M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

My Movie Challenge - 18 - The Wind and the Lion

My Movie Challenge - 18 - The Wind and the Lion - 1975

تاریخ تماشا : 1403/03/09

ساعت تماشا : 07:00 الی 10:20





قطعا جاذبه اول این فیلم برای من حضور شان کانری بزرگ در نقش این دزد صحرایی بود؛ برام خیلی کنجکاو کننده بود که ببینم چطور در نقش یک عرب ایفای نقش کرده و گرچه که طبق معمول لهجه اش و گویش و تن صداش واضح و نرمال بود ولی بطرز عجیبی نقش رسولی رو باورپذیر ایفا کرده. عجیب ولی قابل انتظار از چنین بازیگر با ابهتی. شان کانری قدرت نمایش و ایفای نقش بالایی داره و این فیلم مثال بارزی برای این حرفه و به خوبی این حرف رو تصدیق می کنه. هنرمندانه نقش رو ایفا کرده بود و من واقعا حس می کنم بار سنگینی از فیلم روی دوش شان بوده. این از اون جور موقعیت هاست که با قاطعیت میشه گفت بازیگر اول فیلم رو حمل می کنه و به پیش می بره و سینما رو پر از تماشاچی می کنه.


باقی بازیگرها و بازیگرهای فرعی هم خوب بودن و رضایت بخش برای کانری نقش مکمل رو ایفا می کردند. محیط فیلم خیلی دلچسبه؛ گرچه صحرا و خشک بود ولی بهرحال متفاوت بود و نوع صحنه آرایی، طراحی لباس و انفجارها و جنگ ها و مبارزات؛ همه و همه حس و حال با ابهتی به فیلم داده بودند و فیلم از این لحاظ درخور تحسینه.


موسیقی هم حس کلاسیکی تو زمینه ملموس بودنش با محیط صحرا داشت که نکته خوبیه. یه مقدار توی تحقیق روی زبان عربی و کلام کارکترهای فرعی کم گذاشته بودند که این یه چیز عادی توی اون سال ها بوده و خیلی وقتی پاش صرف نشده بوده. خیلی هم اهمیتی نداره و از هدف فیلم به دوره.


روی هم رفته کار لذت بخشی بود و می تونم به راحتی اون رو یکی از کارهای خاطرانگیز شان کانری بدونم؛ فیلمی که در اون نقشی کاملا متفاوت رو ایفا می کنه و وسعت بازیگری خودش رو به رخ می کشه. (7.5/10)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد