M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Luck & Logic

Luck & Logic

luck-magic-1-jpg



توضیحات و نظر شخصی : انگار همین دیروز بود که چشمم به لیست انیمه های زمستان خیره شده بود و انتظار ورود یکی از استودیوهای محبوبم رو می کشیدم؛ استودیوی Dogakobo از نظر من یکی از استودیوهای بسیار خوب ژاپنیه و وقتی به طومار انیمه هایی که توسط این استودیو ساخته شده نگاهی می ندازم، می تونم کارهای خاطرانگیز زیادی رو برای نام بردن پیدا کنم ولی شاید برای این لحظه و این برهه از زمان کافیه فقط به اسم Himouto! Umaru-chan اشاره کنم تا خوب تونسته باشم ذهن شما رو عقب برگردونم و با هم حس خوب یک کار برش زندگی زیبا رو به خاطر بیاریم. ساخت و تولید کارهای برش زندگی توسط استودیوی Dogakobo تجربه شیرینی برای انیمه بین ها بوده و به همین خاطر تا قبل از رونمایی از انیمه زمستان این استودیو، امیدواری من بیشتر به سمت داشتن انیمه ای در سبک برش زندگی میل می کرد. ولی بعد از اون، وقتی با یک کار اکشن، فانتزی روبرو شدم کمی مایوس شدم و حالا دیگه با این موضوع کنار اومدم و می خوام نکات مثبتی درباره این اثر پیدا کنم تا بتونم دوباره از کار تولید شده توسط یکی از استودیوهای موردعلاقه خودم لذت ببرم. پس بذارید ابتدا کمی از داستان صحبت کنیم.

دورانی که انسان ها با بحران و معضلی جدید و جهانی روبرو میشند از راه رسیده؛ روزی که سختی های جدیدی پیش روی انسان های این دنیا قرار می گیره .. اینبار در حد و اندازه هایی خداگانه .. جنگی که در بهشت "تترا" به مدت صدها سال به طول انجامیده، بالاخره به پایان خودش رسیده، خدایانی که جنگ رو واگذار کردند و شکست خوردن، به دنبال دنیای جدیدی برای زندگی و سلطه بر دیگران می گردند تا اینکه به "سپتپیا" دنیای انسان ها برخورد می کنند و اون محل رو جای مناسبی برای تسخیر می بینند. در حالی که خدایان حملات خودشونُ برای تصرف و غلبه بر انسان ها آغاز می کنن و فرشتگان رو راهی مبارزه با مردم زمینی می کنند، انسان ها هم دست روی دست نمیذارن و با تشکیل دادن یک دایره مبارزه ویژه به نام "لاجیکالیست" ها به جنگ اونا میرن. وظیفه لاجیکالیست ها، محافظت از شهرها و مبارزه با فرشتگان فرستاده شده توسط خدایانه و اینگونه نبرد بین خدایان و انسان ها آغاز میشه.

من و شما اینقدر سوژه های عجیب و غریب در میون انیمه های ژاپنی دیدیم که با دیدن چنین خلاصه داستانی تعجب نکنیم؛ دیر یا زود نوبت به چنین سوژه ای هم می رسید و هرچند من یادم نمیاد قبلاً با چنین محتوای داستانی روبرو شده باشم ولی وقتی به جزییات بعدی داستان نگاهی می ندازم، باز هم خودم رو غرق در تئوری های کلیشه وار می بینم. اینکه شخصیت اول داستان "یوشیچیکا"، از داشتن قدرت "لاجیک/منطق" رنج می بره و با خانواده خودش به خوبی خوشی زندگی رو می گذرونه و بعد ناگهان حمله ای رخ میده و او موفق میشه از این حمله جون سالم به در ببره. بعد از اون نوبت به ورود الهه زیبایی به نام "آتنا" به زندگی یوشیچیکا میرسه؛ کسی که برخلاف یوشیچیکا قدرت لاجیک رو در اختیار داره و سرنوشت این دو به هم پیوند می خوره ... به سمت آینده ای حرکت می کنند که جنگ هایی با حضور خدایان و فرشتگان رو در خود خواهد داشت.

وقتی با چنین خلاصه داستانی روبرو شدم و بعد اسم کارگردان رو دیدم، ناخودآگاه حس کردم که حتماً باید پای رباتی هم در این جریان کشیده شده باشه و فکر می کردم در آینده ژانر "رباتی" هم به لیست ژانرهای انیمه اضافه بشه ولی منتشر شدن تریلر اول چیزی در این باب نشون نداد و به نظر میرسه با وجود فضای مدرنی که در محیط انیمه میشه به چشم دید، ربات ها جایی در این انیمه نخواهند داشت. و فکرشم که می کنم، می بینم منطقی هست .. مبارزه با فرشتگان و خدایان و بهره گرفتن از ربات ها؟! آنچنان سازشی در بین این چند عنصر و تیکه های پاذل داستانی نمی دیدم ولی از اونجایی که کارگردان انیمه سابقه ساخت کاری مانند Fullmetal Panic رو داشته جای شک رو برای این احتمال باقی گذاشتم. بهرحال باید صبر کرد و دید که چه چیزهایی در آینده انیمه انتظار ما رو می کشه. اگه بخوام نظر شخصی خودم رو درباره این انیمه بگم، کمی با دودلی دارم به سراغش میرم، بعضی از عوامل رو دوست دارم، تریلر نسبتاً دلنشین بود و میشه بهش به چشم یک فانتزی خوب نگاه کرد .. می تونه بهتر از اون چیزی که به نظر میرسه باشه و من خودم به سطح انیمیشنی استودیوی Dogakobo اعتقاد دارم.

از استودیو، Dogakobo حرف هایی زدم، بعضی از کارهای سابق این استودیو عبارتند از Plastic Memories ، Donten ni Warau ، Gekkan Shoujo Nozaki-kun ، Love Lab ، Yuru Yuri و ... که همه کارهایی محبوب هستند و تصور می کنم خیلی از شماها با این تعداد کار آشنایی مناسبی دارید. کارگردان کار آقای Chigira Kouichi هست که از سال 1980 در صنعت انیمه فعالیت کرده و از جمله کارهای ایشون میشه به کارگردانی کارهای Fullmetal Panic ، Last Exile ، Gate Keepers و ... اشاره کرد که از این بین Fullmetal Panic گوی سبق رو در محبوبیت و معروف بودن در دست داره و هنوز که هنوزه میشه بهش به عنوان یک کار تحسین شده نگاه کرد. تنظیم داستان به عهده آقای Takahashi Yuuya هست که در کار Donten ni Warau با این استودیو همکاری کرده و بجز اون نام انیمه آشنایی مثل Lupin - 2015 هم در کارنامه ش به چشم می خوره. آهنگسازی کار هم به عهده Katou Tatsuya ـه که از جمله کارهای قبلیش میشه به Comet Lucifer ، Shokugeki no Souma ، Free! Eternal Summer و ... اشاره کرد.

اما در بخش دوبلوری میشه اسامی نام آشنای خوبی رو چه در بخش اصلی و چه در بخش فرعی پیدا کرد. در بخش اصلی نام Ono Kenshou بسیار خوب جلوه می کنه؛ کسی که من خاطره خوب کارشُ در نقش Slaine Troyard انیمه Aldnoah.Zero هنوز به خاطر دارم. فصل پاییز هم اونو در نقش Hyakuya Mikaela در انیمه Owari no Seraph به خوبی ملاقات کردیم و با صدای زیبای ایشون همراه بودیم. بجز اون جا داره به یکی از خاطرانگیز ترین کارکترهای این دوبلور یعنی Kuroko Tetsuya در انیمه Kuroko no Baske اشاره کنم. بهرحال ایشون گزینه بسیار مناسبی واسه عهده دار شدن یک نقش اول هستند و در کنار نام این دوبلور میشه به اسمی مثل Uesaka Sumire هم رسید؛ این دوبلور هم از کارنامه خوبی برخورداره و میشه از جمله کارهاش به Shimoneta to Iu Gainen ga Sonzai Shinai Taikutsu na Sekai ، Overlord ، Plastic Memories ، Cross Ange: Tenshi to Ryuu no Rondo و ... اشاره کرد. در قسمت دوبلورهای فرعی هم همونطور که اشاره کردم اسامی جالب به چشم می خورند .. اسامی خوبی مثل Minase Inori ،Taneda Risa و ... روی هم رفته میشه این تیم دوبلوری رو تیم بسیار خوبی در نظر گرفت و امید به این داشت که خود انیمه هم بتونه با پرداختی که کارگردان و عوامل دیگه انجام خواهد داد به شکل خوبی به ثمر بنشینه و ما بتونیم از دیدن این انیمه لذت ببریم.


« دوبلور ها و کاراکترهای اصلی انیمه»

luck-magic-4-jpgluck-magic-5-jpg
luck-magic-2-jpgluck-magic-3-jpg




dogakobo_logo-jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد