M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Osomatsu-san - Ep 01 & 02

Osomatsu-san - Ep 01 & 02


"شما کدوم یک رو ترجیح میدید؟ ارجاعی یا کمدی بیت های متنوع و آیتمی؟!"



بعد از پخش اون اپیزود اول جنجالی و هیجان انگیز که پر از ارجاعات از انیمه های محبوب و معروف بود خیلی ها به این باور رسیده بودند که این انیمه قراره در این 12 اپیزود تماماً ارجاعی به جلو حرکت کنه و منم فکر می کردم حداقل نیمی از فضای انیمه به چنین محتوایی پرداخته بشه .. به همین خاطر یه جورایی ته دلم از اینکه قرار نیست با ادا اطوارهای کلاسیک این کارکترها بیشتر روبرو بشیم، ناراحت بودم. ولی همه این تفکرات با از راه رسیدن اپیزود دوم و سوم عوض شد و متوجه شدیم که اپیزود اول صرفاً یک شروع انفجاری برای اعلام حضور انیمه بین کارهای تاپ فعلی و امروزی بوده و بعد از اون تم و روتین همیشگی کار رو بدست گرفتیم؛ اینکه بصورت کمدی بیت و قطعه قطعه پیش میریم، در اپیزود سوم بیشتر از دوم به چشم اومد و من فکر می کنم عنوان اپیزود "کلکسیون خوشمزه" کاملاً درخور این فضا بود. حالا مسئله اصلی پیش روی ما قرار گرفته ... اینکه آیا می تونیم با چنین روالی کنار بیایم یا نه.

از نظر من این حالت بیت وار هم خصوصیات خوب خودش رو داره. حضور چنین کارکترهای کلاسیکی که تکیه کلام ها و حرکات منحصر به فردی دارن می تونه به خلق چنین سناریوهای خلاقانه و مختلف کمک کنه. چوروماتسو با نگرانی ها و اعصاب خوردی هاش بیت "بذارید بخوابم" رو به یک بیت فوق العاده تبدیل کرد، دکاپان با اون سادگی و خنده داری شلوارش تونست بیت "دکاپان-من" رو به یک بیت شیرین تبدیل کنه و تبدیل به یک سوپر هیروی معرکه بشه! یا مثلاً دیدن سه ماتسو در فضا به همین بی حالتی و بی محتوایی خنده داری خاص خودشو داشت و در نهایت هم که بیت "مسابقه حمام خانه" که حسابی رکیک و در عین حال قهقهه وار ساخته شده بود، پایان بخش بسیار باحالی برای اپیزود بود. حتی بقیه بیت ها هم هر کدوم به نوعی ثمره داشتند و تونستند من رو سرگرم کنند. یعنی به عبارتی، برخلاف کارهایی که بخاطر کم بودن صفحات مانگا چندین سناریو رو در کنار هم می چینند و خوب جواب نمیده، اینبار با محتوای اوریجینال و تفکر خوب کارگردان در پشت کار می تونیم حتی تکه تکه بودن اپیزود رو هم به شکلی عالی به چشم ببینیم .. اپیزود سوم ثابت کننده این موضوع بود.

پس روی هم رفته نظر من یکی در مورد این روال مثبته .. شاید اپیزود بعد بیت های کمدی کمتری داشته باشیم ولی در هر صورت با حالت آیتمی کار مشکلی ندارم و ازش استقبال می کنم. و در حاشیه جا داره بازم اشاره کنیم به دوبلورها .. واقعاً سنگ تمام گذاشتن و هر کدوم به نوبه خودشون طلایی کار می کنند. 


صحنه هایی از اپیزود :

- کمدی بیت مربوط به فضا :



- دکاپان-من وارد میشود .. یا Dekapan-man to the rescue :





- قسمت بعد قراره توتوکو رو بیشتر ببینیم .. حالت چهره ش رو خیلی دوست دارم :



- کفتارها به دنبال پول پاچینکو!!



- این بازی چه انتخاب مبارز سختی داشت :


- تیکه معرکه ی "بذارید بخوابم" با هنرنمایی چوروماتسو :



- این ایامی هم سوژه خوبیه .. باید بیشتر ازش استفاده کنن :



- تریک یا تریت خوبی بود .. هر چی خواستن بردن :



- بدون شــــرح!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد