو خواهد انداخت.

عوامل : استودیوی سازنده Diomedea ست که فصل تابستان Handa-kun رو تولید و پخش کرد. قبل از اون Mayoiga و قبل از اون کارهایی مثل Kantai Collection: KanColle ، Akuma no Riddle ، Kuusen Madoushi Kouhosei no Kyoukan و ... یک سری از کارهاشون شدیداً کلیشه ایه و اصلاً بیننده رو در تعجب اینکه چطور به چنین تفکری برای ساخت انیمه میرسن باقی میذاره و بعضی کارهاشون هم بازار مخاطب و فروش خوبی بدست میارن و در نهایت میشه گفت که بگیر و نگیرها در این استودیو خوب به چشم میاد. Ibata Shouta کارگردان این انیمه خواهد بود؛ کسی که کارگردان فضای اکشن انیمه Kantai Collection: KanColle بوده و علاوه بر اون کارهای اپیزودیکی از انیمه های مختلف رو کارگردانی کرده. اگه قرار باشه این انیمه رو یک چهار دیواری بدونیم، به نظر نمیرسه کارگردان اثر دیوار محکمی برای تکیه دادن بهش باشه. اما جریان وقتی جالب میشه که اسم تنظیم کننده داستان رو بشنوید .. آقای Watari Wataru ، خالق و نویسنده سری Yahari Ore no Seishun Rabu Kome wa Machigatteiru کار تنظیم داستان این انیمه رو به عهده داره که یه نکته مجذوب کننده خیلی خوب واسه خیلی ها به شمار میره و مطمئناً اگه کسی بخاطر کارگردان سری حاضر نباشه به انیمه فرصتی بده، بخاطر این فرد فرصت لازم رو به انیمه میده و پای تماشای اثر مینشینه.

در بخش گویندگان، "چیتوسه" رو Senbongi Sayaka گویندگی می کنه؛ لیستی نه چندان بلند بالا در کارنامه ش به چشم می خوره ولی میشه از بین اونا به کارهایی مثل Mayoiga ، Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru ، Koutetsujou no Kabaneri و ... اشاره کرد که احتمالاً ما اون رو با کارکتر "مومی" در Koutetsujou no Kabaneri بهتر می شناسیم. در کنار این گوینده، دو فرد تازه کار داریم .. نقش "کاتو" رو گوینده تازه واردی به نام Ishikawa Yui به عهده داره که این اولین کار گویندگی اونه .. و کارکتر "یائه" رو Hondo Kaede گویندگی می کنه که اونم هیچ کاری در کارنامه خودش نداره و این دو یک نکته تازه برای تماشا در این انیمه هستن. باید ببینیم صدای جدید و قابل توجه ای از اونا خواهیم شنید یا نه. تو ادامه لیست هم آنچنان اسم شاخصی نداریم .. شاید بشه به Suzuki Eri اشاره کرد که صدای به نسبت بهتری نسبت به تمام گوینده های این انیمه داره. کسی که اونُ بخاطر نقش هایی مثل "چیناتسو" از Flying Witch و "هیکاری" از Amanchu می شناسیم. که یعنی روی هم رفته تیم گویندگی با بودجه بالایی به دور هم گرد نیومدن و باید دید نتیجه ای که از این تیم میشه گرفت چه نتیجه ای خواهد بود.




« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»






Keijo

!!!!!!!!Keijo





داستان : کیجو نام یک ورزش در دنیای این انیمه ست : یک سکو در میون آب بصورت شناور قرار داده شده، شرکت کننده ها روی سکوی مورد نظر قرار می گیرند و باید در طول مسابقه تلاش کنن که با استفاده از پایین تنه و بالاتنه خودشون فرد مقابلشون رو به درون آب بندازن و اینجوری برنده میدان باشن. اما انجام این ورزش به این سادگیا نیست .. موندن روی سکو و تحمل بار ضربات حریف تنها به قدرت و زور بستگی نداره! بلکه به انعطاف پذیری بالایی نیاز داره و میشه گفت اگر بازیکن ها مهارت ژیمناستیک وارانه ای داشته باشند می تونن به نتیجه بهتری دست پیدا می کنند و استراتژی چینی برای نحوه بیشتر ماندن روی سکو بخش مهمی از این ورزش به شمار میره!

