M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Yuru Yuri San☆Hai - Ep 11

Yuru Yuri San☆Hai - Ep 11




با همون تک اپیزود از فصل برفی گذشتیم و پا به دوره دیگه ای گذاشتیم.

قبل از اینکه جزیی به اپیزود بپردازم، میخوام از این صحبت کنم که نیمه دوم انیمه واقعاً خوب بوده و هرچند سبک انیمه بطور کلی عوض شده ولی بهرحال نیمه دوم کارگردان فضای کار رو بهتر به دست گرفت و تنظیم داستان ها هم به شکل خوبی انجام گرفت. نمی دونم احتمال وجود فصل چهارم چقدر خواهد بود ولی امیدوارم فروش دی وی دی ها در حدی باشه که بشه امیدوار بود. بعضی ها از تغییر کیفیتیی کار راضی نبودن و خود من هم تو بعضی از لحظات با این موضوع موافق بودم ولی باید دید که انیمه به چه سرانجامی میرسه. یک اپیزود دیگه بیشتر باقی نمونده و بعد از اون میشه چشم به خبرها دوخت ولی فعلاً از دیدن اپیزودهای آخر لذت ببریم!

اپیزود 11 یکی از بهترین های فصل بود .. واقعاً عالی بود.

از اینکه یه تمرکز خیلی خوب روی یویی داشتیم لذت بردم؛ همه چیز از تنها موندن آیانو و یویی شروع شد؛ خوبه که زوج های جدیدی می بینیم .. اینبار نوبت به این دوتا رسیده بود ولی بیشتر از اینکه روی شوجو آی و علاقه بین دو نفر متمرکز باشیم روی بازی کلامی آیانو و خنده دار شدن صحنه نگاهی داشتیم. اینکه یویی و آیانو سعی کردن بامزه بازی دربیارن و هر دو دچار سوتفاهم شدن. جا داره بگم که به عنوان مترجم کار ترجمه کردن صحبت های بامزه آیانو و نزدیک کردنش به اصالت حرفی که میزنه کمی سخته ولی حتی در ورژن انگلیسی هم این موضوع رعایت نشده .. به نظر من فقط باید به کلام آیانو و نحوه صحبت کردنش توجه کنید تا متوجه شوخی های این دو بشید .. چیز آنچنان پیچیده ای نیست.

بهرحال یویی اونقدر آیانو رو خندوند که اشک از چشاش در اومد. یویی هم که دائم در حال خندیدن بود .. من موندم چطور اینا متوجه نشدن که چقدر خوب دارن با هم کنار میان. دیدن میمیک های خندیدنشون، درحالی که سعی می کردن جلوی خودشونُ بگیرن زجر آور بود. بهرحال تو آخر صحنه هر کدوم به راه خودشون رفتن و نشد که بشه!

این اپیزود رو میشه بیشتر اپیزود چیناتسو چان و یویی دونست .. ولی دوست دارم درباره چیناتسو بیشتر حرف بزنم؛ بیچاره تمرکز ناخوشایندی داشت. از درد عشق هر کاری کرد .. مریضی واسش مهم نبود؛ باید هر جور شده چایی رو به یویی سنپای میرسوند. چهره چیناتسو واقعاً فوق العاده ست .. چه با ماسک، چه در حال نقاشی کردن و چه در همه حال .. نمی دونم چرا ولی این فصل چیناتسو خیلی کارکتر باحالی شده .. من که خیلی از دیدن صحنه هاش لذت می برم. این اپیزود هم با جریان عوض شدن مهارت شخصیتش در حال مریضی معرکه بود .. اون پرتاب سه امتیازی بسکتبالش محشر بود. و این وسط آکارین هم دم به دم از چیناتسو تعریف می کرد "ایول، چیناتسو چان!" یادم اومد که چرا عاشق صدای آکارینم .. بهم حس فوق العاده ای میده .. بی خود نیست که محبوب ترین کارکتر انیمه ای تمام دورانمه.

یویی .. لی لی کردن؟! به حق چیزهای ندیده! کیوکو و آیانو باید هم تعجب کنن! و البته لی لی کردن های یویی سرانجام خوبی واسش نداشت. با اینحال یه صحنه فوق العاده با آیانو بوجود آورد .. بازم این دوتا بهم رسیدن و یه موقعیت ناخوشایند دیگه شکل گرفت. به نظر میرسه وقتی صحنه به این دوتا کنار هم میرسه، بیشتر افکارشونُ می شنویم تا اینکه خود صحبت کردنشونُ .. اینم یه نکته ریز بامزه ست .. بهرحال دخالت خنگولانه کیوکو باعث شد یویی با شرم تمام مجبور به تعریف جریان لی لی کردن بشه و از خجالت آب بشه! ولی چیزی که معلومه اینه که اینها همه بهونه ای برای وارد کردن چیناتسو چان بودن .. اینکه غش کنه و خونه ببرنش!

چیناتسوی مریض خیلی کاوایی بود .. سرخ شدن هاش از حرف های کیوکو، پوشوندن صورتش و عکس العمل متفاوتش به حرف های کیوکو و یویی که دل کیوکوی بیچاره رو به درد آورد. و خوشبختانه چیناتسو خیلی زود خوب شد و یه برنامه تفریح ریختن! رفتن به سراغ دیدن شکوفه های بهاری و یه روز گرم و نرم و لذت بخش! حیف شد که نتونستیم اون لحظات بودن در پارکشونُ ببینیم ولی گمون می کنم اپیزود بعدی یه اپیزود پایان بخش باحال میشه! باید ببینیم کارگردان به سبک اوتا، کارگردان سابق کار رو با کمدی به پایان میرسونه یا با حالت دلگرم کننده! اینجور که به نظر میرسه کارگردان جدید بیشتر به سمت حالت آرامش بخش تمایل داره و بعید نیست که انیمه بدون داشتن اون صحنه های خیالی عجیب و کمدی به پایان برسه!

اوه اوه، پرستار چینا چه کاوایی بود. یویی باید هم ضربان قلبی "چینا چینا چینا" وار داشته باشه. توهمات چیناتسو فوق العاده بودن .. مثل همیشه فضایی شوجو ولی عاشقانه و لذت بخش! و جریان دستگاه دروغ سنج هم که معرکه بود. ندیده معلوم بود که قراره به چه سوالی برسیم و چیتوسه چی می پرسه ولی بهرحال بازم فوق العاده بود. من که حسابی با دیدن لحظه دروغ سنج حال کردم و یکی از بهترین صحنه های یوری و شوجو آی فصل بود .. توهم چیتوسه به درجه اعلایی رسیده!

روی هم رفته اپیزود رو بسیار دوست داشتم .. و بیشتر بخاطر چیناتسو و لحظات نابی که با کارکترش دیدیم .. هفته بعد یک جمع بندی از فصل سوم انیمه خواهم داشت و درمورد تفکراتم بیشتر صحبت می کنم ولی فکر می کنم برای الان کافی باشه و نیازی نیست بیشتر از این به جزییات فصل اشاره کنم!


صحنه هایی از اپیزود :

- تنها موندن آیانو و یویی تو اون وضعیت ناجور :







- مریض شدن چیناتسو .. تو رو خدا میمیک رو!! :



- آه، درد عشق!



- قیافه ش حتی با ماسک هم دوست داشتنیه .. چقدر خوبه این چیناتسو :

Yuru Yuri San☆Hai - Ep 10

Yuru Yuri San☆Hai - Ep 10



 


برف برف، بـــرف! هیچ وقت نمیشه از دست برف انیمه ای خسته شد؛ یهو وارد زمستون شدیم .. چپتری از زمستون .. چرا که نه؟ دوست داشتم آکارین رو تو لباس زمستونی در حال برف پارو کردن ببینم .. آکارین و زور زدن هاش سر برف بلند کردن، برف کوبیدن هاش به یویی واسم حسابی خنده دار بود .. واقعاً هیچ شخصیتی مثل آکاری پر از معصومیت و نازنینی نیست. این اپیزود چندین و چند مورد شوجو آی و یوری پسند داشتیم که دوست دارم به بعضی هاش اشاره کنم. بهتره با شات باشه و تو انتهای پستم بهشون اشاره می کنم ولی به نظر رسید که این اپیزود تمرکز روی زوج قرار دادن آکاری/یویی و آکارین/کیوکو قرار داده شده بود و هر کدوم به شکلی بامزه پیش برده شد؛ صحنه برف با گرم کردن صورت یویی و افتادن روی برف با همدیگه و در مورد کیوکو، با صحنه قایم شدن تو کمد و اون فلش بک خیلی دوست داشتنی و البته لحظه "زمان حال" اپیزود که از نبود کوتاتسو رنج می بردند و همدیگه رو بغل کردن!

ماری این اپیزود واقعاً ناز شده بود .. با اون کلاه خرگوشی و لباسای زمستونی و ورجه وورجه کردن هاش روی کلبه برفی درجه کاوایی بودن انیمه رو چند برابر کرده بود. نکته بامزه اینه که بدون حضور ماری چان هم درجه کاوایی بودن انیمه در سطح بالاییه .. بهرحال تو این بین کیوکویی وجود داشت که از معصومیت این کارکترها استفاده کنه و همه چیزو بهم بریزه! در این موندم که چرا فکر می کرد می تونه پا روی کلبه برفی بذاره .. و "مردن آکاری" یا همون خراب شدن آدم برفیش هم یه تنوع کمدی خوب بین لحظات اول اپیزود بود .. اون حالتی که آکاری مردنش رو داد میزد شدیداً واسم دوست داشتنی بود.

کوتاتسو چه وسیله مهمی واسه ژاپنیاست .. اگه این اپیزود و لرزیدن کیوکو و آکارین رو ببینید به این موضوع پی می برید. و ممکنه .. ممکنه یکی فکر کنه که بعد از اینهمه سال کیوکو بلده کوتاتسو رو به کار بندازه ولی نـــــــــــــه! انگار نه انگار که این تنبل خانوم سال هاست داره از کوتاتسو استفاده می کنه! همین صحبت از کوتاتسو و گرم کردن و حمایت باعث شد که فلش بکی به گذشته بزنیم؛ بازم آکارین قابل اتکا رو ببینیم .. کیوکوی بچه ننه و یویی قلدر .. واقعاً شخصیت های بامزه ای تو بچگی داشتن .. صدای فلوتی که تو این لحظات فلش بک پخش شد خیلی دلچسب بود .. حس نوستالژیک زیبایی به صحنه می داد. ذره بین یوری یاب هم که در این صحنه ها حسابی بیپ بیپ می کرد و لحظات خوبی رو در این باب با هم دیدیم.

کیوکو در عین تنبل بودن گاهی کارهای خوبی ازش سر میزنه. کامل کردن کلبه برفی هم یکی از اون کارهای خوب کیوکو بود. ماری چان رو فوق العاده ذوق زده کرد .. ولی به قیمت مریض شدن و افتادن روی تخت! و بلاخره به خنده دار ترین صحنه اپیزود رسیدیم .. جایی که کیوکو از سر عصبانیت و ناراحت بودن ملحق شدن یویی به باشگاه دو به جای کیف، بالشت اتاق باشگاه رو با خودش برداشت و رفت خونه! واقعاً حرف نداشت .. هر چند یویی عضو اون باشگاه نشد ولی زمینه رو واسه یکی از بهترین حرکات کیوکو در طول فصل سوم انیمه بوجود آورد .. آخه چطور ممکنه یه نفر اینقدر تو هپروت بره که بجای کیف مدرسه، بالشت با خودش به خونه ببره!! تازه اون ادای سوپر ماریو در آوردن و سبیل داشتنش هم که بماند. کیوکو تو دقایق آخر بهترین چیز ممکن شده بود. حتی لحظه خوشحالی کردنش و بالشت هل دادن روی صورت یویی هم اونو حسابی دوست داشتنی کرده بود.



صحنه هایی از اپیزود :

- اداهای برفی بامزه آکاریـــن :



- افتادن روی یویی :



- گرم کردن صورت یویی با دستای گرم :



- هرجا یویی سنپای باشه، چیناتسو چان از راه میرسه!



- ماری و کیوکو زوج خوبی واسه دیدن اتفاقای بامزه ان :



- کیوکو واقعاً یه هنرمنده :



- درد نبود کوتاتسو و بغل کردن آکاری :





- یکی از ناب ترین لحظه های اپیزود، صحبت در مورد سرما کشیدن خرس های قطبی :



- فلش بک به گذشه و بچگی هاشون :





- خوب شد چیناتسو از راه رسید وگرنه اینا از سرما هلاک می شدن :



- بالشتی که کیوکو با خودش به خونه برد :



- کوبیدن یویی با بالشت :



- تصور کیوکو از باشگاه سرگرمی هم در نوع خودش جالب بود :





- خوش و بش دوستانه نهایی کیوکو و یویی :



