M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

La La Land - 2016

La La Land - 2016






و گاهی تو سینمای مدرن فیلمی مثل لالالند از راه میرسه؛ به جین کلی ادای احترام می کنه، در مقابل فرد آستر کلاه خودشو از سر برمی داره و در عین کلاسیک شدن در لحظه ورود و رنگ دوباره پاشیدن به نوستالژی های سابق به هدفی بزرگ دست پیدا می کنه. اون هدف آشنا کردن نسل جوان و جدید با جادویی به نام سینمای موزیکاله. کاری که به انجام رسوندنش به نظر مشکل میرسه و حالا امید میره که این کار بارها و بارها در آینده تکرار بشه و به بهونه لالالند هم که شده بتونیم فیلم های موزیکال بیشتری رو ببینیم.

تجربه دیدن فیلم لالالند از خواستنی ترین چیزهایی بود که دوست داشتم در سال 2016 تجربه کنم و خوشحالم که حالا و بالاخره فرصت دیدن اثر فراهم شد. با تمام وجود در تک تک صحنه های این فیلم غرق شده بودم و می تونم عبارت پرستیدن برخی لحظات رو به راحتی به زبون بیارم. چه تپ دنس ها و چه روتین های خوبی رو در طول فیلم داشتیم و چه روایت داستانیِ روح نوازی بر فضای فیلم حاکم بود؛ روتین ها و نگاه های خاص هر چقدر هم که کوتاه بوده باشند و یا هر چقدر هم که گاهی تم فیلم به سمت غم انگیز (اگه بشه گفت!) تمایل پیدا می کرد؛ باز هم زیبایی اثر برای من غیرقابل انکاره.

و پایان فیلم چیزی نیست جز یک سرانجام تلخ و شیرین! بسته به نگاه مخاطب می تونه به هر شکلی تعبیر بشه.

Sakura Quest - Ep 01

Sakura Quest - Ep 01






و جایزه بهترین شروع فصل تعلق می گیره به ... این انیمه؟!



شاید شاید .. ولی! چون هنوز خیلی از انیمه های فصل رو ندیدم ترجیح میدم فعلاً چنین جمله ای رو با اطمینان نگم ولی حقیقتاً اپیزود اول واسه من دوست داشتنی،‌ خنده دار و سرگرم کننده بود. علاوه بر محیط با طراوت روستایی که از تریلر میشد بهش پی برد، کارکترها هم شخصیت پردازی و نمای اولیه بسیار خوبی داشتن؛ چه از کوهارو، شخصیت اصلی و ماکی که تو قطار باهاش آشنا شد گرفته تا رئیس و کارکترهای فرعی که وظیفه مهمی رو برای شاد و سرحال نشون دادن انیمه بر عهده دارند. و از نظر من این وظیفه رو برای شروع به خوبی انجام دادن.

رنگ و روی انیمه به مانند باقی کارهای استودیوی P.A Works حسابی خوبه. از این مورد نمیشه گلایه کرد و چیزی گفت. گلایه همیشگی من از کارهای قبلی این استودیو به سرانجام نرسیدن و خوب نبودن ریتم انیمه هاشون بوده که حالا امیدوارم این ایراد در این اثر زیاد وارد چشمم نشه. شاید در 3-4 انیمه قبلی این استودیو به اندازه Sakura Quest احساس خوبی رو به دست نیاورده باشم. این رو به فال نیک می گیرم.

حالا بهرحال ... انیمه چشمم رو گرفت و مشتاقانه منتظر دیدن ادامه کار هستم. 


- حضور کوتاه این کارکتر هم در نوع خودش عالی بود .. کلی به این صحنه خندیدم :

Alice to Zouroku - Ep 01

Alice to Zouroku - Ep 01






وقتی به محتوای داستانی نگاه می کنید می فهمید که چرا اپیزود اول 44 دقیقه ای شد.

واقعاً با نیمه اول ممکن بود خیلی ها انیمه رو دراپ کنن. و شاید هم عده ای این کار رو کرده باشند ولی چیزی که به نظر من مطمئن به نظر میرسه اینه که نیمه دوم انیمه بسیار بهتر شد. با ورود به لحظاتی مثل صحنه گل فروشی و یا تک و تنها شدن زوروکو و سانا صحنه های عاطفی و قشنگی رو به چشم دیدیم. نیمه اول با داشتن صحنه های تعقیب و گریز CGI بد به نظر خیلی سطحی و ضعیف می رسید ولی در کنار این موضوع همچنان یک حس معصومانه جالب در نگاه کارکترهای انیمه به چشم می خوره که این واسه من چیز جذابیه. اینکه سانا نمی دونه تو دنیای بیرون چقدر چیز جالب وجود داره درجه معصومیت اون رو بسی بالا میبره.

ضمن اینکه موسیقی متن خوبی هم داشتیم ...

حالا در ادامه باید دید که انیمه کدوم روال رو دوست داره پیگیری کنه؛ روال تعقیب و گریز بسیار و صحنه های متحرک CGI ای که زیاد تاثیربرانگیز نیستن یا صحنه های عاطفی و برش زندگی. امید من به گزینه دومه و باید دید که مانگا اصلی سری به چه زوایایی از داستان پرداخته.

روی هم رفته من نیمه دوم رو دوست داشتم.

Sakurada Reset - Ep 01

Sakurada Reset - Ep 01






شروع کند ولی کنجکاو کننده ای داشتیم.

نکته ای که از همون لحظات اول توجه من رو به خودش جلب کرد و در ادامه هم بهتر شد، موسیقی متن اثر بود که به خوبی با قالب انیمه همراه بود. شنیدن هر از چندگاه صدای یویی ماکینو، خواننده خوش صدای ژاپنی به من احساس خوبی می داد. چه خاطره های بسیاری که با صدای این خواننده در انیمه Aria داشتم و در حدی بهش علاقمند شدم که تمام آلبوم های این هنرمند رو دانلود کردم. زمزمه های پشت زمینه این خواننده می تونه حس خوبی به صحنه های احساسی اثر بده و امیدوارم بیشتر از حضور اون استفاده بشه. در کنار ماکینو ترک های خوب و دیگه ای هم داشتیم که باعث میشه بخوام نمره خوبی به موسیقی متن اثر بدم.

اما در مورد داستان، هنوز نیاز به زمان هست.

روی هم رفته .. انیمه نیاز به تحرک احساسی داره. کارکترها باید کمی از بی روح بودن در بیان ولی پتانسیل پابرجاست.