نظر شخصی : روراست باشیم؟! زیاد فنی نمیشه بهش نگاه کرد .. زیاد نمیشه اونُ به چشم ورزش دید .. خیلی واضحه که این انیمه بهونه ای جدید برای ساخت یک دنیای ایچی در عالم انیمه های ژاپنیه. و خب، اگه بخوایم روراست تر از این باشیم باید بگیم که آره، انیمه مخاطب خودش رو بدست میاره؛ از االان تو جوامع انیمه ای حتی به سبک ترول هم که شده همه دم از چشم انتظاری برای دیدن این انیمه میزنن و می خوان برای خنده یا تمسخر انیمه هم که شده به سراغش برن ولی خب از طرفی اگه بخواید خودتونُ جای یک ایچی دوست بذارید می بینید که این انیمه یه انیمه خیلی خوب واسه تماشاست. بهونه خوبی برای ایجاد یک فضای ایچی داره و می تونه انواع و اقسام افکت های مختلف ایچی رو داشته باشه و در نهایت بین اوتاکوها یه کار تجاری موفق ظاهر بشه. اما موفق شدن اثر تو بازار و یا قبل از بازار و فروش بلوری ها، به شبکه های تلویزیونی هم برمی گرده؛ اینکه آیا سری با سانـسور پخش خواهد شد یا بدون سانـسور! تجربه ای که من از دیدن کارهای استودیوی ایچی ساز Xebec دارم اینه که معمولاً در زمان پخش هفتگی کارهاشون سانـسور شده پخش میشه و بعد باید منتظر بلوری ها موند. پس یعنی کمی از این لحاظ ضدحال خواهیم خورد و اگه مشتاقانه منتظر دیدن صحنه های ایچی این انیمه هستید باید بدونید که چنین جریانی احتمال رخ دادنش بالاست.

عوامل : از من بپرسید استودیوی Xebec رو با چه انیمه ای میشناسیم؟! چه اسمی می تونه کامل بهمون مفهوم کنه که با چه استودیویی روبرو هستیم. جواب بدم؟ جواب To Love-Ru هست! سری های To Love-Ru بین اهالی ایچی بین کاملاً شناخته شده و تا حدود زیادی محبوب هستند و خب این تنها اثر ایچی استودیو نیست. از جمله کارهای ایچی استودیو میشه به Triage X ، Maken-ki و Ladies versus Butlers هم اشاره کرد. همه انیمه هایی ایچیِ شناخته شده و مهر تاییدی بر اینکه Xebec یک استودیوی ایچی سازه! اما وقتی یک استودیوی ایچی ساز دارید، به یک کارگردان ایچی ساز هم نیاز دارید. (هه هه!) Takahashi Hideya ، کارگردان این انیمه شاید اون فرد ایده آل نباشه ولی نقش هایی در ساخت انیمه هایی ایچی مثل Kanokon و To Love-Ru: Trouble داشته که چیز بدی نیست و از لحاظ کار کامل کارگردانی فقط میشه به OVA چهار قسمتی Pocket Monsters: The Origin که هرچند کار موفقی بوده ولی بین خودمون آنچنان شناخته شده نیست. ای ایچی دوست ها، کمی ناامید شدید .. Fear not ... مردی به عنوان تنظیم کننده داستان در پشت صحنه صندلی خودش رو گذاشته و نشسته! کسی به نام Kato Takao که قبلاً کار تنظیم داستان انیمه هایی مثل Triage X و To Love-Ru: Trouble رو انجام داده و امیدها رو دو چندان می کنه. زوجی مشغول در صنعت ایچی با هم دست به یکی کردن تا سکوهای کیجو رو سکوهای جذابی برای شما ایچی دوستان کنند .. و باید دید تو این راه موفق میشن یا نه.

تیم گویندگی تیمی پر از گویندگان زنه که با توجه به ماهیت ورزش کیجو طبیعی به نظر میرسه. اینجا به همه جور کارکتری نیاز داریم. بذارید کوتاه به چندتا از این گوینده ها اشاره کنم؛ Hondo Kaede که از جمله کارهای سابقش میشه به Active Raid: Kidou Kyoushuushitsu Dai Hachi Gakari ، Gakusen Toshi Asterisk ، Handa-kun و ... رو نام برد. Lynn که از فعالیت هاش میشه به حضور در انیمه هایی مثل Mayoiga ، Kuromukuro ، High School Fleet و ... اشاره کرد. Mao که فصل های اخیر رو به پرکارتر شدن حرکت کرده و اخیراً در انیمه هایی مثل Kuromukuro ، Seisen Cerberus: Ryuukoku no Fatalite ، Saijaku Muhai no Bahamut و ... حضور داشته. روی هم رفته اگه نگاهی کلی به تیم گویندگی اثر بندازیم دوبلور فوق محبوبی رو به چشم نمی بینیم .. شاید بعدها به عنوان کارکتر مهمان کسی رو داشته باشیم ولی فعلاً و تو نگاه اولیه شخصی نیست که چشم من رو حسابی مجذوب خودش کنه.


« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»