Yuru Yuri San☆Hai - Ep 09

Yuru Yuri San☆Hai - Ep 09



سوال اول اینکه چطور کیوکو می تونه آیانو و یویی رو مجبور به چنین بازی بچگانه ای کنه؟! اینکه اونا رو مجبور کرد همدیگه رو "اونه چان" صدا بزنن واسم باورنکردنی بود. فکر می کردم از هر دو طرف مخالفت بشنویم ولی بهرحال بامزه تر از این نمیشد .. تو این بین خیالات چیتوسه از اونه چان بودن آیانو و کیوکو هم در نوع خودش وسوسه برانگیز بود و باز هم از اون صحنه های فانتزی خون های غلیظ بهره برده بود!! به نظر میرسه این فصل سرخی خونی که از چیتوسه بیرون میزنه چندین برابر شده، به طرز عجیبی داره بهش فشار وارد میشه!! یکی باید به دادش برسه! سناریوی آخرالزمانی که کیوکو ابداع کرده بود واقعاً فقط از ذهن پر از میراکورون و تنبل کیوکو بر می اومد .. ولی فکر کنم اگه بهش وقت می دادن چنان سناریوهای عجیبی واسه یویی و آیانو می ساخت که اونا از تعجب شاخ در می آوردن!

جریان چیزورو به پایان نرسیده بود و حرف های کائده داشت تاثیر خودش رو میذاشت. کمی سخت میشه باور کرد که چیزورو با اون اخلاق خشکش چنین نرمی ای به خرج بده، شخصیتشُ عوض کنه و سعی کنه از این حالت سنگین بودن با بقیه فرار کنه. ولی خب، انگار هرچقدر هم که نرم و لطیف بشه بازم بدترین رفتار رو با کیوکو داره و اونو نمی پذیره که اهمیتی نداره .. قشنگی رابطه این دوتا به همین خوش رفتاری نکردن چیزورو با کیوکوئه!

بخش بعدی یه جریان کودکانه بامزه شد .. همراهی کائده و ماری چان که باید زودتر از اینها شکل می گرفت .. ولی همونطور که قبلاً گفتم، به نظر میرسه کارگردان به دنبال دادن تنوع کارکتریه. اینجا هم از دو کارکتر کاملاً فرعی کمک گرفت. دوبلورهای ماری و کائده کمی متفاوت تر از فصل های قبل به نظر میرسیدن ولی وقتی موضوع رو چک کردم دیدم تغییری در صداپیشه ها داده نشده که کمی واسم عجیبه! بهرحال ... استتار یویی/کیوکو و هیماواری/ساکوراکو خیلی لحظه خنده داری رو به وجود آورد .. تنها سوالی که باقی می مونه اینه که چی تو لباس کیوکو بود که ساکوراکو رو اینطور به وحشت انداخت! گمونم هیچ وقت نمی فهمیم!!

یه لحظه کوتاه و دوست داشتنی هم دیدن فلش بک چیتوسه و چیزورو بود .. اون شکل خمیازه کشیدن های چیتوسه در حالی که چیزورو رو همراهی می کرد واسم خیلی نازنین بود و دوسش داشتم. انتهای اپیزود هم یک صحنه پاشیدن خون عظیم از چیتوسه داشتیم که رکورد خون پاشی خودش رو زد! به نظر پایان بندی خوبی واسه اپیزود می اومد!


صحنه هایی از اپیزود :

- کیوکو چه تصورات بامزه ای از آبجی دار شدن داشت، ساسوگا کیوکو!! :



- معذب و خجالتی شدن آیانو و یویی از "اونه چان" صدا زدن همدیگه :



- این توهم کیوکو به راحتی از چندین انیمه رباتی و اکشن بهتر بود :



- ماری چان وارد می شود :



- استتار هیما و ساکو :



- خمیازه های ناز چیتوسه :



- لحظه خوابیدن چیتوسه در کنار آیانو حرف هایی که زدن دلنشین بود :



- و از دلنشینی به سمت فاجعه رفتیم :

Yuru Yuri San☆Hai - Ep 08

Yuru Yuri San☆Hai - Ep 08






وقتی ماتسوموتو صامت تر از صامت میشه!


واقعاً باید تو اولین جملات بهش اشاره کرد .. کار زیبایی که با نیمه اول انیمه انجام گرفت قابل تحسین بود و فکر می کنم اضافه کردن یک بخش صامت با اینکه ریسکی هست ولی در اینجا به خوبی جواب داد. اینکه در این بین از یک کارکتر ساکت همیشگی هم کمک گرفتیم در نوع خودش جالب بود پرداخت رو بهتر از اونی که میشد، کرد. تو این بخش صامت ماتسوموتو رئیس شورای مهربونمون که کمتر اونو به چشم می بینیم کمی حضور پیدا کرد و به نظر میرسه کل فصل جوری بوده که گاهی کارکترهای کمتر دیده شده وارد صحنه شدن؛ چه خواهرای ساکوراکو و هیماواری بوده باشند و چه خواهرای آکارین و چیناتسو چان. به نظر میرسه کارگردان گاهی سخت به دنبال دادن تنوع از لحاظ کارکتر بوده و به عمق شناسایی کارکترهای فرعی رجوع کرده که هم نکته مثبتیه و هم نکته منفی. بهرحال اینجا نوبت به ماتسوموتو و سناریوی تعاملش با بچه های شورا و بخش سرگرمی رسید .. خیلی بامزه و در عین سادگی به همه کمک کرد و در انتها به نقطه آرامش بخش خودش یعنی به کنار نیشیگاکی رسید. من واقعاً از این بیت آروم لذت بردم و هر چند از قالب کلی دو فصل قبلی به دوره ولی باید اعتراف کنم صحنه های زیبایی رو به چشم دیدیم و به دلم نشست.

تو بخش دوم اپیزود، یه مانور خیلی جذاب و لذت بخش روی رابطه هیماواری و ساکوراکو داشتیم .. خوابی که ساکوراکو دید و به چه طرز بامزه ای اونو نسبت به هیماواری معذب کرد. من که خیلی از این اتفاق خوشم اومد .. احساس باورپذیرانه خیلی خوبی داشت و فکر می کنم همین چیزیه که رابطه بین هیماواری و ساکوراکو رو قشنگ می کنه؛ اینکه با وجود تظاهر به نفرتشون از همدیگه ولی در اعماق وجودشون علاقه بی حدی به همدیگه دارن و خوبه که یه کوچولو به علاقه ای که بهم دارن تلنگر زده شد. و اوج صحنه های این تیکه هم جایی بود که هیماواری به تصور اینکه ساکوراکو مریضه اومد و دست روی پیشونی ساکوراکو گذاشت .. واقعاً اون لحظه طلا بود .. چند بار اون صحنه رو نگاه کردم .. ارزشش رو داشت. و نکته بعدی اینکه، دیدن قیافه سرخ شده هیماواری بعد از شنیدن جریان خواب هم لب من رو خندون کرد .. خیلی دوسش داشتم.

بخش سوم نقطه تمرکز دیگه ای روی کارکترهای فرعی بود .. تمرکزی روی کائده و چیزورو؛ دو کارکتری که بیننده عادی یورو یوری فکرشم نمی کرد که روزی با هم ملاقات داشته باشند ولی به نظر میرسه ناموری، مانگاکای سری از ابزار و کارکترهایی که داره استفاده کرده و در ادامه مانگا به دنبال متنوع کردن چهره اثرش بوده که فکر کنم در قالب مانگا هم دلنشین شده باشه. بهرحال اینجا هم کائده باز با بامزگی های کودکانه و همیشگی خودش صحنه رو دزدید و اگه بخوایم بین چیزورو و کائده یکی رو پر رنگ تر از دیگری بدونیم، کائده بخاطر جنبه کاوایی و رفتارهای بچگانه ش برتری رو بدست می گیره!

در نهایت، خوشگذرونی بامزه کیوکو و ساکوراکو کمی منو به یاد Himouto انداخت .. یاد وقت گذروندن با اومارو و سیلفین افتادم .. و چقدر هم صحنه ها بهم نزدیک بودن. فقط اینجا و تو یورو یوری جنبه شوجو آی هم به کار اضافه شد و کیوکو و ساکوراکو لحظات خنده داری رو با هم سپری کردن.

کلاً از اپیزود راضی بودم .. بخش صامت عالی بود، بخش هیماواری و ساکوراکو شدیداً رضایت بخش بود و باقی اپیزود هم معمولی رو به خوب ادامه پیدا کرد. هنوز روی نظرم هستم و میگم نیمه دوم بهتر شده و خدا کنه تا آخر همینطور پیش بریم و دوباره افت عجیبی رو به چشم نبینیم .. من که امیدوارم.



صحنه هایی از اپیزود :

- ماتسوموتو با این مدل مو هم خیلی نازنین میشه :



- در کنار نیشیگاکی سنسی که دوست داشتم صداش رو هم بشنوم :



- ساکوراکو و رفتن تو حس و حال دوری از هیماواری :



- صحنه طلایی اپیزود :







- چیزورو و کائده .. خوبه که کائده به چیزورو روحیه داد :



- یه شات قشنگ از زاویه ای دیگه :



- قرار کیوکو و ساکوراکو واسه خریدن لباس حیوونی برای هاناکو :