M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Dog Days - Season 3

''Dog Days

1-jpg



توضیحات و نظر شخصی : پا گذاشتن به دنیای Dog Days ، فصل سوم این سری، نیاز به آشنایی با دو فصل قبلی انیمه داره. اینکه با دنیای فانتزی زیبای این انیمه آشنا باشید، کارکترها رو بشناسید و از مسیری که تا به الان طی شده، با خبر باشید. من اخیراً خودم رو به فصل سوم رسوندم، فصل دوم رو کامل دیدم و از دیدنش لذت بردم؛ بخاطر همین موضوع هنوز هم در حس و حال انیمه به سر میبرم و فکر می کنم این خودش دلیل خوبی واسه اینه که معرفی کننده این انیمه من باشم و امیدوارم که بتونم به شما یه آشنایی کلی خوب در مورد انیمه و فضای اون بدم. انیمه از ابتدا یه انیمه اوریجینال بوده و از روی مانگا یا لایت ناولی ساخته نشده ولی در همون سال 2011 که فصل اول انیمه پخش شد، لایت ناولی چهار چپتری و یک مانگا از روی سری نوشته و منتشر شدند. داستان انیمه حول پسری به نام "شینکو ایزومی" میچرخه که طی اتفاقی به دنیایی فانتزی کشیده میشه .. شاهزاده اون سرزمین، "میلیر" که فوق العاده کاوایی تشریف داره، شینکو رو به عنوان قهرمان سرزمین برای مبارزه با سرزمین دیگه ای احضار می کنه و حالا شینکو باید با محیط جدید پیش روی خودش روبرو بشه. دنیایی که انسان های اون همگی گوش و دُم های حیوانی (!) دارند و مبارزات و جنگ های متفاوت درون انیمه که به شکل خیلی بامزه ای شکل میگیره. جنگ هایی که قتل و کشتاری رو در پی نداره و بیشتر از اینکه خون و خونریزی ای در کار باشه، صرفاً به پاره شدن لباس های کارکترهای حیوونی دختر انیمه ختم میشه که نکته جالب در مورد این پاره شدن لباس اینه که، برخلاف چیزی که به نظر میرسه، اونقدرها حس ایچی ای رو به بیننده منتقل نمی کنه و حداقل برای من مثل باقی فضای انیمه حس و حالی معصومانه و بامزه ای داره. کارکترهای کاوایی، دخترهای خیلی دوست داشتنی انیمه و یه کارکتر پسر که بخاطر دوبلوری عالی Mamoru Miyano به کارکتری خیلی خوب تبدیل شده. شاید در نگاه اول حس و حال هارم مانندی هم به بیننده منتقل بشه و همینطور هم هست. فکر کنم بشه اونو هارم درجه دو یا سه در نظر گرفت. علاقه به کارکتر اصلی همیشه بین دخترها وجود داره ولی باز هم به همون شکل معصومانه و بیشتر از اینکه حس و حالی منحرفانه پیدا کنه، به حالتی ساده پیش میره و کمتر از اون چیزی که در هارم های معمولی به این بحث تمرکز میشه، بهش پرداخته میشه که نکته مثبتی هست. در ادامه داستان فصل اول شینکو به دنبال راهی برای برگشت به دنیای خودشه و مسیر داستانی به سمتی پیش میره که شینکو بتونه به دنیای خودش برگرده.

روی هم رفته اگه به دنبال دیدن یک دنیای فانتزی پر از لحظات کاوایی و قشنگ هستید، این یه کار توصیه شده ست و مطمئناً بخاطر دوبلورهای خیلی خوبش، محیط ها و منظره های جذاب و ... می تونه یه کار خیلی سرگرم کننده برای شما باشه. من از اینکه فصل سومی از این انیمه در راهه و قراره پخش بشه، خیلی خوشحالم و دوست دارم هرچه سریع تر به سراغ دیدنش برم. امیدوارم مثل دو فصل قبلی درجه کاوایی درون انیمه در سطح بالایی باشه و چرخش های داستانی عجیب و غریبی رو تو داستان فصل سوم نداشته باشیم .. فرضاً اضافه شدن درام بی مورد .. درامی که در دو فصل قبلی انیمه آنچنان در سطح بالایی نبوده و حالا به نظر میرسه اضافه کردنش به داستان لطمه ای به فضا وارد می کنه. حس می کنم میشه همچنان با اون سبک و سیاق دو فصل قبلی و بدون آه و اشک ریختن کارکترها، انیمه رو به سمت جلو هل داد و به پایان رسوند. نمی دونم بعد از این سری، سری چهارمی هم در کار خواهد بود یا نه ولی فاصله زمانی که بین فصل دوم و سوم پیش اومد، به جورایی امید رو برای در کار بودن فصل چهارم از بین میبره. بهرحال زمان همه چیز رو مشخص خواهد کرد. من که ترجیح میدم فعلاً به فکر فصل سوم باشم و هر هفته باهاش همراه بشم و بعد، در آخرین هفته ها با در نظر گرفتن اینکه فصل سوم چقدر خوب بود و چقدر خوب پیش رفته، چشم به اخبار مربوط به انیمه بدوزم.

استودیوی سازنده انیمه، استودیو Seven Arcs هست. استودیویی که در سال 2002 تاسیس شده و در ناکانوی توکیو در ژاپن قرار داره و جالبه بدونید که این استودیو توسط عوامل سابق Studio Pierrot شکل گرفته و کار خودشو ادامه داده. این استودیو فصل قبل Trinity Seven رو تولید کرد و قبل تر از اون، کارهایی مثل Sekirei ، Mushibugyo ، White Album و ... توسط این استودیو ساخته شده. کارگردان انیمه، آقای Nishimura Junji هست؛ کسی که کارگردانی فصل دوم انیمه رو هم به عهده داشته و امتحان خودشو در دنیای Dog Days پس داده. ایشون چند فصل اخیر، کاری مثل Glasslip رو کارگردانی کرده که پذیرش متفاوتی رو در بین جوامع انیمه ای در پیش روی خودش داشت. باید ببینیم بعد از اون تجربه، چطور به میادین برمی گرده و آیا می تونه چهره خوب انیمه Dog Days رو همچنان خوب نگه داره یا نه.

خوشبختانه لیست دوبلورهای انیمه یکی از نقاط مثبت انیمه ست و واقعاً از این لحاظ، انیمه در سطح بالایی قرار داره. از بودن Miyano Mamoru در نقش پسر اصلی داستان گرفته تا نقش های فرعی مثل "اکلیر" که به Taketatsu Ayana سپرده شده؛ همه ی کارکترها دوبلورها نام آشنا و خوبی دارند. اگه به فضای انیمه دقت کنید، متوجه میشید که Miyano Mamoru اینجا صدا کودکانه تری داره و چهره کارکتر "شینکو" با صدای Mamoru چهره خاصی شده. مسلماً با صدایی که در نقش هایی مثل "یاگامی لایت" یا "اوکابه رینتارو" ایفا کرده، تفاوت داره ولی هر کدوم به نحوی و در جای خودشون سبک دوبلوری خوبی بوده و هستند. بهرحال شنیدن دوباره صدای Mamoru در قالب یک نقش اول همیشه جذابه و من حس خوبی نسبت به نقش اول تیم دوبلوری دارم. اما نقش "ملیر" پرنسس دوست داشتنی سرزمین رو Yui Horie دوبلور می کنه. این دوبلور قراره در Absolute Duo هم حضور داشته باشه. ایشون پاییز رو با دوبلوری در انیمه هایی مثل Gir//l Friend ، Cross Ange گذروند و روی هم رفته دوبلور بسیار خوب و پرکاری هست و فصل های اخیر واقعاً سرش شلوغ بوده. Asumi Kana ، Takahashi Mikako ، Mizuki Nana ، Yuuki Aoi و ... بعضی دیگه از دوبلورهای خوب انیمه هستند که همونطور که گفتم تیم دوبلوری خیلی تیم خوبیه و یه جورایی حس می کنم به دلیل همین سطح اول بودن دوبلورها بوده که تاخیری بین فصل دوم و سوم ایجاد شده .. چون بهرحال جمع کردن این تیم دوبلوری کار سختی به نظر میرسه. بهرحال، باید ببینیم فصل سوم انیمه چقدر خوب از آب در میاد و چقدر می تونه مخاطبان خودشو راضی کنه. من که بهش امیدوارم.



دوبلورها و کارکترهای اصلی انیمه :



5-jpg2-jpg
3-jpg4-jpg



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد