M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Bakuon

!!Bakuon






توضیحات و نظر شخصی : بذارید اول یک توافقنامه رو مرور کنیم و از سر راه برش داریم؛ توافق کردن سر اینکه تا بحال در ژانر برش زندگی همه جور سناریویی رو به چشم دیدیم، کار ساده ای باید باشه؛ چه دخترای دبیرستانیِ عشق موسیقی که گروه موسیقی رو تشکیل میدن، چه محیطی مدرسه ای که تبدیل به یک جای ترسناک میشه و قتل ها یکی بعد از دیگری رخ میدن، چه محیطی مدرسه ای که پر از فانتوم میشه، چه محیطی مدرسه ای که هیچ اتفاقی درش نداره و صرفاً به خوردن نون و بنتوی نهار خلاصه میشه و هزاران پیچ و تاب های کوچولویی که در طول هر داستان به یک انیمه داده شده و حالا .. نوبت به موتور سواری رسیده؛ داستانی خیلی ساده ولی قلقلک دهنده. شاید با دیدن تریلر و و فضای انیمه آنچنان مجذوب کار نشید ولی باز هم دوست دارید بدونید که یک انیمه موتور سواری به چه شکلی درمیاد و آیا می تونه صحنه های رانندگی جذابی داشته باشه یا نه. اگه برای هیچ چیز دیگه ای نباشه، شاید تست کردن انیمه برای دیدن این موضوع ارزش وقت گذاشتن رو داشته باشه.

داستان چیزی فراتر از یک داستان ساده ست و در یک جمله خلاصه میشه : دخترایی دبیرستانی که به موتورسواری علاقمند میشن و شروع به رانندگی می کنن!

همین و بس! دیگه هیچ توضیح خاصی لازم نیست به این خط داستان اضافه بشه و با همین جمله کلیت داستان بر روی میز ریخته میشه. حالا باید دید که در قالب انیمه چه چیزهایی می تونه ارزش کاری این انیمه رو بالا ببره و آیا اصلاً چیزی با ارزش در دنیای خلق شده توسط مانگاکای اثر، Mimana Orimoto وجود داره یا نه. مانگای اثر از سال 2011 تا به الان در حال انتشار بوده و همچنان بعد از منتشر شدن 5 جلد داستان به پایان نرسیده که این جرقه رو در ذهن آدم میزنه که یک مانگای برش زندگی با محوریت موتور سواری چه چیزی می تونه داشته باشه که کشش و توانایی ادامه پیدا کردن در این حد رو داشته. آیا این مانگاکا از اون سبک مانگاکاهایی ست که حاضر نیست به هیچ وجه کار خودش رو رها کنه یا نه. و اگه اینطور باشه، مانگاکا دست بردار نباشه، انیمه شدن اثر ایشون باعث میشه که بیش از پیش به دنیای موتورسواری خودش چنگ بزنه .. چون حالا دیگه اثر اون در قالب انیمه به مردم ژاپن شناخته شده و معروفیت مناسبی برای اثر خلق شده ی اون بوجود بوده که این موضوع فروش مانگای اون رو بالاتر می بره.

اما جدا از این صحبت حاشیه ای، بهتره کمی از تریلر صحبت کنیم؛ رنگ و روی ملایم ولی بامزه ای درون تریلر به چشم می خوره؛ صدای ویراژها و چهره های بشاش کارکترها در حین موتورسواری چیزیه که تو هر صحنه از تریلر به چشم می خوره؛ مشخصه که در طول انیمه دائم از لذت موتور سواری حرف زده خواهد شد و امیدوارم این به یک نکته تکراری و کسل کننده در انیمه مبدل نشه. کلاه کاسکت ها همه بر روی سر موتورسوارای انیمه هستند و من با یک نگاه به تریلر سریعاً به خودم گفتم "آهان، پس جنبه آموزشی مطرح هست" ، و خب، بهتره باشه .. چنین فضایی و هدف گرفته شدن طیف نوجوانان ناخودآگاه زمینه رو برای انتقال موارد آموزشی جهت موتورسواری ایجاد می کنه و میشه از این لحاظ بهره مناسبی از دنیای این انیمه گرفت. و حرف خاص دیگه ای در مورد تریلر نمیشه زد .. به نظر میرسه یه کار بامزه ولی معمولی رو با سناریوی موتورسواری شاهد باشیم؛ چیزی که می تونه یک زنگ تفریح نسبتاً خوب واسه ماها در بهار باشه .. بذارید امیدوار باشیم که این انیمه بتونه توجه ما رو به خودش جلب کنه.

