M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Regalia: The Three Sacred Stars

Regalia: The Three Sacred Stars






داستان : 12 سال قبل در کشور "ریمگارد" حادثه ای عظیم رخ داد که معماها و سوالات بسیاری رو برجای گذاشت ولی رفته رفته و با گذر زمان این سوالات و چراها از خاطره مردم کشور محو و به دست فراموشی سپرده شدند. حالا مدت زمانی گذشته و دو خواهر با نام های "یویی" و "رنا" با صلح و صفا در امپراطوری "اناستریا" زندگی خودشونُ سپری می کنند. ولی ناگهان روزی یک ربات عظیم الجثه به "اناستریا" حمله می کنه و این روز رو به روزی سرنوشت ساز برای دو خواهر تبدیل می کنه. باید دید چطور این ربات به حادثه 12 سال قبل مرتبط میشه و چه اتفاقاتی برای این دو خواهر میافته.


توضیحات و نظر شخصی : مستقیم از داستان شروع کردم چون واقعاً این انیمه کمتر حرفی برای گفتن داره. کار یه کار اوریجیناله، داستان حسی کلیشه ای داره و کافیه عوامل رو از نظر بگذرونید؛ نه استودیوی آنچنان خوبی، نه کارگردان و نه تنظیم کننده شناخته شده و قهاری و شاید تنها نکته مثبت اثر لیست گویندگان انیمه ست که اونم با ترس از بدی عوامل دیگه‌ی کار لکه ای کدر رو به خودشون می گیرند و باید دید چطور می تونن در کنار یک سری سکان به دستِ نه چندان خوب بدرخشن. باز جای شکرش باقیه که اسامی خوبی مثل Touyama Nao و یا Sakura Ayane در قالب کارکترهای اصلی به چشم می خورند وگرنه میشد کل این لیست عوامل رو پاره کرد و فقط در انتظار انیمه در بسته ای موند که قراره به سراغش بریم و کیه که به سراغ یه انیمه دربسته بره؟! الان دوره اطلاعات و تکیه کردن به عوامل خوبه وگرنه بازاری بدست نمیاد؛ توجه انیمه بین ها جلب نمیشه و این یعنی شکست! تو این مورد هم میشه به وضوح دید که استودیوی سازنده نمی تونه امید چندانی به گرفتن و زیبا از آب در اومدن کار انیمه ای خودشون داشته باشند ولی صداقت این رو به ما گوشزد می کنه که نباید کسی رو بخاطر تلاش کردن سرزنش کنیم. بذاریم چیزی که دوست دارن رو ارائه بدن و بعد درباره ش قضاوت کنیم! باید به جنبه مثبت اثر دلخوش بود و دید که آیا اون جنبه مثبت می تونه به جنبه منفی غلبه کنه یا نه.

تو بخش داستان اولیه چیز فوق العاده جالبی مشاهده نمیشه. شاید اگه بدونیم اون حادثه عظیم در 12 سال پیش چه چیزی بوده و چه تلفاتی در پی داشته بیشتر بتونیم وارد حس و حال انیمه بشیم ولی هیچ اشاره ای بهش نشده و باید منتظر شکافته شدن داستان در قالب انیمه باشیم. حرف از رباتی که در خلاصه داستان شده ناخودآگاه ژانر "رباتی" رو وارد لیست ژانرهای انیمه می کنه ... ژانری که چند وقتی هست کار خوبی ازش منتشر نشده. نظر شخصی من اینه که بعد از Aldnoah.Zero چیز خاص و قابل اشاره ای نداشتیم. اگه هنوز به سراغ Aldnoah.Zero نرفتید، گزینه خوبی برای رباتی دوستانه و زیبایی داستان و لحظات شوکه کننده خیلی خوبی هم داره که دیدنش توصیه میشه. اما در مورد Regalia: The Three Sacred Stars ، من با اینکه معمولاً هوادار لیست کارکترهای تمام دختر هستم به هیچ وجه درباره این انیمه احساس خوبی ندارم و فکر می کنم یک انیمه رباتی حداقل به یکی دو کارکتر اصلی مرد هم نیاز داره. ممکنه ما در این انیمه کارکترهای مردی ببینیم ولی اینطور که معلومه بیشتر تمرکز اثر روی کارکترهای دختر خواهد بود. این شاید بخاطر ابداع کردن یک سبک جدید باشه؛ اینکه فرضاً جوی مثل Haifuri یا Kancolle راه انداخته بشه .. جوی نظامی با حضور کارکترهای تمام دختر. تو اون مورد سری ها موفق آمیز عمل کردند ولی نکته اینه که اونا منابع و عوامل خیلی خوبی داشتند و به سرانجام خوب رسیدنشون دور از انتظار نبوده. بهره گرفتن از جلوه کاوایی کارکترها و تکیه کردن به فضای برش زندگی در کنار محتوای نظامی به وضعی مناسب از آب در اومده و به نظر میرسه که در آینده باز هم انیمه هایی در سبک نظامی بهمراه کارکترهای تمام دختر ببینیم.








شاید بعضی ها از اینکه من استودیوی Actas رو ضعیف قلمداد کردم به من خرده بگیرند ولی بخوایم منطقی بهش نگاه کنیم، می بینیم کار شاخ و فوق العاده خوبی در کارنامه این استودیو به چشم نمیخوره. شاید این اواخر Girls und Panzer شون یه مقدار خوب بوده باشه ولی به جز اون هر چه عقب تر برید بیشتر به مرداب ناآشنا بودن با اسامی کارهای این استودیو فرو میرید. داشتن Girls und Panzer در لیست آخرین کارهای استودیو شاید بتونه افرادی که اون سری رو دوست داشتنُ به پای گیرنده هاشون بکشونه ولی غیر از اون به نظر نمیرسه بشه این استودیو رو یک استودیو قابل اتکا دونست و باید دعا کنیم به حال اون مانگاکاها و رمان نویس هایی که ریسک می کنن و کار خودشون به دست این استودیو میسپرن! و نکته دیگه اینه که استودیوی Actas در سال 1998 تاسیس شده و اگه شما بعد از اینهمه سال نتونید یه کار قابل ذکر و قابل تحسین در میان جوامع انیمه بین داشته باشید باید مطمئن بشید که دارید یه جای کار رو اشتباه میرید ... بگردید و راه درست رو پیدا کنید و برگردید به مسیر ایده آل! حالا تو این مورد به نظر میرسه Actas با انیمه Regalia: The Three Sacred Stars هنوز نمی تونه به شرایط آرمانی برسه و باید بیشتر از اینها منتظر فرا رسیدن لحظه درخشش این استودیو موند.

کارگردان Tosaka Shin هست؛ کسی که قبلاً IS: Infinite Stratos 2 و یک OVA از این سری رو ترجمه کرده. خوبی این تجربه اینه که IS: Infinite Stratos هم یک کار رباتی هست و حداقل موضوع تجربه داشتن کارگردان در سبک رباتیه ولی باز هم باید اشاره کنم که سری دوم IS به نسبت سری اول نمره پایین تری داره و Kikuchi Yasuhito در کارگردانی سری اول بهتر عمل کرده بوده. شخصاً IS رو ندیدم ولی شواهدات به این اشاره دارند که با در دست گرفتن سکان هدایت توسط Tosaka Shin ، درجه کیفی سری به سطح پایین تری برده شده. تو این جور موارد یک امیدواری وجود داره، اونم اینه که یک فرد تنظیم کننده خیلی خوب در کنار کارگردان حضور داشته باشه و اونُ در این عالم جدید به چپ و راست هدایت کنه ... اره درستُ بهش نشون بده ولی حضور Koyanagi Keigo در کنار کارگردان این سری اصلاً این اطمینان ور به ذهن مخاطب تزریق نمی کنه. Koyanagi Keigo فقط یک کار کوتاه (Go! Go! 575) رو در کارنامه خودش داره و این یعنی همون شکست عواملی که ازش حرف زدم. در بخش گویندگان که نکته مثبت انیمه ست، Sakura Ayane رو داریم .. یکی از عنصرهای خوب انیمه ... از کارهای اخیرش میشه به نقش "روراکاکا" از انیمه Boku no Hero Academia ، "نائو" از انیمه Charlotte ، "هارو" از انیمه Nisekoi و ... اشاره کرد که همه کارکترهایی خوب و جالب توجه هستند. صدای بسیار زیبایی داره و میشه بهش دلخوش بود. در کنار این گوینده، Hondo Kaede حضور داره که شاید بشه اونو ضعیف ترین عضو تیم گویندگی به حساب آورد .. بیشتر نقش های فرعی رو ایفا کرده و از جمله کارهاش میشه به Oshiete! Galko-chan ، Prince of Stride: Alternative ، Heavy Object ، Aoharu x Kikanjuu و ... اشاره کرد. و وقتی میگم فرعی ... منظورم فرعیِ فرعیِ فرعیه ... فرضاً کارکتر "دختر درون مدرسه" ، "دانش آموز شماره B" ، "رهگذر" و ... ! حالا قراره نقشی اصلی رو در این انیمه ایفا کنه. حداقل برای این گوینده سکوی پرتاب بزرگی رو شاهد هستیم. اما بعد به اسمی مثل Touyama Nao میرسیم که از جمله کارهای اخیرش میشه به "سایا" در انیمه Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge ، "چیتوگه" در انیمه Nisekoi و ... اشاره کرد که واسه خیلی از ماها شناخته شده ست و شاید اینجا هم قرار باشه یه نقش سوندره رو به عهده داشته باشه که دیدنش خالی از لطف نیست. بعد از اون یکی شیرین ترین صداهای انیمه رو می تونیم نام ببریم .. صدای خانم Ogura Yui که واقعاً جنبه کاوایی انیمه رو می تونه چندین برابر کنه .. تُن صدای بی نهایت آرامشبخش و زیبایی داره. شخصاً با انیمه Yama no Susume و نقش "کوکونا" اونو به خاطر دارم ولی در انیمه هایی مثل Black Bullet ، Yurikuma Arashi ، Cross Ange و ... هم نقش داشته.

روی هم رفته وقتی لیست گویندگان رو وارد حساب و کتاب کنیم میشه کمی به انیمه امیدوار شد و حداقل برای دیدن ابتدای کار خیز برداشت. در هر صورت به نظر من باید در مقابل این انیمه انتظارات رو پایین آورد و با نگاهی ساده به سراغش رفت. شاید بهتره به چشم همون انیمه کاوایی همراه با لحظاتی رباتی بهش نگاه کنیم و امیدوار باشیم که از این لحاظ سرگرمی خوبی رو در طول تابستان تجربه کنیم.



« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد