M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Osomatsu-san

Osomatsu-san


osomatsu-san1111-5-jpg



توضیحات و نظر شخصی : برای اینکه من بتونم شما رو با Osomatsu-san ، یکی از امیدوار کننده ترین انیمه های فصل پاییز آشنا کنم، باید به خیلی عقب برگردم؛ به دهه 60 ، جایی که مجله ای به نام Weekly Shonen Sunday که از سال 1959 شروع به انتشار کرده بود و برخلاف اسمی که داره روزهای چهارشنبه پخش میشد، در سال 1362 شروع به انتشار مانگایی در مجله خود کرد. اون مانگا چیزی نبود بجز Osomatsu-kun ، و جالبه بدونید که این انتشار تا سال 1969 ادامه پیدا کرد و خودتون می تونید تصور کنید که این کار تبدیل به چه کار طولانی و پر از خاطره و نوستالژی ای برای خوانندگان این مجله شده بوده. اما در حین انتشار این مانگا برای اولین بار یک اقتباس انیمه ای از اثر توسط استودیوی Studio Zero انجام شد و 60 اپیزود از این سری از شبکه تلویزیونی MBS پخش شد. بعد از اون، بعد از گذشت نزدیک به دو دهه از شروع به انتشار سری مانگا، در سال 1988 ، اینبار Studio Pierrot قدم دیگری در راه رنگ بخشیدن به رویایی قدیمی برداشت و این اثر رو بار دیگه به انیمه تبدیل کرد؛ سری انیمه ای جدید در قالب 88 اپیزود از شبکه Fuji TV پخش شد. یک سال بعد Studio Pierrot فیلمی سینمایی و 25 دقیقه ای رو از اثر منتشر کرد و دوباره سکوتی عمیق پیرامون فضای این اثر رو فرا گرفت و حالا ... بار دیگه Studio Pierrot به یاد گذشته ها و زنده کردن یاد این اثر کلاسیک افتاده و می خواد دوباره این کار پر از نوستالژی برای انیمه بین های ژاپنی و شاید حتی غیر ژاپنی رو به انیمه دیگری تبدیل کنه. اینبار در سال 2015 هستیم و سطح گرافیکی امروزی تفاوت فوق العاده زیادی با دهه های قبلی داشته .. هر چند در بین استودیوها Studio Pierrot بهترین کار گرافیکی رو ارائه نمیده ولی بهرحال ناگفته پیداست که سطح گرافیکی به نسبت سری دهه 60 یا 80 پیشرفت شگرفی داشته و مطمئناً با یک چهره گرافیکی بی نهایت بهتر روبرو خواهیم شد.

اما بذارید از تاریچه اثر بگذریم و به شش قلوها بپردازیم!
بله درست خوندید؛ شش قلوهای "ماتسونو" .. نه یک قلو، نه دو قلو ... ، بلکه شش قلو .. شش برادر دردسرساز و فضول 10 ساله ای که همه متولد روز 24 می هستند و کلاس پنجم دبستان رو سپری می کنند. برخلاف تصوری که میشه، رابطه این شش برادر، رابطه خوبیه ولی با اینحال، وقتی میگم خوبه شما تصور رو به این بذارید که بهتر از هر شش قلوی دیگه ای با همدیگه کنار میان وگرنه محاله خونه ای دارای شش بچه بشه و هیچ دعوایی رو نشه در اون دید؛ این شش قلو هم در موقعیت های مختلف با هم دیگه گلاویز میشن، سر به سر هم میذارن و از این بین خصوصاً "اوسوماتسو" و "کوروماتسو" بیشتر با بقیه دعوا می کنند و سر اختلاف رو باز می کنند. اگه بخوام از کارکترها برای شما تعریف کنم، باید بگم که "اوسوماتسو" برادر بزرگتر و رهبر شش قلوها محسوب میشه و همینطور بهترین مهارت دعوا و مبارزه رو بین این شش برادر داره. "کاراماتسو" برادر دومه و با اینکه رفتاری شسته رفته و تر و تمیز داره ولی دمدمی مزاجه و هر لحظه یه سازی رو میزنه. "کوروماتسو" برادر سومه، برادر باهوش بین شش قلوها اونه ولی در عین اینکه باهوشه، خودخواهه و معمولاً بهمراه اوسوماتسو درگیر فضولی کردن و خرابی به بار آوردنه. "ایچیماتسو" برادر چهارمه، یه پسر صاف و ساده و صادقه که قدرت زیادی هم داره. "جوشیماتسو" برادر پنجمه که به خصوصیتی مثل مهربونی بیش از اندازه رو دارا هست که همین نقطه ضعف بزرگ اون محسوب میشه. و نفر آخر، "تودوماتسو" برادر ششمه که یه آدم بیخیاله و از حموم کردن متنفره! و ... این خلاصه ای از معرفی کارکترهای اصلی انیمه بود .. شش قلو ها رو نسبتاً با هم دیگه شناختیم.

اما بذارید کمی از حس و حالی که در ذهن خودم نسبت به این انیمه دارم براتون بگم؛ خیلی خیلی امیدوار کننده ست .. حتی حاضرم با شما سر این موضوع شرط ببندم که این انیمه تبدیل به یکی از بهترین های فصل پاییز میشه. عوامل و جوی که دور انیمه ست حس بسیار مثبتی داره و کافیه به بعضی از این نکات اشاره کنم تا شما هم با من همراه بشید. اول از اینکه این اثر، یک اثر کلاسیکه خیلی خوشحالم و دوست دارم اصالت کار و خصوصیات کلاسیک و بارز زمانیِ اثر در درون انیمه حفظ بشه و فرضاً با نگه داشتن استایل هنری مانگاکا وجهه زیبایی به این اثر کلاسیک داده بشه و حفظ ارزش های اون برای من یک فاکتور بسیار مهمه که نباید توسط تولید کنندگان انیمه از قلم بیافته. خوشبختانه با از راه رسیدن تریلر، تونستیم نگاهی به فضای کار داشته باشیم و من فکر می کنم دیدگاه اولیه و چهره ابتدایی جالب انگیزی رو میشد در فضای تریلر دید. صحنه هایی کمدی ، با حس و حالی اغراق آمیز که در جای جای تریلر به چشم می خورد و نوید بالا بودن احتمال موفقیت کار رو به بیننده میداد.

همونطور که اشاره کردم، قبلاً دو سری بلند از این سری ساخته شده که حالا با وجود استودیویی به نام Studio Pierrot به عنوان تولید کننده این اثر و سابقه طولانی این استودیو در ساخت انیمه های بلند، باز هم میشه امیدوار بود که سری جدید این انیمه هم به انیمه ای بلند تبدیل بشه و از این لحاظ باز هم نکته ای مثبت رو میشه برای این انیمه در نظر گرفت. خیلی ها از جمله خود من دیدن یک انیمه بلند رو لذتی خاص در عالم انیمه دیدن تصور می کنیم و یکی از بهترین تجربه های انیمه ای دنبال کردن یک انیمه بلند خوش پرداخته. امیدوارم این اثر هم در درجه اول تبدیل به یک انیمه خوب و بعد از اون، یک انیمه بلند بشه و بتونه رضایت ما رو بدست بیاره.

مسلماً گشت و گذار با برادران
ماتسونو پر شور و شر خواهد بود. شور از این لحاظ که اونا کارکترهایی با خصوصیات اخلاقی متفاوت ولی پر انرژی هستند و شر بخاطر دردسرساز بودنشون و اینکه چقدر قراره در و همسایه رو از دست خودشون عذاب بدن. می تونم از الان حس کنم که دسته جمعی بیرون زدن شش قلوها از خونه می تونه چه دادی از دهان مردم شهر بیرون بیاره و چه خرابکاری هایی که قراره به بار بنشینه. می تونیم امیدوار باشیم که درجه متفاوتی از سطح فضولی و سر به هوا بودن رو از این شش برادر ببینیم و من فکر می کنم چیزی که می تونه رنگ و روی جذابی رو به انیمه ببخشه همین تعامل بین برادران ماتسونو خواهد بود.

وقتی من از کمدی اغراق آمیز صحبت می کنم، تصور می کنم بعضی از شماها به این فکر می افتید که کاش یک کارگردان خوش ذوق در این زمینه سکان هدایت این کار رو به عهده گرفته باشه و بذارید بهتون این خبر خوش رو بدم که بله، همینطوره و نگران نباشید؛ Fujita Youichi ، کسی که تجربه کارگردانی چند سری از Gintama و انیمه Binbougami ga که هر دو از جمله انیمه های عالی از این جنس کمدی هستند، قراره کارگردان سری Osomatsu-san باشه و همین بودن این کارگردانی که تا بحال کارهای بلند شاخصی رو کارگردانی کرده، باز هم تاکید می کنه که این انیمه می تونه یک انیمه بلند باشه. بهرحال من فکر می کنم Fujita فرد فوق العاده مناسبی برای پیاده کردن داستان مانگا و تبدیل یک اثر کلاسیک به انیمه ای ماندگاره. امیدوارم این انتظارات من به خوبی برآورده بشه و بتونیم با هم شاهد یک انیمه عالی در ژانر کمدی باشیم.

استودیو سازنده Studio Pierrot خواهد بود؛ استودیی که از سال 1979 تاسیس شده و در تولید کارهای انیمه ای بسیار زیادی نقش داشته. اخیراً و در فصل های اخیر کارهایی مثل Akatsuki no Yona ، Re-Kan ، Baby Steps ، Tokyo Ghoul رو تولید کرده و از جمله کارهای بسیار معروف استودیو میشه کافیه به Naruto و Naruto Shippuuden اشاره کنیم و از خیر اطلاعات اضافه دیگه ای درمورد استودیو بگذریم! موسیقی متن انیمه به عهده خانم Hashimoto Yukari خواهد بود؛ کسی که از تجربه های قبلیش میشه به Yurikuma Arashi ، Gekkan Shoujo Nozaki-kun ، Golden Time ، Toradora و ... اشاره کرد. به نظر میاد انتخاب خوبی باشه ... هرچند فضای کاری در اینجا رک تره و مستقیم تر به روی کمدی متمرکزه ولی تصور می کنم با تجربه خوبی که این خانم آهنگساز داره، بتونیم کار خوبی رو ازش شاهد باشیم.