استودیوی سازنده TMS Entertainment هست که همیشه پرکاره و کارهای متنوع و زیادی رو در کارنامه کارهای تولید شده خودش داشته و داره. از جمله بعضی کارهای این استودیو میشه به Jitsu wa Watashi wa
کارگردان کار Nishimura Junji ، Kamisama Hajimemashita 2 ، Yowamushi Pedal ، Gugure! Kokkuri-san و ... اشاره کرد. حضور Yowamushi Pedal در بین انیمه های تولید شده توسط این استودیو کمی سوال برانگیزه؛ سوال برانگیز از این لحاظ که آیا این موتورسواری می تونه کمی از هیجان Yowamushi Pedal رو به ما منتقل کنه یا نه؟ چون Yowamushi Pedal به خوبی جو مسابقات رو در طول فضای داستانی منتقل می کرد و اگه موتورسواری داستان ما به مرحله مسابقات برسه، می تونیم انتظار جدی تر شدن و هیجان انگیز تر شدن انیمه رو داشته باشیم. وقتی به بخش کارگردانی میرسیم، سوال بزرگی پیش روی ما ظاهر میشه : آیا می تونیم دوباره به کارگردان انیمه ای مثل Glasslip اعتماد کنیم؟! اگه در جریان نیستید، بذارید کوتاه توضیح بدم .. Glasslip انیمه ای بود که بهترین انتظارات ممکن از اون میرفت و در نهایت تبدیل به یکی از ناامیدکننده ترین انیمه ها ساخته شده تا به امروز شد. و حالا آقای Nishimura Junji دوباره برگشته ... بعد از کارگردانی کردن اثر خوبی مثل Dog Days Season 3 باز هم به سراغ یک اثر ملایم دیگه اومده که باید در انتظار دیدن نتیجه فعالیت ایشون بر سر این کار باشیم. تنظیم کننده داستان، Sunayama Kurasumi هست که از جمله کارهایی که در اونها فعالیت داشته میشه به Z/X: Ignition و پست های دیگه ای در قالب انیمه های مختلف اشاره کرد. آهنگساز انیمه هم آقای Nakanishi Ryousuke هست که قبلاً موسیقی متن انیمه هایی مانند High School DxD Born ، Love Stage ، Sakura Trick و ... رو ساخته.

انیمه دوبلورهای خوبی داره .. Ueda Reina که زمستون در قالب نقش "میرا" در انیمه Dimension W ایفای نقش کرد؛ Touyama Nao ، دوبلور "کریساکی چیتوگه" معروف و کسی که قراره در انیمه Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge هم به عنوان دوبلور فرعی حضور داشته باشه. Uchiyama Yumi که زمستون رو با انیمه هایی مثل Niji-iro Days و Gate سپری کرد و نفر نهایی، Yamaguchi Rikako که به نسبت بقیه کم کار تر بوده و بیشتر در قالب کارکترهای فرعی گویندگی کرده ولی از جمله کارهاش میشه به Dia no Ace ، Juuou Mujin no Fafnir ، Lance N` Masques و ... اشاره کرد. روی هم رفته میشه تیم دوبلوری رو مناسب دونست و بهشون دلخوش بود.

« دوبلور ها و کاراکترهای اصلی انیمه»






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد