M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

And I'm singing in the Rain ... Again

And I'm singing in the Rain ... Again


[​IMG]


دیگه حساب تعداد دفعاتی که این فیلم رو دیدم از دستم در رفته. و فکر می کنم لازم نیست برای محبوب ترین فیلم تمام دورانتون شمارشی داشته باشید .. فقط باید ببینیدش، حسش کنید، خاطره خوبش رو به یاد بیارید و لذتش رو ببرید. همینکار رو کردم و باز هم مثل همیشه جین کلی و تپ دنس هاش منو به وجد آورد، صدای زیبای دبی رینولدز روحم رو نوازش داد و بامزه بازی های دونالد او کانر منو به خنده وا داشت. شاید تپ دنس جین کلی رو بارها و بارها در فیلم های مختلف دیده باشم ولی همچنان ظرافت و تکنیکی که اون در فضای رقص خودش داره منو مبهوت می کنه .. شاید زیبایی دبی رینولدز رو در چند فیلم دیگه دیده باشم ولی باز هم وقتی صحنه پایین اومدنش با عصبانیت از روی سن تو فیلم فرا می رسه و اشک هاش سرازیر میشه، فکر می کنم زیباترین زن دنیاست و لیست "شاید" های من به همین تعداد خلاصه نمیشه .. می تونم از آواز زیر باران حرف بزنم؛ صحنه ای که اونقدر در ذهن من حک شده و جا خوش کرده که گاه ناخودآگاه خودم رو در حال زمزمه کردن آواز Singin' in the Rain پیدا می کنم و اون لحظه ست که لبخندی روی لبم میاد و با خودم فکر می کنم، چه حس خوبی داره که هنوز می تونم طراوت این فیلم رو به خاطر بیارم .. چه حس خوبی داره که باز هم با وجود گرفتاری هایی که درون زندگی دارم، خوشیِ دیدن یک فیلم زیبا رو از خاطر نبردم و این موضوع منو فوق العاده احساساتی می کنه.

نمی تونم تصور روزی رو بکنم که دیدن Singin' in the Rain برای من کسل کننده باشه. اینبار هم دیدن فیلم برام فوق العاده لذت بخش بود و از دیدن تک تک لحظات و مرور کردن تمام خاطراتم لذت بردم؛ میگم خاطره .. چون واقعاً هر لحظه از این فیلم برای من خاطره ای دوست داشتنیه و از معدود فیلم هاییه که حتی حاضر نیستم یک ثانیه از اون رو حذف کنم و بی حوصله از کنارش بگذرم. حتی کارکترهای فرعی و اداهایی که با اون حالت اغراق دهه 50 ای هالیوود از خودشون در میارن رو دوست دارم. در نهایت، هیچ کلمه ای بهتر از کلمه "شاهکار" نمی تونه این فیلم رو توصیف کنه ... یک شاهکار بی نظیر .. خاطر انگیز و تمام نشدنی.

خوش گذشت .. بازم عالی .. بازم بی نظیر ...

10/10


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>































Diamond no Ace S2 - Ep 10

Diamond no Ace S2 - Ep 10



نوبت به بازی با آکادمی ناناموری رسید. سیدو وضعیت خوبی در مقابل ناناموری داشت و خصوصاً مانور روی ساوامورا مشخصاً در جهت بهتر شدن کارکترش در زمین بود و تو این بین ساومورا یه حرکت غیرمنتظره انجام داد؛ اون حرکت پرتاب داخلی انداختن تو حین تمرین با میوکی بود که هیچ کس انتظارش رو نداشت. همین باعث شد وقتی به موقعیت خطرناکی جلوی ناناموری برسند و بَتر حریف رو جوری ببینند که فقط به دنبال پرتاب های خارجیه، تصمیم به پرتاب داخلی انداختن بگیرند. البته این ایده از طرف خود ساوامورا نشات گرفت و میوکی با اینکه دلش می خواست ساوامورا اینکارو بکنه ولی دستورش رو نداده بود. بهرحال سیدو 5 امتیاز جلوئه و ریسک آنچنان بزرگی نمی کنه؛ برای اینکه ساوامورا به ریکاوری پرتاب داخلی خودش برسه باید این کار رو انجام بدن و پرتاب ساوامورا باید داخلی باشه.

روی هم رفته حرف اپیزود بیشتر به ساوامورا و نحوه برگشتنش به دنیای پرتاب داخلی مربوط میشد و در کنارش کمی از وضعیت ایناشیرو هم چیزایی دیدیم؛ مثلاً وضعیت نارومیا می و کنار اومدنش با سال پایینی ها که بعدها قراره بیشتر باهاشون آشنا بشیم. در نهایت هم که اپیزود هنگر نسبتاً سنگینی به پایان رسید .. یه جورایی مطمئنم که پرتاب ساوامورا داخلی میره و استرایک رو میگیره ولی خنده دار میشه اگه هیچ اتفاقی نیافته و مثلاً دوباره تو به بازیکن حریف بخوره. :دی



صحنه‌هایی از اپیزود :

- ناناموری مربی خیلی باحالی داشت ، کاش بیشتر از اینجور مربی ها میدیدیم :



- نارومیا می و میمیک های خنده دارش :



- ساوامورا هم که این اپیزود تو حالت گربه ای بود :



- عطش ساوامورا برای داخلی پرت کردن :

Baby Steps 2nd Season - Ep 10

Baby Steps 2nd Season - Ep 10



ست اول بازی ماروئو با آرایا رو در کنار هم گذروندیم و دیدیم که ماروئو چقدر خوب تونست مقاومت کنه. در کنار مقاومت کردن اولیه ش تونست نقطه ضعف های سال قبل آرایا رو از روی لیست جدیدش خط بزنه و به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف های امسالش باشه. ست اول رو آرایا برد ولی به نظر میرسه ست دوم، ست بهتری برای ماروئو باشه. حالا دیگه آنالیزهای زیادی روی بک هند ها و فورهند ها انجام داده و می دونه که آرایا چپ دسته. من فکر می کنم آئویی یا میورا به عنوان مربی ماروئو باید این موضوع چپ دست بودن آرایا رو بهش گوشزد می کردند و وقتی این چنین از اهمیت چپ دست بودن بازیکنای تنیس صحبت میشه، کنجکاوم میشم که بدونم چرا زودتر ماروئو ازش با خبر نشده؟! بهرحال بلاخره و حالا تو میدون بازی مجبوره خودش رو وفق بده و راه چاره ای برای غلبه کردن به آرایای چپ دست پیدا کنه.

بازی خیلی گرم بود .. پر از آنالیز و پر از صحنه های ریز و جالب انگیز؛ لحظات بررسی کردن انواع ضربات در هر پوینت مثل همیشه دیدنیه. اینکه ماروئو برای انجام هر حرکتی تفکری داره و بدون فکر عمل نمی کنه، یه نقطه قوت عالی برای شخصیت و نوع تنیس بازی کردنشه. اینجور که به نظر میرسه آرایا تونسته به اعصاب خودش مسلط بشه و دیگه مثل قبل عصبانی نمیشه ولی در عوض نعره می کشه و بعد از گرفتن هر امتیاز داد و بیدادش به هوا میره! پس یه ذره ای شخصیت قدیمی خودش رو در وجودش داره و بعید نیست با خوب عمل کردن ماروئو، آرایا دوباره از لحاظ روحی بهم بریزه و قاطی کنه. اما از طرف دیگه ماروئو با خونسردی همراه با کمی استرس استراتژی هاشو می چینه، دفترچه ذهنی خودش رو خط خطی می کنه و مسابقه رو ادامه میده. وقتی چنین وضعیتی رو می بینم، حس می کنم ماروئو می تونه برنده میدان باشه و درصد احتمال بردی که به بردن ماروئو می دادم، افزایش پیدا کرده.

روی هم رفته، اپیزود خوبی رو شاهد بودیم؛ آنالیزهای ضربات چپ دست و راست تنیسورها خیلی به دلم نشست و با اینکه یه ذره داشت وارد فضای گیج کننده میشد ولی میشه گفت تمام محتوای اپیزود رو با دقت نسبتاً خوب میشه درک کرد. امیدوارم اپیزود بعد هم به جذابیت این اپیزود باشه و پایان بندی مسابقه به اندازه کافی باحال باشه.



صحنه‌هایی از اپیزود :

- این ضربات آرایا واقعاً وحشتناک به نظر میرسن :



- تیم آنالیز کنار زمین خیلی عالیه :



- دو شات متفاوت از چهره برنده و بازنده ست اول :



++

Diamond no Ace S2 - Ep 09

Diamond no Ace S2 - Ep 09




من همیشه این نکته رو تو ذهنم داشتم و دوست دارم برای یک بار هم که شده اونو به زبون بیارم. حس می کنم مانگاکای Ace با اینکه در باب فضای ورزشی خوب عمل می کنه، آنچنان تو فضای حاشیه ای نبوغی به خرج نمیده و همیشه حس می کنم وقتی از یک مسابقه فارغ میشیم، می تونیم جریانات باحال تر و دیدنی تری رو داشته باشیم. ولی بهرحال، داریم به جلو حرکت می کنیم و میشه گفت که به روال داستانی و خارج از مسابقات Ace هم عادت کردیم.

تمرین، تمرین و تمرین .. این قسمت تمرینی خیلی خوبی بود و بجز تمرین سیدو، تمرین ایناشیرو رو هم دیدیم؛ به همین زودی قراره دوباره نبرد دو تیم فینالیست تابستون رو دوباره تماشا کنیم و نکته جالب اینه که ایندفعه تیم سیدو ضعیف تر از تیم تابستونه. من واقعاً فکر نمی کنم سیدو با این مهره های فعلی بتونه ایناشیروی قدرتمند رو شکست بده. اون زمان حتی با وجود بَترهای بی نظیری مثل یوکی، جون و خیلی های دیگه که لیست معروف بَترهای سیدو رو تشکیل داده بودند، سیدو نتونست از پس ایناشیرو بربیاد؛ حالا چطور می خواد با این بَترهای تازه وارد و نه چندان مطمئن کاری انجام بده؟ شاید مائزونو راه افتاده باشه و کم کم بهتر و بهتر شده باشه ولی لیست بَترها که فقط به مائزونو نیست. من فکر می کنم در حال حاضر بهترین بازیکنای سیدو، میوکی و کوراموچی هستند که همیشه بازی خوبی رو ارائه میدند و در مورد پیچرها هم اینقدر بالا و پایین داشتند که واقعاً نمی دونم درباره شون چی فکر کنم. ساوامورا همیشه تمرین می کنه و بعد تو بازی افت عجیبی پیدا می کنه و الان هم که پرتاب داخلی نمی تونه بندازه. مربی تیم ایناشیرو اونقدر باهوش هست که متوجه ضعف ساوامورا بشه و فورویا هم کافیه یه بارون بیاد تا حس و حال خودش رو از دست بده. همم .. شکست دادن ایناشیرو؟ ... خیلی مشکله.

بهرحال اپیزود آماده سازی خیلی خوبی بود و اگه سیدو از بازی بعدی عبور کنه، می تونه به ایناشیرو برخورد کنه که مبارزه هیجان انگیزی میشه و من یکی مشتاقانه منتظر دیدن اون مسابقه ام. امیدوارم مثل همیشه باورپذیر و جذاب پیش بره. 



صحنه‌هایی از اپیزود :

- چه عجب! اوچیای یه کار مثبت انجام داد ، باعث بهتر شدن تمرین سیدو شد :



- ساوامورای با روحیه :



- مائزونوی با انگیزه :



- این حالت چهره سرد فورویا و حالت پرتاب توپش به سقف منو به یاد جک نیکلسون و سکانس معروف پرتاب توپش تو فیلم The Shinning انداخت :