M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Girlish Number

Girlish Number





داستان : "چیتوسه کاراسوما" دختریه که در دانشکده تحصیل می کنه و در کنار تحصیل مشتاق وارد شدن به عرصه گویندگیه. دوست داره به دنیای انیمه ها پا بذاره و با صدای خودش به کارکترها رنگ و رو ببخشه. اما در این مسیر چیتوسه تنها گام برنمی داره، بلکه دخترهای دیگه ای هم رویای اونُ در سر دارن و مسیر این چند دختر با هم یکی میشه و یک سفر انیمه ای شروع میشه!

نظر شخصی : چند فصلی که گذشت دو انیمه با فضا و حس و حال متمرکز به دنیای گویندگی و دوبلوری داشتیم که یکی معمولی و رو به خوب و یکی از قضا محبوب ظاهر شدن. یکی Sore ga Seiyuu که تونست تو سایت MAL به نمره 7.16 دست پیدا کنه و یکی دیگه که موفق تر به نظر میرسه Shirobako هست که حالا با گذشت زمان تونسته خوب جا بیافته و به نمره 8.50 برسه که برای انیمه ای در چنین سبکی غیرمنتظره به نظر میرسه. شاید همین موفقیت نسبی Sore ga Seiyuu و موفقیت جالب توجه Shirobako این تلنگر رو به ذهن عوامل استودیوهای دیگه زده باشه که علاقمندان فضای گویندگی کم نیستن و می تونن بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنند. علاوه بر جنبه آموزنده اثر، میشه روی عنصرهای مختلفی مانور داد و روی هم رفته جای کار خوبی در فضای این شکل انیمه ها وجود داره. اینبار هم مثل دو بار سابق با یک فضای کاوایی روبرو هستیم که باید دید درجه تمرکز این انیمه به چه سمتی تمایل پیدا می کنه؛ آیا می تونه مثل Shirobako پیکره اصلی ساخت و پرداخت یک کار انیمه ای رو به تصویر بکشه یا اینکه صرفاً یه نگاه سطحی به جریانات پیرامون این سناریو خواهد انداخت.

عوامل : استودیوی سازنده Diomedea ست که فصل تابستان Handa-kun رو تولید و پخش کرد. قبل از اون Mayoiga و قبل از اون کارهایی مثل Kantai Collection: KanColle ، Akuma no Riddle ، Kuusen Madoushi Kouhosei no Kyoukan و ... یک سری از کارهاشون شدیداً کلیشه ایه و اصلاً بیننده رو در تعجب اینکه چطور به چنین تفکری برای ساخت انیمه میرسن باقی میذاره و بعضی کارهاشون هم بازار مخاطب و فروش خوبی بدست میارن و در نهایت میشه گفت که بگیر و نگیرها در این استودیو خوب به چشم میاد. Ibata Shouta کارگردان این انیمه خواهد بود؛ کسی که کارگردان فضای اکشن انیمه Kantai Collection: KanColle بوده و علاوه بر اون کارهای اپیزودیکی از انیمه های مختلف رو کارگردانی کرده. اگه قرار باشه این انیمه رو یک چهار دیواری بدونیم، به نظر نمیرسه کارگردان اثر دیوار محکمی برای تکیه دادن بهش باشه. اما جریان وقتی جالب میشه که اسم تنظیم کننده داستان رو بشنوید .. آقای Watari Wataru ، خالق و نویسنده سری Yahari Ore no Seishun Rabu Kome wa Machigatteiru کار تنظیم داستان این انیمه رو به عهده داره که یه نکته مجذوب کننده خیلی خوب واسه خیلی ها به شمار میره و مطمئناً اگه کسی بخاطر کارگردان سری حاضر نباشه به انیمه فرصتی بده، بخاطر این فرد فرصت لازم رو به انیمه میده و پای تماشای اثر مینشینه.

در بخش گویندگان، "چیتوسه" رو Senbongi Sayaka گویندگی می کنه؛ لیستی نه چندان بلند بالا در کارنامه ش به چشم می خوره ولی میشه از بین اونا به کارهایی مثل Mayoiga ، Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru ، Koutetsujou no Kabaneri و ... اشاره کرد که احتمالاً ما اون رو با کارکتر "مومی" در Koutetsujou no Kabaneri بهتر می شناسیم. در کنار این گوینده، دو فرد تازه کار داریم .. نقش "کاتو" رو گوینده تازه واردی به نام Ishikawa Yui به عهده داره که این اولین کار گویندگی اونه .. و کارکتر "یائه" رو Hondo Kaede گویندگی می کنه که اونم هیچ کاری در کارنامه خودش نداره و این دو یک نکته تازه برای تماشا در این انیمه هستن. باید ببینیم صدای جدید و قابل توجه ای از اونا خواهیم شنید یا نه. تو ادامه لیست هم آنچنان اسم شاخصی نداریم .. شاید بشه به Suzuki Eri اشاره کرد که صدای به نسبت بهتری نسبت به تمام گوینده های این انیمه داره. کسی که اونُ بخاطر نقش هایی مثل "چیناتسو" از Flying Witch و "هیکاری" از Amanchu می شناسیم. که یعنی روی هم رفته تیم گویندگی با بودجه بالایی به دور هم گرد نیومدن و باید دید نتیجه ای که از این تیم میشه گرفت چه نتیجه ای خواهد بود.




« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد