M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Koukaku no Pandora: Ghost Urn

Koukaku no Pandora: Ghost Urn

koukaku-pandora-ghost-urn-1-jpg


توضیحات و نظر شخصی : بذارید اول از کنار داستان عبور کنیم : "نه نه ناناکوروبی" دختری سایبورگ از نوع پیشرفته و هوشمنده که به قصد زندگی با عمه خودش به جزیره ای به نام "سنانسل" میره اما دیری نمی گذره که متوجه میشه قرار نیست اون زندگی ساده و بی غل و غش رو داشته باشه و روزگار آرومی رو به چشم ببینه؛ در می یابه که سرنوشت برای اون نقشه های دیگه ای چیده و همه این افکار بعد از ملاقات دو فرد در ذهن نه نه شکل می گیره؛ نه نه طی اتفاقی با مخترعی به نام "اوزال دلایلا" و همراهش، "کلاریون" که بر حسب اتفاق همانند نه نه یک سایبورگه آشنا میشه. نه نه از اینکه تونسته دوست هایی پیدا کنه خوشحاله ولی بعد از مدتی متوجه میشه که اوزال و کلاریون و حتی خود جزیره سنانسل پیچیده تر از اونی هستند که به نظر میرسند .. جزیره اون جزیره ساده نیست و دوستانی که پیدا کرده مرموز تر از این حرفا هستند. این اکتشاف ذهنی وقتی به وقوع می پیونده که نوبت به حمله تروریست ها میرسه؛ تروریست های قدرتمندی جزیره رو مورد حمله قرار میدن و در این بین اوزال، مخترع داستان، تنها راه مبارزه با این معضل و شکست مهاجمین رو همراهی و تیم شدن نه نه با کلاریون میدونه، به نه نه از قدرتی که حتی خودش هم از وجود اون باخبر نبوده میگه و اونا رو تشویق به همکاری با همدیگه می کنه.

اگه بخوایم داستان اولیه رو به تنهایی در نظر بگیریم، میشه به راحتی اونو تو دسته کارهای کلیشه ای قرار داد ولی به احساس درونی خودم رجوع می کنم، می بینم حس آشنا و خوبی درباره این سری دارم .. فکر می کنم به نسبت بعضی از کارهای کلیشه ای وجهه بهتری رو میشه از این اثر بدست آورد؛ با ترکیب کردن عنصرهای مختلف از جمله عوامل و استودیو در کنار محتوای مانگای کار، میشه به برداشت هایی دست یافت. من فکر می کنم این انیمه برای قشر خیلی خاصی تولید شده، باب میل هر کس نخواهد بود و از جمله دسته کسانی که ممکنه به این انیمه علاقمند بشن، میشه به قشر یوری دوست (!) اشاره کرد که شنیده ها حاکی از تمایل داشتن محتوای این انیمه به ژانر یوری هست و حداقل خودم نسبت به این موضوع کنجکاو هستم که ببینم این انیمه به نسبت انیمه یوری فصل پاییز (Valkyrie Drive: Mermaid) که خیلی پا رو به درون ژانر یوری/ایـچی وارد کرد و به طبع یوری دوستان نشست، چطور عمل می کنه و آیا به درجه نزدیکی نسبت به اون انیمه دست پیدا می کنه یا نه. از طرفی می دونم که این انیمه چیزی متفاوته و فکر نمی کنم در اون سطح به فن سرویس پرداخته بشه و اینجا میشه حتی با دیدن استودیو تولید کننده هم به این موضوع مهر محکمی زد؛ Studio Gokumi استودیویی نیست که دست به ساخت کارهای سنگین فن سرویس دار بزنه و حتی برعکس؛ این استودیو معروفه به ساخت کارهای کاوایی و دوست داشتنی! کافیه به بعضی کارهای این استودیو از جمله Lance N` Masques که فصل قبل پخش میشد و یا Hello!! Kin`iro Mosaic ، Escha & Logy no Atelier و حتی کاری دراماتیک مثل Yuuki Yuuna wa Yuusha de Aru اشاره کنم که با وجود غمناک بودن، طراحی و پرداخت انیمه به طرز جالب انگیزی به سمت کاوایی بودن تمایل داشت. روی هم رفته بودن این استودیو در پشت کار و بودن یکی از ژانر های مورد علاقه خودم در این انیمه رو به فال نیک می گیرم و بهش نگاهی مثبت خواهم داشت.

بخش دیگه ای که باید بهش نگاهی کوتاه داشته باشیم، بخش رباتیک انیمه و سایبورگ بودن کارکترهاست که کنجکاوی مختص خودش رو دارا هست؛ اینکه چقدر رفتار کارکترها انسانی خواهد بود و چطور احساسات شکل خواهند گرفت .. به نظر نمیرسه رفتار کارکترها آنچنان به سمت رباتی بودن حرکت کنه و حداقل در مورد کارکتر "نه نه" اینطور به نظر میرسه که قراره شخصیتی انسانی تر از "کلاریون" داشته باشه. و خب هر چقدر هم که نه نه انسانی باشه، کلاریون فوق العاده دوست داشتنی به نظر میرسه و طراحی منحصر به فردی داشته .. بهرحال از کارکترها که بگذریم، به نظر میرسه ربات های زیادی رو در انیمه خواهیم دید و این نوید داشتن صحنه های اکشن رو میده؛ اینکه در عین پرداخت به فضای آروم چقدر به صحنه های اکشن خواهیم پرداخت نکته مهمی برای جذب مخاطب خواهد بود .. مطمئنم خیلی ها با امید دیدن اکشن بیشتر این انیمه رباتی رو دنبال خواهند کرد ولی من بیشتر به جنبه ملایم کار علاقمند هستم و دوست دارم یک داستان مناسب با تلفیق هر دو حالت داشته باشیم.

از استودیوی سازنده، Studio Gokumi صحبت کردیم ولی بذارید اشاره کنم که در کنار Studio Gokumi، نام استودیوی Axsiz هم به چشم می خوره و این استودیو هم در ساخت این انیمه مشارکت داشته. نوبتی هم که باشه نوبت به کارگردان کار رسیده؛ Nawa Munenori کارگردانیه که از جمله کارهاش میشه به Ki//ssXS//is ، Nogizaka Haruka no Himitsu ، Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yattemita و ... اشاره کرد که همه کارهایی متفاوت بودند و حقیقتاً من فکر می کنم نمیشه انگشت روی این کارگردان گذاشت و با اطمینان گفت که چه کار خواهد کرد .. فقط باید نشست منتظر دیدن ارائه این انیمه و پرداختی که بکار می گیره بود. آهنگسازی انیمه به عهده گروه Technoboys Pulcraft Green-Fund خواهد بود؛ گروهی که در پروژه هایی مثل Sakurako-san no Ashimoto ni wa Shitai ga Umatte Iru ، Trinity Seven و Witch Craft Works حضور داشتند و کار ساخت موسیقی متن این تعداد کار رو به سرانجام رسوندند. نکته قابل اشاره‌ی دیگه ای در لیست این بخش از عوامل نمی بینم و ترجیح میدم به بخش دوبلورهای کار بپردازم.

خانم Fuku Sanae عهده دار دوبلوری کارکتر "نه نه" خواهد بود. نقش هایی فرعی در Aikatsu! Idol Katsudou و حضور در کارهایی مثل Gingitsune ، Gatchaman Crowds و ... از جمله بعضی فعالیت های این دوبلور بوده و به نظر میرسه اون داره با به دست گرفتن کارکتر اصلی انیمه Koukaku no Pandora قدم بزرگی برای به چشم رسیدن برمی داره؛ باید ببینیم چقدر کار خودش رو به خوبی انجام میده و آیا سکوی پرتاب خودش رو پیدا کرده یا نه. اما در مقابل، دوبلوری کارکتر "کلاریون" رو گوینده خوش سابقه ای به نام خانم Numakura Manami به عهده خواهد داشت که از جمله کارهای اخیرش میشه به Lance N` Masques ، Nisekoi ، Overlord و ... اشاره کرد و جالبه بدونید که ایشون قراره یکی از نقش های اول انیمه Dagashi Kashi که در همین فصل پخش میشه رو هم بدست بگیره. نفر سوم تیم دوبلوری و همون مخترعی که ازش حرف زدیم، Tanaka Atsuko خواهد بود ... از جمله کارهای این خانم هم میشه به God Eater ، Arslan Senki ، The Rolling Girls و ... اشاره کرد. کارنامه این دوبلور هم خوب و مناسب به نظر میرسه و سابقه طولانی و دو دهه ای جالبی رو می تونید در لیست کارهای سابق ایشون ببینید. روی هم رفته تیم دوبلوری نسبتاً جالب توجه به نظر میرسه و باید دید در عمل چطور کار خودشونُ به اجرا در میارند.


« دوبلور های اصلی انیمه»


koukaku-pandora-ghost-urn-2-jpgkoukaku-pandora-ghost-urn-3-jpg




koukaku-pandora-ghost-urn-1-gif

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد