M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

West Side Story 1961

West Side Story

جت ها و کوسه ها !


دو گروه تشکیل شده از یه سری جوان های سر به هوا و متنفر از هم :


از طرف جت ها Riff و از طرف کوسه ها Bernardo یه جورایی همه کاره بحساب می اومدن

تونی بهترین دوست ریف | ماریا خواهر برناردو + عشق این دو نفر نسبت به هم = شدید تر شدن تنفر بین دو گروه خیابونی

و قطعات موزیکالی که از همون ثانیه های اول فیلم شروع میشه و اون بشکن زدن (!) های عالی و گروهی :


در کل خود عمل بشکن زدن ها در طول فیلم بارها و بارهای باز هم تکرار میشه و واقعا تیکه های جالبی رو خلق میکنه بین صحنه ها

من یه جورایی احساس کردم گروه جت ها (Jet) ها تنفر بیشتری نسبت به برناردو و دار و دسته کوسه ها دارند
این Riff و دار و دسته سر منشا بیشتر مشکلات به نظر می اومدن
از اون طرف کوسه ها هم علاقه ای به کوتاه اومدن و سر تسلیم فرود اوردن نداشتن و مبارزه متقابل از خودشون نشون میدادن


برناردو با بازی George Chakiris واقعا کارش حرف نداشت ! حرکاتش در رقص های موزیکال دیدنی بود

//

یکی از صحنه های فوق العاده ی فیلم صحنه مراسم رقص بودش
جایی که دو گروه جمع میشند و توی این محیط بسته شروع میکنند به حرکات چشم نوازی که واقعا حرف نداره .. یه جورایی شاید بشه اونها رو برای روکم کنی گروه مقابل دونست



و البته صحنه ی اولین ملاقات تونی و ماریا خیلی عالی بود پرداختش و زیبایی خاصی داشت


فیلم یه جورایی سیاهیی خاصی هم به نظر من داره درون خودش
اون داستان تلخ ممانعت هر دو طرف گروه ها برای رسیدن تونی و ماریا به عشقشون

//

یکی از صحنه های جالب دیگه ی فیلم .. جایی بود که دو گروه برای درگیری با هم میرند و یه جور "چاقو کشی موزیکال " راه می اندازن :


//

یکی از صحنه هایی که واقعا از دیدنش لذت بردم رقص تکی و کوتاه ماریا روی سقف ساختمون بودش


//

یه صحنه فوق العاده موزیکال جالب دیگه هم به نظرم اون سکانس رقص توی پارکینگ ماشین ها بودش


////

علاوه بر صحنه های موزیکال داستان فیلم هم واقعا کشش خاصی داشت و بیننده رو جذب میکرد
من که به عنوان یه طرفدار فیلم های موزیکال ، خیلی فیلم رو پسندیدم
نمیدونم چرا ولی این فیلم به نظر من اون نمره کامل رو نمیتونه برام داشته باشه
شاید به خاطر پایانش و اون اتفاقاتی که یه جورایی دراماتیک به نظر اومد در انتها ولی چیزی که مهمه این هستش که واقعا موزیکال خیلی زیبایی هستش و ارزش دیدن دوباره رو صد در صد داره

راستش من پروفایل فیلم رو ندیده بودم و نمیدونستم که کیا تو این فیلم کاندیدای گرفتن اسکار شدن ولی وقتی فیلم تموم شد با خودم گفتم : وای پسر چقدر این برناردو بازی فوق العاده ای داشت !

و خوب الان که نگاه کردم دیدم یه اسکار هم به خاطر این بازی به یاد ماندنیش گرفته

9.4/10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد