M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Non Non Biyori Repeat - Ep 08

Non Non Biyori Repeat - Ep 08






هیچ وقت نمیشه از دست حس دلگرمی این انیمه خسته شد .. این دیگه یه نکته به اثبات رسیده ست .. مثل یک حقیقت نوشته شده، حک شده بر روی سینه های ما می مونه .. بارها و بارها با دختران این انیمه همراه شدیم و هر بار در انتهای اپیزود وقتی که داریم صدای آواز زیبای ED رو با هم می شنویم، چنان اشتیاق داریم و پر از لذتی آرامش بخشیم که ذره ای شک در ذهن ما باقی نمی مونه. Non Non مسلماً یک انیمه استثناست .. عنصرهای آرامش بخش انیمه ساده ترین چیزهای ممکن هستند .. ساده ترین چیزهایی که ما انسان ها به وجودشون عادت کردیم و شاید مدت هاست که با پشت پرده گذاشتن اونا به زندگی خودمون ادامه میدیم. قدم زدنی کوتاه در میان جنگلی .. عبور از یک رود خوش صدا، روبرویی با حیواناتی اهلی، صدای خنده و بازیگوشی بچه گانه ای که از دور به گوش و چشم میرسه. همه چیز در این انیمه زیباست .. حس دلپذیری داره و اینبار هم همینطور بود.

وقت فلش بکی دوباره به گذشته شد .. یاد دوران اپیزود فلش بک های فصل اول بخیر .. وقتی اولین با رابطه فوق العاده دوست داشتنی رن چون و کائده آشنا شدیم و فهمیدیم رن چون تو دوران بچگی چقدر نازنین بوده .. لحظه لحظه اون اپیزود واسم مثل یک رویای شیرین بود .. هیچ وقت صحنه های اون اپیزود رو از خاطر نمیبرم. حالا هم دوباره پا به اون دوران گذاشتیم .. و اینبار وسیع تر عمل کردیم؛ کارکترهای دیگه رو هم دیدیم، هیکاگه، کونومی و ... اینبار در فضای مدرسه و جایی که رن چون برای اولین بار پا به مدرسه گذاشت و بازیگوشی های فضول اول مدرسه یعنی ناتسومی رو به آب و آتیش کشید. ناتسومی زجر زیادی کشیده .. دیدن اینکه یک فضول جدید پا به دنیای روستایی و کوچولوی گذاشته و داره نقش اونو ازش می گیره باید دردناک باشه!

بازی با رن چون کوچولو در قالب این فضای مدرسه ای بی نهایت کاوایی بود .. اصلاً حتی اگه رن چون رو هم کنار بذاریم، کارکترهای دیگه هم بشدت کاوایی بودند .. از کوماری و ناتسومی با اداهای بچگانه شون گرفته تا کائده که دیگه حتی با وجود پر سن تر بودن به نسبت اونا باز هم تو دل برویی عجیبی داشت. بهرحال خرابکاری رن چون سر کاری ها دیدنی بود و دیدنی تر میمیک های شوکه شده ی ملتی که انتظار خوردن اون غذاها رو داشتند. اشک هایی که ریخته شده و صحنه هایی که سعی شد فراموش بشه .. ولی انگار .. ناتسومی و کوماری هیچ وقت نتونستند این بلای بزرگ رو فراموش کنند و همه اینها فلش بکی بود به اون دوران!

سناریوی آخر هم که یک بازی کودکانه بین دو خواهر ، ناتسومی و کوماری بود .. شوکیچی سان و توپی که ناتسومی داشت .. شوکیچی سانی که باید دوباره تعمیر و دوخت میشد. و وقتی که خبر از رفتن به خونه هوتارون به گوشمون میرسه باید بدونیم که قراره دوباره پای مخملی ها به میون آورده بشه. نکته جالب اینه که کوما چان اصلاً از این بابت تعجبی نداره و چنان معصومانه و ساده رفتار می کنه که آدم باورش نمیشه این از بقیه بزرگ تره. بهرحال .. شوکیچی سان هم با تمام خاطراتش دوباره لبخند به روی لب کوماری آورد .. و اون لحظه، لحظه ای بسیار دوست داشتنی برای همه ما طرفداران کوماری بود.


صحنه هایی از اپیزود :

- من عاشق این بیخیالی های خانواده هیکاگه، کووزونه و رن چونم .. حتی تو چهره شون هم داد میزنه :



- رن چون کوچولو ، بی نهایت کاوایی :



- کائده ای که دوباره رن چونُ بغل کرد، معذب بودنش خیلی نازش می کنه :



- آخــــــــــــــی :



- برج بلوکی ناتسومی و افتخار رکورد زدن جدید :


- و پرش زیبای رن چون (لبخند روی لب ناتسومی باقی مونده!! ) :



- کوما چان چقدر زود بالغی خودش رو از دست داد .. سر یه عروسک :



- خرابکاری رن چون سر قضیه کاری ها :



- اوه .. خدای .. بزرگ .. لحظه ای که در ذهن ها باقی می مونه :



- آلبوم عکس کوما چان :



- یادی کنیم از مخملی های هوتارون یاندره :



- مخملی های جدید رو هم که دیدیم :



- و یکی از دوست داشتنی ترین صحنه های کوماری :

Baby Steps 2nd Season - Ep 21 & 22 & 23

Baby Steps 2nd Season - Ep 21 & 22 & 23






21 : اپیزود پایان بخش مسابقه با تاکاگی نامرد (!) بود؛ و نکته جالب در مورد انتهای مسابقه این بود که خیلی سریع تر از اونی که فکر می کردیم و به حالتی Skip وار مسابقه رو به انتها بردیم .. تاکاگی در انتها منقلب شد و از سبک بازی خودش پشیمون شد .. بخاطر همین به سراغ ماروئو رفت و باهاش حرف زد. دیدن اینکه تاکاگی چطور از اون کارکتر عصبی و ناجوانمرد به این کارکتر تشنه بهتر شدن تبدیل شد فوق العاده جالب بود. و فکر می کنم با کنار گذاشتن غرور خودش می تونه به نتیجه ای که دوست داره برسه. تاکاگی پتانسیل تبدیل شدن به یک تنیسور بهتر رو داره و چه راهی بهتر از اینکه از حریفی که تو رو شکست داده کمک بگیری. کنار رفتن و سوختن در تنهایی و غم باخت هیچ دردی رو دوا نمی کرد. درسته که تاکاگی به نابائه نرسید ولی شاید اینجا .. با بازیکنی بازی کرده باشه که بعدها نابائه رو به زیبایی شکست خواهد داد.

22 : یک پیش مقدمه و زمینه سازی رو برای ورود به زمین پر از هیجان بازی با نابائه یو دیدیم؛ آرایا یک سری اطلاعات کاملاً جالب رو در اختیار ما گذاشت؛ اینکه شرکت های راکت ساز چطور با نابائه ارتباط دارند و نابائه چطور به اونا سود میرسونه. و نکته خیلی جالب تر رو تاکوما به گوش ماروئو رسوند ... شدیداً .. عصبانی .. بودن .. نابائه .. در .. دوران .. کودکی! نمی دونم چرا ولی جدا جدا نوشتن این کلمات برام لذت بخش تر بود. بهرحال باید ببینیم این نقطه ضعف کجا خودش رو نشون میده .. و یا اینکه اصلاً خودش رو نشون میده یا نه؟! چیزی که تا بحال دیدیم و معلومه اینه که نابائه از خونسردی کامل برخورداره و به هیچ وجه نمیشه اعصاب اونو بهم ریخت. سبک بازی بی نظیری داره و می تونه خودش رو با سبک بازی حریف به سادگی تطبیق بده. درسته که ماروئو پیشرفت زیادی داشته ولی نباید این موضوع رو هم دور از ذهن کرد که نابائه هم طی این یک سال بیکار ننشسته و مطمئناً تجربیات زیادی رو بدست آورده. نکته نهایی و جالب اپیزود، در منطقه بودن ماروئو حتی قبل از بازی بود .. انتظار چنین چیزی رو نداشتم ولی خب ... عالی و هیجان انگیز بود.

23 : مسابقه نیمه نهایی آغاز شد. یک بازی فوق العاده .. فوق العاده هیجان انگیز بین ماروئو و نابائه. استراتژی ها سرازیر شدند .. تصمیم ها، ضربات مختلف، سرو ها، والی ها و واقعاً تو این اپیزود همه چیز دیدیم .. از جلو افتادن ماروئو گرفته تا برگشت نابائه و دور نشدن از فضای بازی. در منطقه بودن ماروئو زیاد دوامی نیاورد و ماروئو رو به بازی واقع گرایانه خودش آورد. درسته که بودن در منطقه امتیاز بزرگیه ولی فراموش نکنیم که بازی واقع گرایانه و با فکر ماروئو هم دست کمی از این فضا نداره و می تونه باهاش جادو کنه. ماروئو تونست 2 تا بریک از نابائه بگیره ولی در انتها به سختی داشت خودش و نوبت سرو زنیش رو نگه میداشت. میشه گفت دیگه انتهای اپیزود همه چیز در دستان نابائه بود و ماروئو بود که به وضع بدی افتاده بود. باید ببینیم تو اپیزود بعد چطور بازی رو برمی گردونه و فکر نهایی و بکری که به سرش زد چطور جوابگو میشه. امیدوارم زیبایی مسابقه باز هم بیشتر بشه.


صحنه‌هایی از سه اپیزود :

- نگاه خشن تاکاگی به دفترچه ماروئو :



- روحیه دادن ناتسو به ماروئو :



- بچگی نابائه و عصبانی شدن های جالب اون :



- و زمین پر هیجان نیمه نهایی :

Diamond no Ace S2 - Ep 21 & 22 & 23

Diamond no Ace S2 - Ep 21 & 22 & 23






21 : اتفاق مهم این اپیزود بدون شک دست به کار شدن اوچیای برای تعلیم ساوامورا بود؛ به هیچ وجه فکرشم نمی کردم که روزی اوچیای با این رفتار و اخلاقی که تا بحال ازش دیدیم دست به چنین حرکت مثبتی بزنه ولی باور کنید اینجا نشون داده شد که اوچیای واقعاً بیسبال رو بلده. ممکنه افکارش با کاتائوکا فرق کنه و زیاد باب میل هر کسی نباشه ولی تو این اپیزود نشون داد که اگه بخواد می تونه به راحتی فوت و فن های بیسبال رو به بازیکنای سیدو نشون بده .. اطلاعات لازم رو داره و بیخود نیست که به عنوان یک کمک به تیم اضافه شده. کمکی که تا به الان خنثی بود و گاهی یکی دو دیالوگ ازش میشنیدیم که اونا هم نیش دار بودند. ولی بلاخره یک چشمه ای از تخصص اوچیای در زمینه بیسبال به ما نشون داده شد و درست قبل از مسابقه شروع به آموزش دادن نوع پرتاب چنج آپ به ساوامورا کرد. در این بین حتی میوکی هم با اون موفق بود و فکر می کرد برای اینکه بتونن جلوی تیم اویا به خوبی عمل کنند اوچیای تصمیم خوبی گرفته و باهاش همراه شد. // ضمناً ، اتحاد تیم سیدو در این اپیزود به حالت اولیه برگشت و دیگه از اون اختلافات ناجور چیزی نموند.

22 : بعد از تمرینات ساوامورا و یاد گرفتن چند نوع چنگ زنیِ توپ برای پرتاب های جدیدش وارد بازی با اویا شدیم. تیمی با محدودیت های خاص و متفاوت با سیدو؛ اعضای تیم اویا یا حداقل واکابایاشی حرف های تندی رو در ذهن داشتند. اعتقادی مثل اینکه ما به عنوان یک مدرسه عمومی بهتر هستیم و تیمی که شبانه روز بیسبال بازی می کنه تیم گوریله!! ارزش های بیسبالی خودشونُ والا تر می بینند و هنوز که هنوز این غرور عجیب رو دور و بر تیم اویا می بینیم. اما تیم سیدو که حس و حال صمیمی همیشگیش رو بدست آورده داره با اطمینان و خاطر جمعی خوبی بازی می کنه. ساوامورا شروع خوبی داشت و خیلی تیم حریف رو اذیت کرد. // بشدت منتظر خرد شدن این غرور نا به جای واکابایاشی هستم .. لحظه نابود شدنش دیدنیه .. لذیذ خواهد بود.

23 : این قسمت با خطای بالک شروع شد و تو طول اپیزود و نیمه اول بارها درباره بالک چیزهایی شنیدیم که تا به الان کمتر بهش بها داده بودیم. خطایی که باعث پیشروی راحت دونده ها به بیس های بعدی میشه و خطای بالک ساوامورا باعث امتیاز گرفتن تیم اویا شد. و اینطور که بعداً معلوم شد این تاکتیکی از طرف تیم اویا بود و بی خود و بی جهت بالک بدست نیومده بود. بعد از این بالک دادن یه امتیاز دیگه هم گیر تیم اویا اومد. سیدو 2 به 0 عقب افتاد ولی همچنان با فشرده بازی کردن به دنبال برگردوندن نتیجه بودند .. بانت زدن ها و پیشروی کردن به بیس های بعدی و در نهایت رسیدن به پاکسازهای تیم که کاری رو از پیش نبردند. و البته این بخاطر واکابایاشی و نوع پرتابای عجیبش بود که حتی پرتاب از پهلو هم رو کرد و میوکی رو اوت کرد. بعد از اون توجو تونست امتیازی بگیره .. توجویی که واقعاً داره کم کم پررنگ تر میشه و به نظر من کاملاً پتانسیل محوریت پیدا کردن و جز کارکترهای اصلی شدنُ داره. نتیجه 2 به 1 شد و ...

+ روی هم رفته هر سه اپیزود جذابیت زیادی داشتند و مقدمه و شروع خوبی برای بازی با اویا بود .. باید ببینیم در ادامه سیدو چطور به این تیم فائق میاد .. من که می دونم برنده میدان سیدو خواهد بود ولی خب چطور پیش رفتن و چطور غلبه کردن به اونا مسیریه که باید با هم ببینیم و مطمئناً جذابیت خاصی خواهد داشت .. منتظر هفته بعد می مونم.


صحنه‌هایی از سه اپیزود اخیر :

- اوچیای در حال تمرین ساوامورا :



- ساوامورا هم که چه خوب یاد می گیره :



- واکابایاشی هم از اون زبون در آوردن هایی داره که شخصیتش رو منفورتر می کنه :



- لحظه از پهلو پرت کردن واکابایاشی و چوب نزدن میوکی که همه رو بهت زده کرد :



Himouto! Umaru-chan - Ep 09

Himouto! Umaru-chan - Ep 09




روز والنتاین از راه رسیده و وقت شکلات دادن و شکلات گرفتنه. وقتی پای روز والنتاین تو دنیای انیمه ها به وسط کشیده میشه، همیشه میشه انتظار داشت که با لحظات خجالتی زیادی روبرو بشیم، استرس زیادی رو میشه دید و حتی گاهی شاید اعتراف های عاشقانه ای رو هم بشه درون انیمه ها به نظاره نشست. اما تو این انیمه باز هم مثل روال سابق نوبت بازی با کمدی داستان و اینبار سناریوی شکلات پختن رسید. ممکنه تعداد کارکترهای پسر کم باشه ولی من فکر می کنم بومبر و تایهی به تنهایی خوب تونستن بار کمدی رو بهمراه کارکترهای دختر به دوش بکشند .. کاش الکس هم کمی پررنگ تر میشد .. می تونه کمک خوبی واسه این دو نفر باشه. بومبر با اذیت کردن هاش و حتی با خرد کردن اعتماد به نفس کیریه (حتی اگه بطور ناخودآگاه بوده باشه) و تایهی با سر و کله زدن با اومارو و کیریه. از ویژگی های همیشگی کارکترها استفاده کردیم و یه اپیزود والنتاینی رو به جلو هل دادیم؛ کیریه با رفتار عجیب و غریب خجالتیش می خواست به اومارو و کومارو شکلات بده و ابینا مثل همیشه سوپر کاوایی به دنبال شکلات خونگی درست کردن بود و البته، سیلفین هم دوباره از برادرش حرف زد و پای الکس به میون کشیده شد .. من که حرف زدن سیلفین از داداشش رو خیلی دوست داشتم، یه رابطه خاص بینشونه. وقتی اینجوری خجالتی میشه .. چهره ش واقعاً دیدنی میشه و دوسش دارم.

اما اومارو هم دست دست نکرد و یه عالمه کار انجام داد؛ از شکلات پختن واسه خودش با ترکیبات غیرعادی ای مثل کاکینوتانه تا رفتن به کلوپ و بازیگوشی های همیشگیش ... پودینگ خوردن نهاییش هم که دیگه نوبر بود و یه پرونده جنایی خیلی باحال رو باز کرد. خیلی صحنه های دادگاهی انیمه رو دوست داشتم .. یه جور فضای دیالوگی متفاوت به کار داد و تایهی با اینکه می دونست پودینگ رو خود اومارو خورده، بخاطر خستگی دیشبش شک به دل راه داد و به دنبال حقیقت ماجرا رفت. روی هم رفته شاید بشه گفت بیشتر به کارکترهای فرعی تمرکز داشتیم ولی اومارو هم لحظات منحصر به فرد خودش رو داشت .. دیدن چند تا میمیک خاص از اون کافیه که به انیمه رنگ و روی اومارویی بدیم.

همه چیز خوب بود .. و یکی از چیزهای خیلی خوب اپیزود ارجاعات انیمه اون بود که اپیزود پر از اونا بود. از ارجاعی ساده مثل Terra Formars و Madoka Magica گرفته تا ارجاعی تصویری و میمیک چهره ای از انیمه Gyakkyou Burai Kaiji ؛ من همه رو دوست داشتم .. ^^ یه فروشگاه انیمه رفتن کلی ارجاع به وجود آورد و خارج از فضای فروشگاه هم همیشه ارجاعاتی رو می تونیم به چشم ببینیم .. یکی از خوبی های انیمه همین بازی ها و پارودی هاییه که داره


صحنه‌هایی از اپیزود :

- کیریه با چه عشق و علاقه ای شیرینی درست می کرد :



- توهماتش هم که عالی بود :



- اینم نتیجه اینهمه زحمت :



- وای ابینا چقدر ناز خجالتی میشه :



- اومارو هم که ذره ای معطلش نکرد و درجا داداشی رو آورد :


- تو این لحظه مونده بودم ابینا فکر می کنه تایهی می خواد چیکار کنه اینجوری خجالتی شد :



- سیلفین و فروشگاه انیمه ای :



- ارجاع به انیمه Terra Formars:



- اومارو روی کوه چیپس :



- ارجاع به انیمه Kaiji :



- چهره اومارو بعد از اینکه پی برد خودش پودینگ رو خورده :