Gabriel Dropout
Gabriel Dropout






داستان : فرشته ای به نام "گابریل وایت" بعد از گذروندن دوران تحصیل فرشتگان به کره زمین میاد تا اطلاعات و دانش بیشتری از انسان ها و محیط زندگی شون کسب کنه ولی گذروندن وقت در کره زمین باعث میشه که گابریل با بازی های کامپیوتری، اینترنت و اعتیادهای زمینی آشنا بشه و همین اونُ تبدیل به یک فرشته تنبل می کنه!

عوامل : Doga Kobo استودیوییه که با ژانر برش زندگی یکی از بهترین ارتباط ها رو داره؛ هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ محتوای داستانی و فرضاً اپیزودیک همیشه بهترین های برش رو ساخته. مثال خوبش می تونه New Game باشه که دو فصل پیش پخش می شد و به نحو جالبی درباره دنیای ساخت بازی حرف می زد. و یا قبل تر از اون و از نظر من کار بهتر، Himouto! Umaru-chan که با از راه رسیدن تبدیل به یکی از کارهای آیکونیک و خاص ژانر برش زندگی شد و وقتی شما بتونید با یک انیمه و کارکتری مثل اومارو اینقدر پررنگ ظاهر بشید که هنوز که هنوزه با وارد شدن به یک سایت انیمه ای چهره اومارو رو به چشم می بینید باید بفهمید که اون استودیو تاثیر عمیقی رو این ژانر داشته. از جمله کارهای دیگه استودیو میشه به Plastic Memories ، Gekkan Shoujo Nozaki-kun ، Love Lab ، Yuru Yuri و ... اشاره کرد که همه کارهای موفقی در ژانر خودشون بودند و تحسین شدن.

ماساهیکو اوتا، کارگردان انیمه و Doga Kobo تو ساخت کارهایی مثل Yuru Yuri ، Love Lab و حالا Himouto! Umaru-chan با همدیگه همکاری داشتند. پذیرش انیمه هایی که با همکاری این دو ساخته و پخش شدند، در سطح واقعاً خوبی بوده و هر کدوم به نحوی محبوبیتی بالا رو برای خودشون کسب کردند که نشان از موفقیت آثار تولید شده توسط این گروه از عوامله. اما یکی از خصوصیات خوب اوتا اینه که تنها نیست و یکی گروه همیشگی داره؛ اینجا هم عوامل و همکاران سابق خودش رو بهمراه داره، کار تنظیم داستان رو Aoshima Takashi انجام میده که قبلاً با Oota تو انیمه هایی مثل Sabagebu ، Love Lab ، Kotoura-san ، Yuru Yuri ، Mitsudomoe ، Minami-ke و حتی کار سال 2006 آقای Oota یعنی Yoake Mae yori Ruriiro na: Crescent Love هم همکاری داشته و کار تنظیم داستان این سری ها رو به انجام رسونده. و حالا باید به این لیست Himouto! Umaru-chan رو هم اضافه کنیم و بگیم که این جناب کار خودشُ خوب بلده و تنظیم داستان یک اثر برش زندگی نیاز به ظرافت بالایی داره که ایشون از پسش به خوبی برمیاد. بجز تنظیم کننده داستان، طراحی کارکتر به عهده Takano Aya هست که در انیمه Love Lab و Himouto! Umaru-chan با این کارگردان کار کرده و موسیقی انیمه هم به عهده Misawa Yasuhiro هست که آهنگسازی کارهایی مثل Sabagebu ، Love Lab ، Yuru Yuri ، Mitsudomoe ، Minami-ke و بعد از اینها Himouto! Umaru-chan از این کارگردان رو به دست داشته و جز نقاط قوت این تیم به حساب میاد؛ حسابی در اینکه یک فضای برش رو به یک فضای ایده آل و سرگرم کننده تبدیل کنه تبحر داره. موسیقی ساختن برای یک انیمه ژانر برش زندگی سخت تر از اون چیزیه که تصور میشه و شاید حتی بعضی ها بگن که انیمه های برش زندگی جای پرداخت درستی برای موسیقی ندارند ولی من در جواب اون افراد میگم که بیان و کارهای این آهنگساز رو چک کنن.

در تیم گوینده، Tomita Miyu کارکتر"گابریل" رو گویندگی می کنه؛ کارنامه بلندی نداره و میشه اینو مهم ترین کار دوران گویندگیش تا به الان در نظر گرفت. از بعضی کارهای سابقش میشه به Oshiete! Galko-chan ، Aikatsu Stars ، Gochuumon wa Usagi Desuka اشاره کرد. نفر بعد Oozora Naomi هست که نقش "کورومیزاوا" رو به عهده داره، به نسبت باتجربه تره و در انیمه هایی مثل Soushin Shoujo Matoi ، The Idolmaster: Cinderella Girls ، Inari, Konkon, Koi Iroha ، Servant x Service و ... حضور داشته. Oonishi Saori نفر سوم این تیمه که از جمله کارهاش میشه به Saenai Heroine no Sodatekata ، Keijo ، Flip Flappers ، Shokugeki no Souma و ... اشاره کرد که آثار خوبی بودند. و در نهایت به بهترین و محبوبت ترین شخصیت گوینده بین این چهار نفر یعنی Hanazawa Kana میرسیم؛ بعضی از کارهای اخیرش شامل Orange ، Nisekoi ، Sangatsu no Lion ، Durarara ، Prison School و ... نقش های خوب و بیسیار زیاد دیگه ای که اسم بردن از تک تکشون از حوصله من و شما خارجه اما کافیه بدونید که با یکی از بهترین گویندگان ژاپنی در این انیمه روبرو هستیم. روی هم رفته تیم گویندگی اثر متشکل از گوینده های تازه وارد و حرفه ایه که می تونن در این فضا همدیگه رو راهنمایی کنن و بعد با شنیدن فرمان و نحوه هدایت ماساهیکو اوتا کار صداپیشگی این انیمه رو به نحو احسن انجام بدن.

نظر شخصی : اگه با من آَشنا باشید می دونید که من از ماساهیکو اوتا در طول سالها زیاد حرف زدم. کارگردان این انیمه یکی از اولین کسانی بوده که انس من رو با دنیای انیمه شکل داده و هنوز که هنوزه کارهاشُ دنبال می کنم و رضایت بالایی از روال کاری این کارگردان دارم. میدونم که اینجا هم با یک اثر فوق العاده ناز و در عین حال کمدی روبرو هستیم. مسئله من با گابریل و چیزی که منو به فکر وامیداره اینه که آیا شخصیت فرشته گابریل، عشق بازی و انیمه بودنش به اومارو چان شباهت خواهد داشت یا نه؟! امیدوارم در این زمینه تفاوت هایی داشته باشیم و به نظر نرسه که داریم دوباره تو محیط قبلی قدم برمی داریم. تجربه سابق من با این کارگردان ثابت کرده که کمتر دوست داره به یک محیط تکراری وارد بشه. تنها یکی دو اثر رو تا فصل دوم کارگردانی کرده و همیشه به دنبال خلق دنیاهایی جدید بوده. اینجا تم اولیه به نظر متفاوت میاد ... اینکه با فرشته ها سر و کار داریم ولی اینکه با بازی، مانگا و انیمه ای که ازش در داستان حرف زده میشه چه کارهایی میشه کرد چیزیه که باید دید و بعد قضاوت کرد.

روی هم رفته پیشنهاد من اینه که کارنامه موفق کارگردان و عوامل این انیمه رو ملاک قرار بدید و به این انیمه شانس درخشیدن بدید. باشد که همه با یک اثر خیلی سرگرم کننده و باحال روبرو بشیم .. !



« دوبلورها و کاراکترهای اصلی انیمه»