M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Valkyrie Drive: Mermaid

Valkyrie Drive: Mermaid

valkyrie-drive-mermaid-1-jpg



توضیحات و نظر شخصی : "توکونومی ماموری" دختریه که به "Mermaid" ، جزیره ای که محلی برای قرنطینه افراد دارای قدرت های ماوراطبیعه ست منتقل شده. پس از رسیدن ماموری به این جزیره، طولی نمی کشه که ماموری مورد حمله قرار می گیره و ناگهان سر و کله دختری به نام "میریه" پیدا میشه که ماموری رو نجات میده. اما دشمن دست بردار نیست و همچنان اونا رو تعقیب می کنه و کار به جایی میرسه که این دو به مخمصه می افتند و درست وقتی که تصور می کنند دیگه امیدی به زنده موندن ندارند، میریه ماموری رو میبوسه و ماموری به یک اسلحه و شمشیر تبدیل میشه! با این حرکت اونا موفق میشن که دشمن رو از پا در بیارند و از معرکه جون سالم به در ببرند.

خلاصه معمولی و نسبتاً واضحی رو از این انیمه داریم .. و اگه تریلر رو ببینید متوجه میشید که تم انیمه به سمت ایچی و یوری زیادی تمایل داره و بی جهت نیست که فردی به نام Kaneko Hiraku به عنوان کارگردان این انیمه انتخاب شده؛ ایشون تبحر و تجربه خاصی در زمینه ساخت انیمه های ایچی داره و برای کسایی که اهل انیمه های ایچی هستند یک فرد نام آشنا ست. دو سری Maken-ki ، دو سری Seikon no Qwaser و البته Queen`s Blade ها ، به تنهایی برای اینکه تصوری و ذهنیتی درباره این کارگردان پیدا کنید کافیه .. فکر می کنم اگه قرار باشه چند گزینه رو برای کارگردانی Valkyrie Drive: Mermaid روی میز بذاریم، ایشون فرد مناسبیه که جز کاندیدهای ما باشه و حالا برنده ای که از میون این کاندیدها برخواسته، همین جناب Kaneko هست که قراره این انیمه رو بسازه و بار دیگه خودشو غرق در پرداخت و ساخت سکانس ها و صحنه های مختلف ایچی کنه!

تم یوری انیمه حتی در تریلر و در سوژه داستانی به وضوح پیداست و به راحتی میشه روش انگشت گذاشت. اینکه صحنه های تبدیل شدن ماموری به اسلحه چقدر کش داده میشن و چقدر روی فن سرویس این تبدیل مانور داده میشه چیزیه که باید در انیمه ببینیم ولی بهرحال به نظر میرسه این سبک تبدیل با اینکه در گذشته ها هم استفاده شده ولی همچنان جذبه بالایی رو برای افراد ایچی بین داشته باشه. شخصاً یک یوری سبک و غیر اکشن رو ترجیح میدم ولی از اونجایی که بهرحال یکی از طرفداران این ژانر هستم، دوست دارم چنین کاری رو هم تست کنم و امیدوار باشم که مثل انیمه دیگه ای که چند فصل اخیر پخش شد و به موفقیت خوبی رسید، خوب عمل کنه. انیمه مورد اشاره من، Cross Ange هست که تا حدود زیادی حس و حالی مشابه رو نسبت به این انیمه داشت؛ تم یوری، مسئله قرنطینه کردن انسان ها، یک فضای بسته، زندانی شدن ها، زورگیری ها و البته صحنه های اکشن بسیار زیاد که با پرداخت خوبی که در انیمه داشتیم و تنظیم درست صحنه بندی ها Cross Ange تونست به یکی از بهترین انیمه های ایچی، اکشن تبدیل بشه و حتی در بحث یوری هم لحظات خاص و منحصر به فردی رو داشت که طرفداران این ژانر رو به وجد آورده بود. بهرحال امیدواری من اینه که کارگردان و عوامل دیگه‌ی کار کمی از خوش درخشیدن Cross Ange تجربه بگیرند و سعی کنند Valkyrie Drive: Mermaid رو بیشتر از اینکه به صحنه های فن سرویس اختصاص بدند، به محتوای داستانی هم متمایل کنند و باید بدونند که ترکیب این دو باعث میشه که جذبه کار چندین برابر بشه.

استودیوی سازنده، استودیوی به نام Arms هست که از سال 1996 تاسیس شده و در ساخت پروژه های مختلف و زیادی دست داشته. از جمله بعضی کارهای این استودیو میشه به Isuca ، Sekai de Ichiban Tsuyoku Naritai ، Himawari و ... اشاره کرد. از کارگردان، آقای Kaneko Hiraku صحبت کردیم و نیازی به اشاره دوباره نیست .. برای یک انیمه ایچی فردی کاملاً مناسب به نظر میرسه و جالبه که بدونید طراحی کارکترها رو هم خود آقای Kaneko Hiraku انجام داده! تنظیم کننده داستان جناب آقای Kuroda Yousuke هست که قبلاً تنظیم داستان کارهایی مثل Jormungand ، Maken-ki ، High School of the Dead ، Trigun و ... رو انجام داده و به نظر میرسه فرد خوبی برای تنظیم چنین داستانیه. هم با فضایی اکشن و کلاسیک مثل Trigun آشناست و هم با فضایی ایچی و فن سرویس دار مثل High School of the Dead که در زمان خودش انیمه محبوبی بود. در مورد گوینده های انیمه، Iguchi Yuka قراره نقش "میریه" رو به عهده داشته باشه؛ اینم خانم دوبلور خیلی خوبیه و از جمله کارهای زیادی که داره میشه به Owari no Seraph ، Sakura Trick ، Fairy Tail ، Boku wa Tomodachi ga Sukunai و ... اشاره کرد. نقش "ماموری" رو هم Izawa Mikako به عهده خواهد داشت که زیاد پرتجربه نیست و میشه از کارهاش Wakaba Girl ، Re-Kan ، Amagi Brilliant Park و ... رو مثال زد. و بعد از اون هم کارکترهای فرعی رو باید دید .. تو لیست دوبلورهای فرعی اسامی خوبی مثل Oonishi Saori ، Inoue Kikuko و ... به چشم می خورند که باید منتظر حضور اونا در انیمه باشیم. روی هم رفته عوامل برای یک کار ایچی بسیار رضایت بخشه و حالا باید نشست و امیدوار بود که این انیمه به یک کار خوب تبدیل بشه ... !


« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»

valkyrie-drive-mermaid-2-jpg
valkyrie-drive-mermaid-5-jpg





valkyrie-drive-mermaid1111-png

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد