M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Stella no Mahou

Stella no Mahou





داستان : "هوندا تاماکی" دختریه که به گروه ساخت بازی دوجین ملحق میشه و بهمراه اعضای دیگه گروه شروع به گذروندن زندگی روزانه و فکر کردن به ساخت بازی های هرچه بهتر می کنند. دوستی و صمیمیتی در بینشون به وجود میاد و اونا رو در راه ساخت بازی های خلاقانه تر کمک می کنه.

نظر شخصی : یک برش زندگی صاف، ساده ولی دوست داشتنی! توصیف اولیه ای که میشه از این انیمه داشت به این صورته! فصل تابستان یک انیمه به نام New Game تو حال و هوای ساخت بازی داشتیم که توسط استودیوی DogaKobo تولید شده بود و خوشرنگی خاصی داشت. چهره کارکترها تو دل برو بود و این بخاطر تجربه بالای استودیوی DogaKobo در خلق کارهای برش بود. بحث تولید بازی کارکترهای انیمه هم به نحو خوبی مورد تمرکز قرار گرفته بود و میشد از دیدن انیمه در قالب یک شرکت بازی سازی لذت برد. شاید وقتی به سراغ استودیویی مثل Silver Link (تولید کننده انیمه Stella no Mahou) بیایم، واضح بشه بیان کرد که کیفیت گرافیک این استودیو در سطح پایین تری نسبت به DogaKobo قرار داره و نباید یک کار ابر زیبا رو از این استودیو طلب کرد. اما بهرحال از مقایسه استودیوها که بگذریم، Silver Link هم به مانند استودیوی DogaKobo یه استودیوی موفق در زمینه تولید کارهای برش زندگیه. و این موفقیت وقتی بیشتر تضمین میشه که می تونید به نام کارگردان انیمه Stella no Mahou نگاه کنید و با اطمینان خاطری که در قلبتون به وجود میاد مواجه میشید.

مهم نیست که ظاهر اولیه انیمه کمی تا قسمتی معمولی به نظر میرسه و یا خصوصیات شخصیت اصلی کمی کلیشه ای به نظر میرسه؛ مهم اینه که "کاواتسورا شینیا" کارگردان این انیمه ست؛ فرد بسیار خوش ذوقی که خوب بلده در ژانر برش زندگی قدم برداره و با ساخت کارهایی مثل Non Non Biyori و Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge به راحتی خودشُ به اثبات رسونده .. کاواتسورا کسیه که بلده از یک فضای به نظر معمولی یک اثر خاص و زیبا خلق کنه. چه از Non Non Biyori که با یک محیط روستایی ساده بهشتی انیمه ای بوجود آورد و چه از Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge که با استفاده از یک فضای مدرسه ای و یک کارکتر خسته، یک انیمه سراسر التیام بخش و محبوب به ما تحویل داد. پس من از لحاظ کارگردان اطمینان خاطر زیادی دارم و فکر می کنم میشه نگاهی مثبتی به انیمه داشت و شما هم می تونید با مرور خاطرات خوب خودتون از انیمه هایی که اسم بردم به احساس خوبی که نیاز دارید برسید.

عوامل : استودیوی Silver Link اخیراً کارهایی مثل Fate/Kaleid Liner Prisma Illya Drei ، Ange Vierge ،Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge ، Anne Happy و ... رو تولید کرده و الان مدت چند ساله که همکاری خودشُ با کارگردان اثر، Kawatsura, Shinya تداوم داده. از جمله کارهای سابق کارگردانی شده توسط Kawatsura, Shinya میشه به Kokoro Connect ، Non Non Biyori ، Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge و ... اشاره کرد که همه کارهایی خوب و به چشم آمده هستند. کار تنظیم داستان رو خانم Shimo Fumihiko به انجام می رسونه. کسی که قبلاً تنظیم کار دیگه ی کارگردان Kokoro Connect به انجام رسونده و بجز اون تنظیم داستان انیمه هایی مثل New Game ، Golden Time ، Clannad: After Story ، Clannad: After Story و ... انیمه های خیلی خوب کلاسیک دیگه ای که میشه ازشون اسم برد و این تنظیم کننده رو پررنگ نشون داد. پس یک عامل مثبت دیگه رو هم می تونید واسه انیمه در نظر بگیرید .. خانم Shimo Fumihiko ... ! نکته مبهم فعلی درباره عوامل که من خودم خیلی درباره ش کنجکاو هستن آهنگساز سری هست که هنوز معلوم نیست. "کاواتسورا شینیا" در چند کار قبلی خودش از Mizutani Hiromi کمک گرفته بود که یکی از بهترین آهنگسازان انیمه از نظر منه! همه جوره بلده فضای خوبی رو برای درک بهتر انیمه به بیننده تزریق کنه. من که از الان نفسم رو حبس کردم تا میزوتانی سنسی رو به عنوان آهنگسازی سری جدید شینیا ببینم ولی باید دید در نهایت چه کسی موسیقی متن انیمه رو خواهد ساخت.

در مورد تیم گویندگی باید از "هاندا" کارکتر اصلی شروع کنیم؛ گویندگی اون به یک فرد تازه کار به نام Naganawa Maria سپرده شده. از جمله کارهای قبلیش میشه به نقش هایی فرعی از انیمه هایی مثل Saijaku Muhai no Bahamut ، Kiitarou Shounen no Youkai Enikki ، Fushigi na Somera-chan و ... این نکته و این اسامی کمی منُ میترسونه و نمی دونم درباره این گوینده چه فکری بکنم. تو فضای تریلر کمی صداش به گوش میرسید و میشد گفت که صدای نسبتاً معمولی ای داره .. یه صدای خیلی ساده برای یک کارکتر اول! نقش دختر بعدی "فوجیا کایو" در دست Yuuki Aoi قرار گرفته که به نسبت گوینده اصلی تجربیات چندین برابر بهتری داره و من یکی که اونُ خوب با صدای خواهر تاناکا در انیمه Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge بخاطر میارم .. یک شیطنت و بامزگی خاص در صداش وجود داره. بجز این نقش میشه به کارهایی مثل Boku no Hero Academia ، Boku dake ga Inai Machi ، Nanatsu no Taizai ، Yurikuma Arashi و ... اشاره کرد که همه نقش های جالبی برای این گوینده بودند. Murakawa Rie نفر بعدیه که باید بهش نگاه بندازیم .. کسی که نقش "موراکامی شینیا" رو به عهده داره. من خاطرات خوبی با این گوینده دارم .. چه بر سر انیمه Non Non Biyori و چه انیمه هایی مثل Escha & Logy no Atelier: Tasogare no Sora no Renkinjutsushi ، Gochuumon wa Usagi Desuka و ... فکر می کنم صدای این گوینده برای حضور در انیمه های برش زندگی ساخته شده. لطافت خیلی مهربونانه ای در عمق صداش نهفته ست که میشه همیشه بهش تکیه کرد و از حضورش در یک انیمه کارکتری دوست داشتنی رو به چشم دید. گوینده بعد Ozawa Ari هست که نقش "سکی آیامه" رو به عهده داره. از جمله کارهای این گوینده هم میشه به High School Fleet ، Kono Bijutsubu ni wa Mondai ga Aru ، Etotama: Eto Tamashii و ... اشاره کرد و گفت که سابقه حضور این گوینده در کارهای کاوایی به اندازه کافی خوب هست که بشه بهش امیدوار بود. و این بود تیم گویندگی انیمه ... بجز کارکتر اول انیمه، باقی کارکترهای گویندگان مطمئنی دارند و میشه از اینکه کار خوبی انجام خواهند داد دلگرم بود.


« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد