M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Death Parade

Death Parade


69513-jpg


آیا واقعاً فکر می کنید آماده انجام این بازی هستید؟



توضیحات و نظر شخصی : می تونید خودتونُ در قالب این بازی تصور کنید؟ این یک بازی کودکانه و بی خطر نیست، بلکه یک بازی مرگبار و دلهره آوره که در حال شکل گرفتن و ادامه پیدا کردنه. وارد شدن به باری با نام "کویین دکیم" ممکنه واسه هر کسی گرون تموم بشه .. در بدو ورودتون، متوجه میشید که شما راه خروجی ندارید و باید تن به خواسته افراد صاحب بار بدید .. و اون خواسته چیزی نیست جز انجام یک قمار بزرگ و باز کردن راه خروج خودتون از طریق یک بازی فوق العاده خطرناک ... ! دو مهمان بار، دو کسی که واسه نوشیدن در بار حضور دارند، باید برای نجات پیدا کردن از این بار و خارج شدن از فضای اون، رودروی همدیگه یک بازی رو انجام بدن. در انتهای ماجرا خواهیم دید که شما از پس بیرون اومدن از این بار برمیاید یا نه. نکته در اینه که هر بازی با روح و جسم شما سر و کار داره و فرضا، حتی وارد شدن یک توپ بیلیارد به درون سوراخ میز بیلیارد می تونه آسیبی جسمی به شما وارد کنه .. پس بهتره دعا کنید که حریف شما در بیلیارد سر رشته ای نداشته باشه و بتونید برتری رو در این بازی بیلیارد به دست بیارید. اما وقتی اینقدر وضعیت جسمی در معرض خطر قرار می گیره، ناخودآگاه روح و روان انسان هم بهم میریزه و اینجاست که مبارزه اصلی آغاز میشه؛ اینکه یک بازیکن بتونه با پا گذاشتن به چنین شرایطی، خودش رو کنترل کنه و با خونسردی به انجام بازی و به پایان رسوندن اون ادامه بده ... به نظر کار مشکل و ناممکنی میاد ولی باید ببینیم که کارکترهای انیمه چه خصوصیاتی خواهند داشت و چطور از پس انجام این بازی برمیان!

این بود خلاصه ای برای وارد شدن به فضای داستانی انیمه .. ناگفته پیدا ست که با یک کار روانشناسانه و درگیر کننده و البته .. مهیج طرف هستیم؛ باز هم از استودیوی مطرح و خوشنام Madhouse که در به خوبی ثمر رسوندن این جور انیمه ها عالی عمل می کنه .. همیشه شاهکارهایی در این ژانر به ما تحویل میده و به عنوان یک مخاطب همیشه چشم به راه دیدن و دنبال کردن انیمه های این استودیو هستم. سطح محبوبیت استودیو نیازی به تعریف نداره و به نظر میرسه این استودیو به راحتی یکی از محبوب ترین استودیوهای انیمه ای حال حاضر هست (اگه محبوب ترین نباشه!) بهرحال حالا باز هم با یک کار مرموز و پر از استرس پیش روی ما ظاهر شده و هم من و هم شما این رو خوب می دونیم که پتانسیل داستانی انیمه قابلیت پرداخت خوب و بسیار بالایی داره و از الان میشه بو و رنگ و روی خوش و جذاب انیمه رو حس کرد و دید.

+ پیشنهاد اولیه مسلماً اینه که به سراغ دیدن تک اپیزود OVA برید :

Death Billiards OVA


دیدن این اپیزود OVA می تونه کمک زیادی به آشنایی اولیه شما با فضای انیمه کنه و پیش زمینه بسیار خوبی واسه وارد شدن به دنیای این اثر هست. هر چند تصور می کنم سری انیمه ای بهتر از اینها خواهد بود ولی اگه بخوام فقط OVA رو در نظر بگیرم، باز هم باید بگم که یک کار دیدنی و هیجان انگیز بود .. دیدن اینکه یک انسان در قالب یک بازی بیلیارد مرگ بار چقدر بهم میریزه، دلهره خاصی داشت و فکر می کنم با از راه رسیدن سری انیمه ای و بیشتر شدن تعداد بازی های مختلف، درجه دلهره آور بودن اثر و البته درجه بحث روانشناسانه کارکتری اون بالاتر از اینها هم خواهد بود و بهتون این نوید رو میدم که یکی از کارهای تاپ فصل بعد ما این انیمه خواهد بود.

پیشنهادی گذرا : وقتی کمی با سوژه انیمه آشنا میشید، ناخودآگاه فکر انیمه دیگه ای وارد ذهن تون میشه و اون انیمه، اثری زیبا و فوق العاده درگیر کننده به نام Kaiji هست. حالا که داریم به سمت دیدن Death Parade حرکت می کنیم، بهتره در نظر داشته باشید که Kaiji هم می تونه انتخابی عالی برای دیدن باشه .. درگیری های قمار مانند و "مرگ و زندگی وار" در سری Kaiji پر از جذابیته و یکی کارهای خیلی خاص سال های گذشته محسوب میشه.

اما بریم سراغ عوامل .. همونطور که گفتم، استودیوی سازنده استودیوی مطرح Madhouse هست که نیازی به معرفی نداره و فصل پاییز کاری عالی به نام Kiseijuu Sei no Kakuritsu رو به ما تقدیم کرد که اکثر انیمه بین های فصلی نظر مثبتی نسبت به اون داشتند و همه از خوبی و سطح جذابیت اون کار با خبر هستیم. Tachikawa Yuzuru قراره کارگردان انیمه باشه؛ کسی که قبلاً دستیار کارگردان انیمه Zankyou no Terror بوده و میشه گفت با فضای مرموز و اینچنینی آشنا هست. در کنارش اپیزودهایی از Steins;Gate (اپیزود 12) ، Shigurui ، Kill la Kill ، Bleach و ... رو هم کارگردانی کرده که به نظر کارهای اپیزودی عالی برای تبدیل شدن به یک کارگردان خوب میرسند. اینجا قراره نقطه اوج گیری این کارگردان در عرصه کارگردانی باشه و باید ببینیم از این موقعیت چطور استفاده می کنه .. مسلماً موقعیت خوبی پیش روی اونه! موسیقی انیمه به عهده Hayashi Yuuki هست .. کسی که قبلاً کار آهنگسازی انیمه هایی مثل Haikyuu ، Blood Lad ، Robotics;Notes ، Diabolik Lovers و ... رو انجام داده.

در قسمت دوبلورهای انیمه، Maeno Tomoaki قراره نقش Quindecim، مرد اصلی بار داستانُ دوبلوری کنه. احتمالاً صدای اونو در قالب شخصیت "هاک" انیمه Akatsuki no Yona از فصل پاییز خوب به خاطر دارید. بجز اون انیمه، از کارنامه این دوبلور میشه به Amagami SS ، M3: Sono Kuroki Hagane ، Maken-Ki ، Naruto: Shippuuden ، Toshokan Sensou و ... اشاره کرد. از جمله دوبلورهای دیگه انیمه میشه به Seto Asami اشاره کرد که Chihayafuru ، Kakumeiki Valvrave ، Rinne no Lagrange ، Tari Tari ، Witch Craft Works و ... بعضی از کارهایی هستند که کار دوبلوری کارکترهای اصلی شونُ به عهده داشته. بهرحال، تیم دوبلوری تیمی مناسب به نظر میرسه و از طرفی تعداد اپیزودهای انیمه از الان اعلام شده که قراره 12 اپیزود داشته باشیم که با توجه به فضای داستانی به نظر میرسه تعداد اپیزود مناسبی باشه. باید منتظر بمونیم و ببینیم Madhouse این کار رو در چه سطحی به ما ارائه میده .. شخصاً امید زیادی به این اثر دارم و فکر می کنم یکی از بهترین های فصل زمستان خواهد بود.



دوبلورها و کارکترهای اصلی انیمه :



5-jpg7-jpg
8-jpg6-jpg


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد