M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Pan de Peace

Pan de Peace






توضیحات و نظر شخصی : باز هم کاری اقتباسی از یک مانگای 4-پنله؛ حالا دیگه به برهه ای از زمان رسیدیم که من فکر می کنم همه به حضور مانگاهای 4-پنله در بین انیمه ها عادت کرده باشیم؛ کارهای ساده ای که کافیه نگاهی به شکل و شمایل درونی مانگای اونا بندازید تا متوجه بشید که چقـــدر برگردوندن این آثار به دنیای یک انیمیشن کار سختیه و نیاز به چه خلاقیت بسیار زیادی داره؛ اینکه چطور میشه از یک صفحه داستانی فوق العاده ساده، یک سناریوی خیلی معمولی، دیالوگ هایی کوتاه چنین پرداخت انیمیشنی و متحرکی رو به وجود آورد سحر و جادوی خاصی رو می طلبه .. دستان هنرمندی رو میطلبه و من فکر می کنم حتی اگه در انتها این کار برگرفته شده از مانگای 4-پنله اونقدرها عالی از آب در نیاد، میشه تلاش کارگردان و عوامل رو برای رنگ دادن به یک اثر غیرتجملی رو تحسین کرد و بهشون آفرین گفت. رفتن به سراغ یک اثر 4-پنله شهامت بالایی میطلبه و این خودش به تنهایی ارزش بها دادن رو داره.

داستان : دختر سر به هوایی به نام "مینامی" تازه به دوران دبیرستان خودش رسیده و آماده گام برداشتن به سوی زندگی جدید خودشه. دبیرستانی که انتظارشُ می کشه و دوستان جدیدی که قراره پیدا کنه. در این بین، مینامی یک علاقه خاص و بامزه داره .. اون عاشق خوردن نون اول صبحیه (!) و در کنار این علاقه آشپزی رو هم بسیار زیاد دوست داره؛ غذاهای زیادی درست می کنه و بعد از پختن نون و غذاها، اونا رو به مدرسه میبره و به دوستای خودش تعارف می کنه ...و همه چیز در این خلاصه میشه که : مینامی لذت داشتن یک دوستی خوب در دوران دبیرستان رو از راه نون پختن و چشیدن مزه نون ها بهمراه دوستانش تجربه می کنه.

خب، لازم نیست شما بگید .. منم می تونم بجای شما جمله رو به زبون بیارم : "داستان بیش از اندازه ساده به نظر میرسه" .. حتی اگه مثل من عاشق انیمه های برش زندگی باشید و انیمه های برش با محوریت کارکترهای دختر رو دوست داشته باشید باز هم کمی از شنیدن خلاصه داستان زده میشید. و این به اون معنا نیست که این انیمه انیمه بدی میشه؛ بلکه به این معناست که حداقل چهره اولیه بد به نظر میرسه. نمیشه با هیجان تمام اپیزود اول رو دانلود کرد و با شوق و ذوق بسیار دیدن انیمه رو شروع کرد. ولی میشه با فاکتور گرفتن خلاصه داستان نه چندان خوب انیمه یک فرصت، تنها یک فرصت به این اثر داد و دید که آیا این انیمه ارزش وقت گذاشتن رو داره یا نه.

نهایتاً نظر شخصی من اینه که این انیمه به عنوان یک انیمه کوتاه بهتر عمل می کنه و شاید بهتر این باشه که برای چنین سوژه و فضای ساده ای مدت زمان زیادی در نظر گرفته نشه. هنوز مدت زمان انیمه در هیچ منبعی اعلام نشده اما با توجه به اینکه استودیوی سازنده یعنی Asahi Production کارهای کوتاه زیادی رو در طی چند فصل اخیر ساخته، میشه تصور رو به این گذاشت که این انیمه هم کوتاه خواهد بود. درسته که روی هم رفته میشه مانگاهای 4-پنله رو کوتاه و جمع و جور دونست ولی ما در گذشته مانگاهای 4-پنله زیادی داشتیم که تبدیل به انیمه های 24 دقیقه ای شدند. از جمله اونا میشه به K-On ، Gugure! Kokkuri-san ، Hidamari Sketch ، Love Lab و ... اشاره کرد که همه نزد انیمه بین ها شناخته شده هستند و کارهای موفقی از آب در اومدند.

همونطور که اشاره کردم استودیوی تولید کننده انیمه Asahi Production هست که از کارهای آخرشون میشه به Onsen Yousei Hakone-chan ، Million Doll ، Himegoto و ... اشاره کرد. کارگردان کار، آقای Tsuji Hatsuki هست که 66 سالشه و سنش برای کارگردانی چنین کاری کمی زیاد به نظر میرسه! (حالا شاید ایشون بر خلاف سنشون دلی جوان دارند که اگه اینطوره چه عالی! ) از جمله کارهای ایشون میشه به چند سری از انیمه Cardfight اشاره کرد و بجز اون هم انیمه آنچنان خاصی رو نمیشه بهش اشاره کرد. هر چند ایشون از دهه 80 میلادی در صنعت انیمه حضور داشتند ولی خب باز هم کارگردانی کردن یک انیمه برش زندگی با حال و هوای امروزی کمی می تونه براش چالش برانگیز باشه و باید ببینیم که چطور این محتوایی که بهش سپرده شده رو کنترل می کنه. تنظیم کننده داستان خانم Murakami Momoko هست که دو کار مثل Nurse Witch Komugi-chan R و Million Doll در کارنامه کاری خودش داره.

تو بخش دوبلورها هم به مانند بخش عوامل کارگردانی و تنظیم کننده نام آنچنان پررنگی رو نمیشه به چشم دید. شاید بشه نقطه مثبت این بخش رو حضور خانم Kido, Ibuki دونست؛ کسی که قبلاً در انیمه هایی مثلTokyo ESP ، Seirei Tsukai no Blade Dance ، Kanojo ga Flag wo Oraretara و ... نقش هایی اصلی رو به عهده داشته و میشه بهش اعتماد داشت. تو ادامه، خانم Yamazaki Erii رو تو لیست دوبلورها داریم که بعضی از کارهای ایشون عبارتند از : Dance with Devils ، Re-Kan ، Glasslip و ... که همه هم نقش هایی فرعی بودند. نفر بعد تو لیست دوبلوری خانم Toyota Moe هست که ایشون هم سابقه ای نه چندان طولانی در عرصه دوبلوری داره. از جمله بعضی کارهای ایشون میشه به Hibike! Euphonium ، Kyoukai no Kanata ، Kyoukai no Kanata و ... اشاره کرد. بهرحال این نفر سوم به نسبت نفر دوم تجربه کارهای بهتری رو داشته و خصوصاً در انیمه با به عهده گرفتن نقش اصلی داستان (Kawashima Sapphire) فرصت خوبی رو برای درخشش پیدا کرده بوده. باید دید این سه دوبلور در کنار هم چطور عمل خواهند کرد و آیا می تونن به نجات این انیمه کمکی کنند یا نه.



« دوبلور ها و کاراکترهای اصلی انیمه»






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد