M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Flip Flappers

Flip Flappers





داستان : ماجراجویی در بُعدهای زمانی و مکانی مختلف رو با "پاپیکا" و "کوکونا" تجربه کنید؛ این دو دختر کلیدی برای ورود به بُعدها و زمان های مختلف رو در اختیار دارن و با استفاده از این قابلیت می تونن وارد دنیایی که به نام "خیال محض" شناخته میشه بشند. پاپیکا و کوکونا با وارد شدن به دنیای خیال محض به دنبال پیدا کردن کریستالی به نام "صدف میمی" هستند که در راه رسیدن به این کریستال با مشکلات زیادی مواجه میشن و مواجه شدن با خطر برابر میشه با تغییر شکل دادن اونا و درخشیدن کریستال صدف میمی. همچنین گفته میشه صدف میمی، آیتمیه که می تونه آرزوی هر کسی رو برآورده کنه.

نظر شخصی : انیمه یک انیمه اوریجینال هست ولی خب بازم داستان اولیه به حد کافی تکراری به نظر میرسه که نخوایم خلاصه اولیه اونُ تحسین کنیم. تو اینجور موارد، کار بهتر چک کردن عوامل و حال و هوای تریلر اثره؛ اینکه اونا چقدر خوب هستن و چقدر می تونن به چرخوندن وضعیت کلیشه ای انیمه به سمت وضعیت نو و تازه کمک کنند. تو این مورد و انیمه Flip Flappers نه از طرف استودیو و نه از طرف کارگردان .. هیچ کدوم نمی تونن اطمینان و اعتماد به نفس لازمی رو برای به خوبی به ثمر نشستن اثر به ما بدن. هم استودیو کم کار بوده و هم کارگردان کار آنچنان خاصی رو کارگردانی نکرده ولی خب کارگردان تو یکی از کارهای سینمایی گیبلی (Karigurashi no Arrietty) نقش داشته که این کورسوی امیدی رو برای ما بوجود میاره؛ اینکه بودن در کنار عوامل خوش ذوق گیبلی استعدادی در وجود این کارگردان به بار نشونده چیزیه که باید با دیدن انیمه Flip Flappers بسنجیم و امیدوار باشیم که این اتفاق افتاده باشه.

بحث استودیو و کارگردان به کنار، گویندگان هم آنچنان فوق العاده به نظر نمیرسن. حداقل من اینطور فکر می کنم و با اینکه هر کدوم از دو گوینده اصلی نقشی از کارهای مهم رو به عهده داشتند ولی وضعیت کارنامه کاری اونا به شکلی نیست که بشه اونا رو تحسین برانگیز دونست. اما در عوض جا داره به تریلر نگاهی بندازید و با چشمه ای از اون چیزی که قراره در انیمه ببینیم آشنا بشید. به نظر من تریلر نسبتاً جالب به نظر میرسه و میتونه به نسبت لیست عوامل نکته مثبت تری قلمداد بشه. شاید پرداخت نهایی اثر و چیزی که به چشم می بینیم قابل قبول باشه ولی از الان توصیه من به شما اینه که انتظارات خودتونُ پایین بیارید و به انتظار دیدن یک انیمه معمولی به سراغ اثر برید .. فکر نمی کنم چیزی بهتر از این به ما تحویل داده بشه.


عوامل : استودیوی سازنده Studio 3Hz هست که قبلاً Dimension W و Sora no Method رو تولید کردن. هر دو بگیر و نگیرهای خاص خودشونُ داشتن ولی فکر کنم می تونیم بگیم که تفاوت ژانری دو اثر چیز خوبیه. و حالا به نظر میرسه Flip Flappers هم یه کار متفاوت نسبت به دو کار قبلی تولید شده توسط این استودیوئه که نشون میده این استودیو ترسی از تفاوت ژانری کارهای خودش نداره. اما از این بحث دل و جرات که بگذریم، این تعداد کار تولید شده خیال راحتی رو برای مخاطب بوجود نمیاره و باید دید در تولید این اثر چه بودجه ای رو صرف کردن و چقدر به کار بها دادند. Oshiyama Kiyotaka کارگردان اثره؛ کسی که اشاره کردم نقش کوچکی در ساخت انیمه سینمایی Karigurashi no Arrietty داشته و همچنین، از جمله کارهای دیگه ای که باز هم در ساختشون نقشی داشته میشه به Momo e no Tegami ، Evangelion Shin Gekijouban: Ha ، Je T`aime و ... اشاره کرد.

گوینده نقش کوکونا، Takahashi Minami خواهد بود. از جمله کارهای اخیرش میشه به Oshiete! Galko-chan ، Shokugeki no Souma ، Heavy Object و از جمله کارهای سابقش میشه به Mikagura Gakuen Kumikyoku ، Comet Lucifer ، D-Frag و ... اشاره کرد. روی هم رفته چهره نسبتاً مناسبیه ولی نیازمند یک سکوی پرتاب درست و حسابیه که فکر نمی کنم اون سکو انیمه Flip Flappers باشه. در کنار این گوینده، نقش پاپیکا به دست Mao سپرده شده؛ گوینده ای که ما اونُ با کارهایی مثل Kuromukuro و یا Uchuu Patrol Luluco میشناسیم. از جمله کارهای سابقی که من ازش میپسندم می تونم به نقش "یوری" از انیمه Gakkougurashi اشاره کنم که فکر می کنم جنبه خاطرانگیزی خوبی در اون نقش به خودش اختصاص داده بود و بجز این نقش میشه به بعضی کارهای دیگه این گوینده مثل Isuca ، Death Parade ، Jitsu wa Watashi wa ، Overlord و ... هم اشاره کرد. روی هم رفته میشه تیم گویندگی رو "مناسب" خوند .. همین و بس. و بعد با گذاشتن چهره کلی اثر و بررسی کردن اطلاعاتی که از انیمه داریم نتیجه گیری به همون معمولی بودن اثر ختم میشه. پس بذارید ببینیم خلاف نظر من به اثبات میرسه یا که نه .. مسلماً ترجیح من اینه که انیمه خلاف نظرم عمل کنه و با یک انیمه خوب و سرگرم کننده روبرو بشیم.




« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد