Mahou Sensou

توضیحات و نظر شخصی :
"معذرت میخوام که تو رو جادوگر کردم" عکس العمل شما در مقابل چنین
جملهای چیه؟ .. من؟ فکر کنم با شنیدن اینکه جادوگر شدم، هیجانزده میشم و
با خودم فکر میکنم کُلی قابلیت جالب تو دستامه و میتونم کسایی که منو
عصبانی میکنن، رو به گربه (!) تبدیل کنم ولی خوب بعدش به این سوال میرسم که
مگه جادوگر شدن چیز بدی ـه که بعد از تبدیل کردن من به جادوگر، ازم
عذرخواهی میشه؟ ناناسه تاکشی (Nanase Takeshi) با چنین شرایطی روبرو میشه؛
اون گذشته تاریکی داشته و بخاطر شرایط خاصی، با دوست دوران کودکیش،
ایسوشیما کورومی (Isoshima Kurumi) یه زوج تقلبی دوستپسر-دوستدختری شکل
داده و داره زندگی "مثلا معمولی" خودشو میگذرونه. روزی به صورت اتفاقی به
دختری بیهوش، مویی آیبا (Mui Aiba) میرسه؛ یونیفورم خیلی عجیبی پوشیده که
تاکشی تا حالا چنین لباسایی رو جایی ندیده. این برخورد کاملا سرنوشت پسر
داستانمون رو عوض میکنه و اونو به معنای واقعی کلمه "وارد دنیای جدیدی"
میکنه. آیبا به تاکشی راجع به جادوگر بودنش میگه و از اینکه تاکشی رو هم
به جادوگر تبدیل کرده، عذرخواهی میکنه. حالا تاکشی از وجود دنیای دیگهای
هم باخبر میشه؛ دنیایی که انسانها در اون زندگی میکنن و دنیایی که
جادوگران اونو به دست دارن.
داستان خیلی ساده و راحت به وقوع میپیونده و حالا ما باید اونو دنبال کنیم!
به نظر شما چنین داستانی چقدر میتونه پرکشش باشه. جادوگری همیشه میتونه
یه سوژه خیلی جالب باشه .. در صورتی که درست بهش پرداخته شده باشه و
شکلگیری فضای انیمه به شکل مناسبی ایجاد بشه .. شاید این شروع اولیه
اونقدرها بیانگر محتوای کاری و چیزی که قراره ببینیم نباشه و بخاطر همین
سوالات زیادی پیش میاد؛ مثلا اینکه جادوگرای این انیمه چه فرقی با
جادوگرای انیمههای دیگه دارن؟ چه قدرتهای متفاوتی ازشون خواهیم دید؟
تفاوتی که رابطه آیبا با تاکشی و کورومی و تاکشی خواهند داشت، چی میتونه
باشه؟ قراره به شکل هـــارم وار به سمت داستان بریم یا نه .. اصلا خبری از
این موضوع نیست (که امیدوارم همونطور که تو ژانر بهش اشارهای نشده، این
سبک کاری رو نبینیم.) راستی، مدرسه جادوگری هم در کاره؟! دو چپتری از
Manga ـی که از Light Novel کار اقتباس شده، موجوده و ترجمه هم شده که
دیدنش خالی از لطف نیست. آرت کار به نظر خوب میرسید و شروع داستان به نحو
نسبتا خوبی شکل میگیره. اما از تمام این صحبتها و سوالات پیش اومده که
بگذریم، روی هم رفته آنچنان توجه منو به خودش جلب نکرده، ایده و داستان
کار به نظر زیاد تازه و خلاقانه نمیاد .. هرچند همیشه آماده سوپرایز شدن
هستم و حاضرم شانسی برای دیدنش قائل بشم. امیدوارم با توجه به تیم
دوبلوری و شرکت خیلی خوب انیمه برخلاف انتظاراتم به یک انیمه خیلی خوب
تبدیل بشه.

لوگوی Madhouse
کارگردان و عوامل : اصلا نیازی
هست که به Madhouse اشارهای کنم؟ شنیدن اسم Madhouse ما رو خیلی راحت به
یاد کُلی از عنوانهای انیمهای محبوبمون میندازه. Hajime no Ippo ، Aoi
Bungaku ، Monster ، Death Note و ... عنوان خوب زیاده و نیازی نیست خیلی
از کارای این شرکت رو نام ببرم .. فصل پاییز هم Ace of Diamond رو با
همکاری Production I.G استارت کردن که کار خیلی خوبی بود و اونو با هم
دیدیم. کارگردان انیمه، Sato Yuzo کارهایی مثل One Outs ، Iron Man ، سری
Kaiji و .. رو تو کارنامه داره که کارهای متفاوتی هستن و بعضی ضعیف و بعضی
انیمههای خوبی هستن، بخاطر همین پیشبینی اینکه این کارگردان 53 ساله
چقدر تو ساخت این انیمه عالی عمل میکنه، واقعا سخته. تو قسمت دوبلورها
فقط بودن Miyano Mamoru بین اسامی کافیه که بیننده رو برای دیدن کار
وسوسه کنه. دوبلوری که قبلا هم راجع بهش پست زده شده و باهاش آشنا هستیم.
بجز گویندگی در Death Note ، نقشهای مهمی تو انیمههایی مثل Chihayafuru
، Durarara ، Steins;Gate ، Wolf's Rain و ... به عهده داشته. بهرحال تو
این انیمه هم در نقش پسر اول انیمه گویندگی میکنه و در کنارش Touyama
Nao نقش دختر جادوگر داستانمون رو دوبلوری میکنه. Hataraku Maou-sama ،
سری Kami nomi zo Shiru Sekai ـ ، Kiniro Mosaic و ... از جمله انیمههای
کارنامه دوبلوری این گویندهست. جالبه بدونید که این دوبلور تو فصل
زمستان جز نقشهای اول گویندگی انیمه Nisekoi هم هستش و در کنار Mahou
Sensou ، یه کار خیلی مهم دیگه رو هم ازش خواهیم دید.
شخصیت های اصلی داستان و گوینده ها