M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Yuri!!! on Ice - Episode 01

Yuri!!! on Ice - Episode 01



با وقار، غرق در اوپرا ولی خاکی!


مشکوک بودم .. به اینکه انیمه خوب میشه .. بهتر از اون چیزی که فکر می کنیم و به نظر میرسه ولی تجربه قبلی من با انیمه تولید شده توسط MAPPA که Days بوده باشه کمی بهم این ترس رو می داد که نکنه انیمه معمولی از آب در بیاد. ولی چه اشتباهی کردم و چه تفاوت کیفیتی رو نسبت به اپیزود اول Days در اینجا دیدیم. Yuri!!! on Ice چه شروع مقتدرانه ای داشت .. من یکی رو که از الان علاقمند کرد .. اونم از نوع درجه یکش!

از نوع چینش و ترکیب بندی صحنه ها بسیار راضی بودم؛ اینکه چطور از یک فضای اسکی حرفه ای به یک فضای سنتی و نوستالژیک میدان یخ قدیمی برگشتیم و یا اینکه با یه اسکی باز مبتدی روبرو نیستیم و یوری، کارکتر اصلیمون از همین ابتدا می تونه روتین ویکتور حرفه ای رو به زیبایی جلوی چشمان دختر موردعلاقه ش، یو چان به اجرا بذاره ... حتی اینکه یوری نزدیک بود تو همین اپیزود اول اعتراف عشقی کنه اونُ با کارای دیگه متفاوت می کنه. نکات بسیار مثبتی رو به چشم دیدیم. برخورد با یوریِ دیگه ی داستان تو ابتدای انیمه هم در نوع خودش جالب بود. کیفیت تصویری و فضای گرافیکی انیمه بسیار خوبه و خصوصاً تو لحظه به رخ کشیدن صحنه های کلوز آپ نماهای معرکه ای رو شاهد هستیم. فرضاً جایی که یوری با یوری دیگه (!) برخورد داشت و اخم به چهره گرفت میشد به خوبی چهره یوری رو پر از رقابت دید :






این می تونه بعدها حسابی پررنگ تر بشه و جذابیت رقابت تو نفر رو بالا ببره.


و اما بعد ...

جریان اصلی از جایی شروع شد که ویدیوی تمرین و اجرای زیبای یوری (که تقلیدی از اجرای ویکتور بود) روی اینترنت پخش شد و تمام عالم و آدم اونُ دیدن. حتی ویکتور معروف و همین باعث شد که ویکتور به سراغ یوری بیاد .. از این حرف زد که می خواد مربی یوری باشه و اینجا این سوال اصلی بوجود اومد که : یعنی ویکتور مربی یوری خواهد بود؟! چون من فکر می کردم قراره رقیب هم باشند ولی خب .. اینجوریش هم جالبه. اگه ویکتور مربی یوری باشه، رقیب اصلی، یوریِ دیگه ی داستان خواهد بود که پتانسیل یک رقیب عالی بودن رو داره. میشه بهش به عنوان کارکتری که می تونه رشد کنه و ترسناک باشه نگاه کرد.

ضمناً .. لحظه اومدن ویکتور تو چشمه آب گرم لحظه خاصیه. خیلی ها انتظارشُ ندارن .. حداقل نه به اون حالت و تلنگری که به ذهن مخاطب درباره تم ضعیف شونن آی کار میزنه! :دی اما مهم نیست .. نظر شخصی من اینه که انیمه اونقدر جذاب بود که این صحنه شم واسه کسایی که چنین لحظاتی رو نمی پسندن چیز بزرگی به شمار نیاد و برای رسیدن اپیزود بعد لحظه شماری کنند. یه انیمه عالی با یک صحنه نچسب خراب نمیشه. و از طرفی خیلی ها هم با این صحنه که از نوع صحنه های موردعلاقشونه بیشتر جذب انیمه میشن که میشه اینجا به این نتیجه رسید که هر دو دسته با این صحنه کنار میان!

روی هم رفته اگه تا الان و قبل از دیدن این اپیزود فکر می کردم Yuri on Ice یکی از انیمه های کمرنگ و فرضاً Underdog فصل محسوب میشه، حالا حرفم رو پس می گیرم و میگم که نه، ممکن نیست اینطور باشه و این انیمه از هفته بعد در مرکز توجه جوامع انیمه ای خواهد بود و محافل انیمه ای با بحث سر اپیزودهای این انیمه گرم خواهد شد. پس پیش به سوی هفته بعد و پیش بردن داستانی زیبا ... امیدوارم!


صحنه‌هایی از اپیزود :

- اولین اشاره ـم به یو چانه .. دوسش داشتم .. طراحی، نوع رفتار، فلش بک ها و شاید نقشش کم باشه ولی خب :



- یکی از فلش بک های بین یو و یوری :



- سخت میشه صحنه های اسکی رو به رخ کشید ولی انصافاً جز بهترین لحظات اپیزود بودن :



+

- ویکتور :



- بچه های میدان یخ و رفقای یوری :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد