M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! 2

Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! 2







داستان : بعد از اینکه کازوما ساتو در راه خریدن یک بازی به روشی رقت انگیز جون خودش رو از دست میده، خودش رو در دنیای دیگه ای پیدا می کنه؛ جایی که الهه ای به نام آکوا بهش انتخابی برای عبور از دنیای فعلی به دنیای بعدی میده؛ «وارد بهشت ... یا یک دنیای فانتزی شو.» کازوما دنیای فانتزی رو انتخاب می کنه؛ جایی که پادشاهی شیطانی بر مردم اون سرزمین ظلم و ستم می کنه و شکست دادن این پادشاه شیطانی تبدیل به هدف اصلی کازوما میشه. اما قبل از اینکه کازوما از آکوا جدا بشه باید انتخاب دیگه ای انجام بده و اون انتخابِ آیتم یا چیزی برای بردن به دنیای فانتزیه. کازوما وقت رو تلف نمی کنه و خودِ آکوا رو به عنوان همراه خودش به دنیای فانتزی میبره. غافل از اینکه آکوا با وجود الهه بودن موجودی بی مصرفه و فقط باری روی دوش کازوما به حساب میاد. و بعد از اون دو موجود بی مصرف دیگه به نام های مگومین و دارکنس هم از راه میرسند و تیم در هم خرد کردن رویای کازوما رو به تکمیل می رسونند.

نظر شخصی : روزی روزگاری، در سرزمینی نزدیک، جایی در میان اهالی انیمه بین وقتی همه از دست دیدن اقتباس های تکراریِ لایت ناول ها خسته شده بودند و کار به جایی رسیده بود که دیدن خبر انیمه شدن یک لایت ناول مساوی میشد با تفکر افتضاح و کلیشه ای بودن سری، انیمه ای به پا خواست تا همه چیز رو عوض کنه و الگویی باشه برای دیگر اقتباس های لایت ناولی؛ اون انیمه چیزی نبود جز KonoSuba، انیمه ای که خلاقیت زلالی رو به روی میز ریخت، نبوغ داستانی رو با حالتی ساده ولی دیدنی به وجود آورد، نحوه دور زدن کلیشه ها و جذاب کردنشون با استفاده از خود تعریف کلیشه رو به چشم بقیه شناسوند و از همه مهم تر، یک کمدی ناب و دلگرم کننده رو به رخ کشید و گفت که بله، یک لایت ناول و یک اقتباس لایت ناولی هم اگه پرداختی صحیح داشته باشه می تونه الگوی رفتاریِ «تا به الان ضعیف» رو بشکنه و بهترین انیمه یک فصل قلمداد بشه.

بهترین انیمه یک فصل بودن؟ باور نمی کنید؟ این تنها نظر من نبوده؛ کافیه به نظر سنجی سایت دنیای انیمه در مورد بهترین انیمه فصل زمستان 2015/2016 سری بزنید و ببینید که چه رای بالایی توسط این انیمه کسب شده. پس نباید تصور رو به اتفاقی بودن این موضوع بذارید. بهتره واضح تر بهتون بگم، حالا که یک سال از پخش انیمه گذشته همچنان می تونید تاثیری که انیمه در بعضی کارهای انیمه ای جدید اقتباس شده از لایت ناول ها داشته رو ببینید. مثال خوب این نمونه کارها می تونه Netoge باشه که شخصاً فکر می کنم نکات با شباهتی به نسبت KonoSuba داشت؛ چه از دور زدن کلیشه و چه از کمدیِ گاهاً اغراق آمیز ولی کارساز ... همه به خوبی در انیمه پیاده سازی شده بودند. پس از تاثیرگذاری این انیمه هم میشه حرف هایی زد که حالا ما از کنارش می گذریم ولی چیزی که مهمه و باید بهش اشاره کنم اینه که شاید KonoSuba روی کاغذ به نظر کاری تکراری برسه ولی کافیه فرصتی به انیمه بدید و طعم چند اپیزود اول اون رو بچشید تا با یک فضای فوق العاده سرگرم کننده و خلاقانه روبرو بشید. و اگر گیمر هستید بذارید یک وسوسه جالب به دلتون بندازم؛ بودن و همراه بودن با KonoSuba بیننده رو بسیار به فضای یک بازی RPG نزدیک می کنه و من به شخصه بارها و بارها در طول فصل اول مزه خوب ماموریت های جورواجور، آیتم جمع کردن ها، مبارزه با دشمن های عجیب و ... که در یک بازی این شکلی یافت میشن رو زیر زبونم حس کردم.

عوامل : استودیوی سازنده Studio Deen ، همون استودیوی فصل اوله که اخیراً کارهایی مانند Luger Code 1951 ، Super Lovers ، Sakamoto Desu ga ، Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu و ... تولید کرده و به نسبت دوران خوبی رو پشت سر میذاره. زمستان هم این استودیو با در دست داشتن فصل دوم انیمه هایی مانند Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu و Konosuba به طور تضمین شده یکی از استودیوهای موفق فصل خواهد بود. کارگردان انیمه Kanasaki Takaomi ست که فصل اول انیمه رو هم کارگردانی کرده و از جمله باقی کارهای اون میشه به Tokyo Ravens ، Kore wa Zombie Desuka و School Rumble Ni Gakki اشاره کرد. حتی اگه بخوایم به کارهای قبلی این کارگردان که لیست کردم اشاره کنیم، می بینیم حس شوخ طبعی نسبتاً خوبی در اون کارها نهفته بوده و فرضاً خود من با انیمه Kore wa Zombie Desuka خاطره خوبی دارم ... می تونم حس کنم که این کارگردان حس شوخ طبعی و خلاقیت خودش رو از کجا بدست میاره. اما در راه زیباتر شدن این انیمه کارگردان دست تنها نیست و تنظیم کننده داستان Uezu Makoto هم نقش مهمی داره؛ کسی که تا بحال تنظیم داستان بسیاری از آثار معروف رو انجام داده که از جمله اونها می تونم به Arslan Senki ، Jinrui wa Suitai Shimashita ، Uchuu Kyoudai ، Katanagatari و ... اشاره کنم.

ساخت موسیقی انیمه به عهده جناب آقای Kouda Masato هست که من هنوز ترک های خوب فصل اول انیمه رو به خاطر دارم و انتظار دارم چندین ترک جدید به ساندترک انیمه در فصل دوم اضافه بشه. از جمله بعضی کارهای این آهنگساز میشه به Mahou Sensou ، Junketsu no Maria ، Aoki Hagane no Arpeggio: Ars Nova و اشاره کرد.

انیمه گویندگان خیلی خوبی داره .. همه در این چند فصله پرکار ظاهر شدن و کافیه بعضی نقش های اونا اشاره ای کنم. Fukushima Jun که نقش "کازوما" رو به عهده داره اخیراً در انیمه های Super Lovers، Flip Flappers حضور داشته و این فصل در کنار KonoSuba قراره در انیمه Yowamushi Pedal: New Generation هم حضور داشته باشه. با صدای اون در فصل اول KonoSuba خاطرات خنده داری داریم ... لحظات ترول و کمدی انیمه رو به نحو باحالی دیدنی می کرد و امیدوارم تو فصل دوم هم موفق ظاهر بشه. گوینده "آکوا" خانم همیشه درگیر Amamiya Sora هست که اخیراً اونو در انیمه هایی مثل Qualidea Code ، Shuumatsu no Izetta ، Bungou Stray Dogs و ... خیلی از کارهای دیگه چند فصل اخیر دیدیم و صدای بسیار درخور توجه ای داره. Kayano Ai نقش "دارکنس" رو به عهده داره که از این گوینده میشه اسامی انیمه های محبوب بسیاری رو نام برد و ازش تعریف هایی کرد. Amanchu ، Amaama to Inazuma ، Sangatsu no Lion ، Shigatsu wa Kimi no Uso و ... بعضی از کارهای این گوینده هستن. و نفر آخر هم که "مگومین" باشه در دستان Takahashi Rie ایفای نقش میشه؛ از جمله نقش های اخیر این گوینده میشه به Keijo ، Fate/Grand Order: First Order ، Re: Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu (و نقش امیلیا) ، Ange Vierge و ... بسیاری از کارهای دیگه اشاره کرد. فکر می کنم همون اشاره به امیلیا کافی بود تا صدای گوینده رو به خاطر بیارید. و خب خیلی ها هم اونو با صدای مگومین میشناسند که این نشون میده مگومین چه کارکتر محبوبی شده. روی هم رفته تیم گویندگی این انیمه حرف نداره و باب چنین فضایی هست .. فقط کافیه یک جا لم بدید و از زیبایی های این انیمه لذت ببرید.


« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد