M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Keijo

!!!!!!!!Keijo





داستان : کیجو نام یک ورزش در دنیای این انیمه ست : یک سکو در میون آب بصورت شناور قرار داده شده، شرکت کننده ها روی سکوی مورد نظر قرار می گیرند و باید در طول مسابقه تلاش کنن که با استفاده از پایین تنه و بالاتنه خودشون فرد مقابلشون رو به درون آب بندازن و اینجوری برنده میدان باشن. اما انجام این ورزش به این سادگیا نیست .. موندن روی سکو و تحمل بار ضربات حریف تنها به قدرت و زور بستگی نداره! بلکه به انعطاف پذیری بالایی نیاز داره و میشه گفت اگر بازیکن ها مهارت ژیمناستیک وارانه ای داشته باشند می تونن به نتیجه بهتری دست پیدا می کنند و استراتژی چینی برای نحوه بیشتر ماندن روی سکو بخش مهمی از این ورزش به شمار میره!

نظر شخصی : روراست باشیم؟! زیاد فنی نمیشه بهش نگاه کرد .. زیاد نمیشه اونُ به چشم ورزش دید .. خیلی واضحه که این انیمه بهونه ای جدید برای ساخت یک دنیای ایچی در عالم انیمه های ژاپنیه. و خب، اگه بخوایم روراست تر از این باشیم باید بگیم که آره، انیمه مخاطب خودش رو بدست میاره؛ از االان تو جوامع انیمه ای حتی به سبک ترول هم که شده همه دم از چشم انتظاری برای دیدن این انیمه میزنن و می خوان برای خنده یا تمسخر انیمه هم که شده به سراغش برن ولی خب از طرفی اگه بخواید خودتونُ جای یک ایچی دوست بذارید می بینید که این انیمه یه انیمه خیلی خوب واسه تماشاست. بهونه خوبی برای ایجاد یک فضای ایچی داره و می تونه انواع و اقسام افکت های مختلف ایچی رو داشته باشه و در نهایت بین اوتاکوها یه کار تجاری موفق ظاهر بشه. اما موفق شدن اثر تو بازار و یا قبل از بازار و فروش بلوری ها، به شبکه های تلویزیونی هم برمی گرده؛ اینکه آیا سری با سانـسور پخش خواهد شد یا بدون سانـسور! تجربه ای که من از دیدن کارهای استودیوی ایچی ساز Xebec دارم اینه که معمولاً در زمان پخش هفتگی کارهاشون سانـسور شده پخش میشه و بعد باید منتظر بلوری ها موند. پس یعنی کمی از این لحاظ ضدحال خواهیم خورد و اگه مشتاقانه منتظر دیدن صحنه های ایچی این انیمه هستید باید بدونید که چنین جریانی احتمال رخ دادنش بالاست.

عوامل : از من بپرسید استودیوی Xebec رو با چه انیمه ای میشناسیم؟! چه اسمی می تونه کامل بهمون مفهوم کنه که با چه استودیویی روبرو هستیم. جواب بدم؟ جواب To Love-Ru هست! سری های To Love-Ru بین اهالی ایچی بین کاملاً شناخته شده و تا حدود زیادی محبوب هستند و خب این تنها اثر ایچی استودیو نیست. از جمله کارهای ایچی استودیو میشه به Triage X ، Maken-ki و Ladies versus Butlers هم اشاره کرد. همه انیمه هایی ایچیِ شناخته شده و مهر تاییدی بر اینکه Xebec یک استودیوی ایچی سازه! اما وقتی یک استودیوی ایچی ساز دارید، به یک کارگردان ایچی ساز هم نیاز دارید. (هه هه!) Takahashi Hideya ، کارگردان این انیمه شاید اون فرد ایده آل نباشه ولی نقش هایی در ساخت انیمه هایی ایچی مثل Kanokon و To Love-Ru: Trouble داشته که چیز بدی نیست و از لحاظ کار کامل کارگردانی فقط میشه به OVA چهار قسمتی Pocket Monsters: The Origin که هرچند کار موفقی بوده ولی بین خودمون آنچنان شناخته شده نیست. ای ایچی دوست ها، کمی ناامید شدید .. Fear not ... مردی به عنوان تنظیم کننده داستان در پشت صحنه صندلی خودش رو گذاشته و نشسته! کسی به نام Kato Takao که قبلاً کار تنظیم داستان انیمه هایی مثل Triage X و To Love-Ru: Trouble رو انجام داده و امیدها رو دو چندان می کنه. زوجی مشغول در صنعت ایچی با هم دست به یکی کردن تا سکوهای کیجو رو سکوهای جذابی برای شما ایچی دوستان کنند .. و باید دید تو این راه موفق میشن یا نه.

تیم گویندگی تیمی پر از گویندگان زنه که با توجه به ماهیت ورزش کیجو طبیعی به نظر میرسه. اینجا به همه جور کارکتری نیاز داریم. بذارید کوتاه به چندتا از این گوینده ها اشاره کنم؛ Hondo Kaede که از جمله کارهای سابقش میشه به Active Raid: Kidou Kyoushuushitsu Dai Hachi Gakari ، Gakusen Toshi Asterisk ، Handa-kun و ... رو نام برد. Lynn که از فعالیت هاش میشه به حضور در انیمه هایی مثل Mayoiga ، Kuromukuro ، High School Fleet و ... اشاره کرد. Mao که فصل های اخیر رو به پرکارتر شدن حرکت کرده و اخیراً در انیمه هایی مثل Kuromukuro ، Seisen Cerberus: Ryuukoku no Fatalite ، Saijaku Muhai no Bahamut و ... حضور داشته. روی هم رفته اگه نگاهی کلی به تیم گویندگی اثر بندازیم دوبلور فوق محبوبی رو به چشم نمی بینیم .. شاید بعدها به عنوان کارکتر مهمان کسی رو داشته باشیم ولی فعلاً و تو نگاه اولیه شخصی نیست که چشم من رو حسابی مجذوب خودش کنه.


« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد