Ore ga Ojou-sama Gakkou ni "Shomin Sample" Toshite Gets♥Sareta Ken


ore-ga-ojou-sama-gakkou-ni-shomin-sample-toshite-sareta-ken-1-jpg



توضیحات و نظر شخصی : من با شما تعارف نمی کنم .. حداقل نه در این مورد .. آماده اید تا یکی از تکراری ترین سوژه های شروع انیمه ای رو بشنوید؟ جملات اول من کافی خواهد بود تا بتونید چندین و چند انیمه با همین اصل اولیه در ذهن خودتون لیست کنید و بشمرید. شاید این حس تکراری اولیه چیزی جزیی باشه و در ادامه محتوای کاری به سمت و سوی خوبی حرکت کنه ولی بهرحال شروع تکراری ناخودآگاه باعث میشه که خیلی ها به سراغ امتحان کردن انیمه نرن و دست از امید داشتن به چنین کاری بردارند. اما فعلاً بهتره ابتدا داستان اولیه رو بشنوید و خودتون به قضاوت انیمه بپردازید.

مدرسه ای در دل کوهستان ها وجود داره که از دید دیگران پنهانه و هر کسی اجازه ورود به این مدرسه رو نداره. دانش آموزان این مدرسه، دخترانی نجیب زاده هستند که بخاطر حفظ معصومیت خودشون تا بحال با دنیای بیرون از مدرسه ارتباطی نداشتند، به اونا اجازه خروج داده نشده و ارتباط اجتماعی اونها خصوصاً با جنسیت مذکر اصلاً شکل نگرفته و هیچ گونه آمادگی ای برای داشتن چنین ارتباطی ندارند. اما به مرور زمان مشکلی گریبان گیر دانش آموزان فارغ التحصیل شده‌ی این مدرسه میشه؛ تمام دانش آموزانی که فارغ التحصیل میشن، قادر نیستند که با جامعه مدرن خو پیدا کنند و با محیط امروزی سازگاری داشته باشند .. به همین دلیل مسئولین مدرسه تصمیم می گیرند به هر طریقی شده، یک دانش آموز پسر معمولی رو وارد مدرسه خودشون بکنند و از این طریق دختران مدرسه رو با اخلاق و ویژگی های یک پسر آشنا کنند و در نهایت قدرت ارتباط اجتماعی اونا رو بالا ببرند. پسر داستان وارد مدرسه میشه .. اون می مونه و یک عالمه دختر نجیب زاده!

یک نگاه به کاور کافیه .. حتی نیازی نیست من توضیحی بدم .. حارم .. ایچی .. عاشقانه .. Ugh .. می دونم با معرفی یک انیمه قراره بقیه رو به سمت دیدن یک انیمه هُل بدیم و اونا رو مشتاق روبرویی با یک فضای جدید بکنیم ولی واقعاً .. فقط به کاور نگاه کنید! یک دختر با لباسای پیشخدمتی، یک دختر از قیافه ش سرسنگین بودن میباره، یه دختر شاد و شنگول، یه دختر بلوند خجالتی و البته ... البته یک لولی! مجموعه از کلیشه ای ترین کارکترهای دختر انیمه ای در کنار هم جمع آوری شدن تا به اونا یک کارکتر پسر بی خاصیت و بی روح اضافه بشه و سناریوهای کاملاً تکراری رو دوباره از نظر بگذرونیم .. و سوالی که باقی می مونه اینه که آیا ما دوست داریم وقت خودمونُ تلف کنیم یا نه؟ آیا دوست داریم بار دیگه با دنبال کردن چنین سوژه اولیه ای به خودمون و طبع انیمه ای مون توهین کنیم؟

واقعاً نمیشه با عواملی خوب چنین امواج سردی رو پرتلاطم کرد .. وقتی به لیست عوامل نگاه کنید، دو نکته مثبت می ببینید. یکی Silver Link که استودیوی خیلی خوبیه و بارها درباره ش صحبت کردیم .. و شاید نقطه امید من به این انیمه از جانب همین نکته بر می خیزه .. باید ببینیم اثرگذاری استودیو روی کار چقدر پررنگ خواهد بود و آیا برای بهتر جلوه دادن فضای انیمه عواملی رو به عنوان مشاور و یا راهنما در کنار کارگردان قرار میدن یا نه. و یکی دیگه حضور آهنگسازی به نام Mizutani Hiromi که من یکی خاطرات خوبی رو ازش دارم. با شنیدن کار اون در قالب انیمه هایی مثل Non Non Biyori و Kamisama no Inai Nichiyoubi لحظات خوشی رو سپری کردم و می دونم که کار خودشو بلده. اما در کنار این دو فرد، Jinbou Masato کارگردان کاره که از جمله کارهاش میشه به Fate/Kaleid Liner Prisma Illya Zwei اشاره کرد. کارهای اپیزودیک نسبتاً زیادی رو کارگردانی کرده که از جمله اونا میشه به Seikoku no Dragonar ، Kokoro Connect ، Kill Me Baby و ... اشاره کرد. شاید کارگردان فوق العاده ای نباشه ولی حداقل میشه گفت که در صنعت حضور داشته و با اینکه باید چیکار کنه آشنایی خوبی داره. تنظیم داستان به عهده Shimoyama Kento که قراره یکی دیگه از تنظیم های این فصل Silver Link یعنی انیمه Taimadou Gakuen 35 Shiken Shoutai رو هم انجام بده.

در مورد دوبلورها، Tachibana Rika قراره نقش "ریکو" رو داشته باشه که یک دوبلور تازه کار محسوب میشه و فقط Idolmaster: Cinderella Girls رو در کارنامه کاریِ خودش داره. Morinaga Chitose نقش "کارن" رو در دست داره که باز هم بجز چند نقش فرعی کار خوبی رو نمی تونید در لیست پروژه های قبلیش ببینید. Tamaru Atsushi پسر داستان ماست، "کیمیتو" و از جمله کارهای قبلیش میشه به Mahouka Koukou no Rettousei ، Gin no Saji ، Tamako Market ، Haikyuu و ... اشاره کرد. و ... باقی دوبلورها هم بهرحال در همین حال و هوا به سر می برند و به نظر نمیرسه آنچنان نیازی به اشاره بهشون داشته باشیم.

روی هم رفته فکر کنم به خوبی تونستم تصورات خودم و پیش بینی های خودم از این انیمه و سرنوشتی که در انتظارشه رو برای شما به تصویر بکشم. ممکنه گفته های من اشتباه از آب در بیان ولی چیزی که ازش مطمئنم و می دونم که شما هم با من موافق هستید، سوژه تکراری ابتدای کاره که هر جور بخوایم بهش نگاه کنیم، حارمی پیش پا افتاده و معمولی به نظر میرسه .. حالا اینکه جزییات کار و روند پیشروی انیمه چقدر می تونه با حارم های دیگه متفاوت باشه، چیزیه که باید صبر کنیم و با دیدن فضای انیمه به قضاوتش بپردازیم.

« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»


ore-ga-ojou-sama-gakkou-ni-shomin-sample-toshite-sareta-ken-2-jpgore-ga-ojou-sama-gakkou-ni-shomin-sample-toshite-sareta-ken-4-jpgore-ga-ojou-sama-gakkou-ni-shomin-sample-toshite-sareta-ken-6-jpg
ore-ga-ojou-sama-gakkou-ni-shomin-sample-toshite-sareta-ken-3-jpgore-ga-ojou-sama-gakkou-ni-shomin-sample-toshite-sareta-ken-5-jpgore-ga-ojou-sama-gakkou-ni-shomin-sample-toshite-sareta-ken-7-jpg