و اما ... دوبلورها .. حالا به جاهای خوبش رسیدیم. حتماً فکر کردید استودیو، کارگردان یا روبرو بودن با یک اثر کلاسیک، نقاط مثبت انیمه هستند و لیست دوبلورها متشکل از یک دسته دوبلور نا آشنا هستند و قرار نیست چیز خوبی رو در لیست دوبلوری ببینید ولی نه، صبر کنید و بذارید لیست دوبلورها رو براتون به زبون بیارم و بعد شما هم به اندازه من برای دیدن این کار هیجان زده میشید؛ اول از همه Kamiya Hiroshi مرد خوش سیمای دنیای انیمه که صدایی طلایی داره. نمیشه صدای اونو شنید و ازش لذت نبرد .. برای من یک استثنا میون دوبلورهای ژاپنی محسوب میشه و فکر می کنم اگه نگاهی به کارنامه کاری اون بندازید، به راحتی می تونید چندین و چند کارکتر مورد علاقه خودتونُ در لیست کارهای پیشین این دوبلور ببینید. فصل های اخیر با نقش هایی مثل "سوما" در انیمه Working ، "ایزایا" در انیمه Durarara ، "کیوشی" در انیمه Prison School در بین ما حضور داشت و وقتی به دورترها نگاه کنیم، کارکترهایی مثل "آکاشی" در انیمه Kuroko no Baske ، "یاتو" در انیمه Noragami ، "آراراگی" در انیمه Monogatari ، "لیوای" در انیمه Shingeki no Kyojin ، "ناتسومه" در انیمه Natsume Yuujinchou و صدها نقش خاطرانگیز دیگه رو میشه از لیست پر کار این گوینده اسم برد که واقعاً کارنامه درخشانی رو براش به جا میذاره. پس یه جورایی میشه گفت کافیه اسم Hiroshi در لیست دوبلورهای یک انیمه دیده میشه تا بتونید با اطمینان خاطری از جانب تیم دوبلوری پا به دنیای انیمه بذارید. Hiroshi قراره نقش کارکتر "کوروماتسو" رو به عهده داشته باشه. اما بحث تیم دوبلوری به همینجا ختم نمیشه؛ چهره های نام آشنا و خوش صدای دیگه ای هم در کنار Hiroshi حضور دارند .. چهره هایی مثل Nakamura Yuuichi ، دوبلوری که فصل های اخیر رو با انیمه های مثل Durarara ، Owari no Seraph ، Shinmai Maou no Testament و ... گذرونده و قراره در انیمه هم One-Punch Man نقش داشته باشه. Nakamura نقش "کاراماتسو" رو عهده داره. Fukuyama Jun یکی دیگه از دوبلورهای اصلی انیمه ست که آدم بعد از دیدن دو دوبلور اول و رسیدن به اسم Fukuyama کم کم به این فکر می افته که استودیو چقدر روی استخدام دوبلورها هزینه خرج کرده ... ! Fukuyama قراره نقش "ایچیماتسو" رو بدست بگیره و از جمله کارهای اخیر ایشون میشه به Working ، Akagami no Shirayuki-hime ، Ansatsu Kyoushitsu اشاره کرد و جا داره به نقشی که همیشه اونو چهره ای خاص نگه میداره هم اشاره کنم : لولوش از انیمه Code Geass . بعد از اون Sakurai Takahiro ، قراره نقش "اوسوماتسو" رو به عهده داشته باشه ... Tokyo Ghoul ، Junjou Romantica ، Shokugeki no Souma ، Dog Days ، Diamond no Ace و ... از جمله بعضی کارهای این دوبلور هستند. به شخصه خودم خاطره خیلی خوبی رو از این دوبلور با کارکترهایی مثل "نابائه یو" از Baby Steps و "میوکی کازویا" از Diamond no Ace دارم ولی مطمئنم اگه شما هم نگاه به کارنامه ایشون بندازید، کارهای خاطرانگیزی رو برای خودتون پیدا می کنید. حالا که از انیمه های ورزشی اسم بردیم، کاملاً جای مناسبیه که اسم دوبلور بعدی رو به زبون بیارم : Ono Daisuke ، کسی که با نقش "میدوریما شینتارو" از انیمه Kuroko no Basket در خاطر ما جا خوش کرد و دوبلور بسیار ماهر و مناسبی برای این جمع حرفه ای به شمار میره. فصل های اخیر هم با انیمه هایی مثل Working ، Charlotte ، Durarara و ... حسابی خوش درخشید. نفر آخر از بین این شش دوبلور که کمی به نسبت بقیه سط پایین تر (ولی همچنان خیلی خوب) به نظر میرسه، Irino Miyu ست که قراره نقش "تودوماتسو" رو به عهده داشته باشه و از جمله کارهای قبلیش میشه به Owari no Seraph ، Haikyuu ، Kotonoha no Niwa ، Nazo no Kanojo X و ... اشاره کرد که همه جز انیمه های شناخته شده و محبوبی هستند.

و این هم لیست تیم گویندگان این انیمه .. خب، چطور بود؟ حالا حاضرید با من لحظه لحظه آینده رو صرف هیجان زده بودن برای دیدن اپیزود اول این انیمه بکنید؟ من واقعاً برای دیدن این انیمه لحظه شماری می کنم و فکر می کنم می تونه یکی از بهترین کارهای پاییز 2015 باشه. امیدوارم بعد از خوندن این معرفی شما هم دید مثبتی نسبت به این انیمه پیدا کرده باشید و اگه تا بحال بخاطر عکس کاور انیمه نسبت به دیدنش اشتیاقی نداشتید، حالا با آشنا شدن با عوامل کاری خوش رنگ اثر تصمیم به دیدن این انیمه بگیرید. این هدف من بود و حرف آخری که باقی مونده اینه که، همه چیز برای تبدیل شدن این انیمه به یک اثر عالی مهیاست .. فقط کافیه سرجای خودمون بشینیم و مسیری که قراره این انیمه طی کنه رو نظاره کنیم!


« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»

osomatsu-san1111-1-jpgosomatsu-san1111-2-jpgosomatsu-san1111-3-jpgosomatsu-san1111-4-jpg




sstudio-pierrot-jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد