M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Sanzoku no Musume Ronja

Sanzoku no Musume Ronja

58535-jpg




توضیحات و نظر شخصی: داستان اولیه انیمه خیلی ساده ست و میشه به راحتی با یک بار مرور کردنش خودمونُ آماده ورود به دنیای اون کنیم! دختری به نام "رونجا" ، دختر رئیس قبلیه راهزنانی ـه که درون جنگل زندگی میکنند. محل زندگی رونجا و این راهزنان قلعه بزرگی در دل جنگله و فضای انیمه، قراره ماجراهای مختلفی از رونجا و دنیای اطرافش با همراهی پدر و راهزنانی که باهاشون زندگی میکنند رو برای ما به تصویر بکشونه؛ برخورد اون با موجودات اسرارآمیز، پیدا کردن دوستی همسن خودش و اینکه زندگی درون جنگل رو به چه صورت ادامه میده. خلاصه اولیه داستان به اندازه کافی حس و حال Ghibl مانند رو داره و از این بابت باید نسبت به انیمه خوش‌بین باشیم. مطمئناً تفاوت‌های این کار با کارهای سینمایی استودیو به وضوح مشخص خواهد بود و از طرفی، نیازی به مقایسه کردن دو جنبه مختلف سریالی و سینمایی استودیو نداریم. هر کدوم در جای خودش قرار داره. یک موضوع دیگه در بحث استودیی انیمه مطرح هست و اون چیزی نیست جز، بودن اسمی به نام استودیوی Polygon Pictures در کنار اسم تولیدکنندگان انیمه. استودیوی Ghibl بهمراه این استودیو کار تولید کنند کردن این انیمه رو به عهده داشتند و به پایان رسوندند. Polygon Pictures رو به خاطر Sidonia no Kishi و جلوه های گرافیکی خاص اون به خاطر داریم و مسئله وقتی جالب شد که تریلر انیمه Sanzoku no Musume Ronja منتشر شد. بعد از دیدن تریلر میتونید نقش Polygon Pictures رو در قسمت گرافیکی انیمه تصور کنید و مشخصه که قسمت مهمی از بخش انیمیشن کار به عهده Polygon Pictures بوده و جلوه‌های CGI انیمه این موضوع رو ثابت میکنه.

بذارید مقدمه بحث گرافیکی رو جور دیگه ای به پیش ببرم : همه چیز داشت خوب پیش میرفت و اشتیاق خوبی پشت این کار نهفته بود، واقعاً منتظر از راه رسیدن انیمه بودم ولی ناگهان ... تریلر انیمه از راه رسید؛ تریلری که من رو با فضای گرافیکی CGI انیمه روبرو کرد و اصلاً اون چیزی که فکر میکردم، نبود. دیدن تریلر رو به شما توصیه میکنم؛ مسلماً بعد از دیدن تریلر دید بهتری نسبت به سبک انیمیشن انیمه پیدا میکنید و میتونید با این کار بهتر آشنا بشید .. من بعد از دیدن تریلر و فضای گرافیکی CGI انیمه، تحرکی که در صحنه‌ها وجود داشت، ظاهرا کارکتری رونجا و ... واقعاً امیدهامُ نسبت به این انیمه از دست دادم و حالا با دید متفاوتی به انیمه و چیزی که قراره به من نشون بده، نگاه میکنم. اما جدا از مسائل گرافیکی و انیمیشنی کار، نکته مثبتی به چشم میخوره که میشه بهش دل بست؛ کارگردان انیمه که در قالب کارگردانی فیلم های سینمایی انیمه ای، موفق بوده و میشه روش حساب باز کرد.

کارگردان انیمه، Miyazaki Gorou ـه. کسی که کارگردانی دو فیلم خوب از استودیوی گیبلی رو به عهده داشته؛ فیلم اول، فیلمی به نام Gedo Senki بوده که حس فانتزی و ماجراجویانه خوبی داشته و حالا با نگاهی به دنیای Sanzoku no Musume Ronja و چیزی که پیش روی ما قرار گرفته، میتونیم امیدوارم باشیم این انیمه جدید کارگردان هم از لحاظ ماجراجویانه، حس نسبتاً خوبی داشته باشه. فیلم دوم کارگردان، Kokurikozaka kara بود که اینبار در ژانر شوجو، رمنس و تاریخی قرار داشته و نسبت به کار قبلی کارگردان که 2006 ساخته شده بود، محبوبیت بیشتری پیدا کرد و بهرحال، روی هم رفته این دو کار در حدی خوب هستند که بشه به این کارگردان اعتماد کرد و امیدوارم برخلاف ظاهر انیمه، یک انیمه خیلی خوب رو کارگردانی کرده باشه.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد