M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Ansatsu Kyoushitsu

Ansatsu Kyoushitsu



2-jpg



توضیحات و نظر شخصی : فکر نمی کنید دیگه وقت آشنایی با "کورو-سنسی" رسیده؟! اگه اهل انیمه و مانگایید، باید با این کارکتر آشنا بشید چون یکی از خاص ترین کارکترهای دنیای مانگا و حالا انیمه ست. اجازه بدید من این افتخار رو به عهده بگیرم و کورو سنسی رو بهتون معرفی کنیم! همونطور که از پسوند اسمی این کارکتر برمیاد و می تونید حدس بزنید، کورو سنسی، یک معلمه و قراره کلاس درس مدرسه ما رو بچرخونه ولی صبرکنید .. اون مثل هر معلم دیگه ای نیست .. بذارید قبل از اینکه در ذهن خودتون ظاهری انسانی رو برای اون در نظر بگیرید، از ظاهرش براتون بگم و شما رو متوجه کنم که اون یک انسان نیست! بلکه ظاهری شبیه به یک هشت پا داره و رنگ پوستش بسته به حس و حالی که داره، تغییر می کنه و می تونه با سرعتی 20 برابر سرعت صوت حرکت کنه! شاید فکر کنید، "آهان، پس یه هشت پا تو کلاسه و درس میده و موقعیت های کمدی شکل می گیره و ..." نه، قضیه پیچیده تر از این حرف هاست. کوروسنسی مسئول نابودی کره ماه بوده .. ماه رو برای همیشه به شکل هلالی در آورده و تازه، دنیا رو تهدید کرده و گفته که تا یک سال آینده دنیا رو نابود می کنه. و حالا این سنسی دوست داشتنی و گوگولی (!) می خواد به کلاس A-3 روش ترور کردن خودشُ آموزش بده. باید ببینیم بچه های این کلاس می تونن از پس کشتن سنسی و نجات دادن دنیا بربیان یا نه.

راحت باشید و به زبون بیاریدش ... آره، "عجیبه" .. در اینکه داستان اولیه بو و حس و حال متفاوتی داره، شکی نیست و میشه بهش امیدوار بود. حداقل به راحتی میشه گفت لوکیشن ها، نحوه پیشروی صحنه های کمدی و البته کارکترها و برخوردشون با سنسی از خلاقیتی متفاوت با انیمه های دیگه برخوردارند و بذارید یه اطمینان خاطر خوب هم بهتون بدم. Kishi Seiji در کارگردانی صحنه های رو به فانتزی تبحر بالایی داره. برام مهم نیست که یکی دوتا از کارهاش رو نپسندیدم؛ Jinrui wa Suitai Shimashita فوق العاده بود و همچنان جز تاپ 5 انیمه ای من قرار داره. شاید بهتره به Angel Beats ، اثر دیگه ای از این کارگردان هم اشاره کنم که همچنان در ذهن ها ماندگاره و خاطره خوبی ازش باقی مونده. بودن این کارگردان در کنار سوژه جذاب و محتوای مانگایی خیلی خوب Ansatsu Kyoushitsu امید زیادی رو به من داده و از الان اشتیاق زیادی برای دیدن انیمه دارم و فکر می کنم تعویض کارگردان ها از OVA به سری تلویزیونی ایده خیلی خوبی بود. اگه OVA رو تماشا کرده باشید و اطلاعات مربوط بهش رو چک کرده باشید، می دونید که کارگردان OVA ، آقای Keiji Gotoh بود و حالا در سری تلویزیونی Kishi Seiji قراره کارگردان سری باشه. من مانگا رو نخوندم و صرفاً جهت آشنایی با نحوه طراحی ها و فضای مانگا نگاهی بهش انداختم که به نظر جالب و خوب می رسید .. خصوصاً در قسمت طراحی های کورو سنسی میشه لحظات خیلی خوبی رو به چشم دید .. از لحاظ کمدی بار خوبی درون مانگا وجود داره و حتی اگه انیمه نیمه تموم بمونه (که احتمالاً همینطوره) ، باز هم میشه به فکر خوندن مانگا افتاد و به سراغش رفت.


یکی از نکاتی که باعث میشه بیشتر به کار Seiji امیدوار بشم، همکاری دوباره ش با استودیوی Lerche هست که انیمه Jinrui wa Suitai Shimashita محصول اون استودیو بوده. استودیویی که در سال 2011 تاسیس شده و قسمتی از Studio Hibari محسوب میشه. همونطور که از سال تاسیس استودیو میشه حدس زد، تعداد کارهای تولید شده توسط این استودیو بالا نیست و فصل دوم Hamatora ، Unbreakable Machine-Doll ، Danganronpa: The Animation و ... از جمله بعضی کارهای این استودیو هستند. بهرحال استودیوی سازنده با اینکه سال های زیادی نیست که در عرصه تولید انیمه فعالیت داره ولی کارهای محبوب خوبی رو روانه بازار کرده و میشه اونو نقطه مثبتی برای کار در نظر گرفت. از کارگردان صحبت کردم و بهش اشاراتی کردم و فکر نمی کنم نیازی به اشاره دوباره باشه ولی بذارید از آهنگساز انیمه هم چیزهایی بگم؛ Sato Naoki کار موسیقی این انیمه رو به عهده داره که قبلاً کار آهنگسازی انیمه هایی مثل Blood-C ، Eureka Seven ، Futari wa Precure Moyashimon و ... به عهده داشته. راستش وقتی شنیدم و خوندم که کارگردانی انیمه به عهده Seiji ـه و استودیوی سازنده انیمه Lerche ست، یه جورایی دوست داشتم و می خواستم که آهنگساز سری Otani Kow باشه ولی بعد که بهش فکر کردم، دیدم شاید برای سلیقه آهنگسازی Otani Kow یه ذره زیادی درون فضای کمدی باشه و از خیر این خواسته گذشتم.


دوبلوری کورو سنسی رو Fukuyama Jun به عهده داره. نقش های معروف زیادی برای نام بردن داره و فصل های قبل هم زیاد به نقش های معروف این دوبلور اشاره کردیم. بهرحال پاییزی که گذشت، تو انیمه هایی مثل Nanatsu no Taizai ، World Trigger ، Amagi Brilliant Park و ... دوبلوری کرد و اگه بخوام کلی از یه کارکتر مطرح از این دوبلور اسم ببرم، فقط کافیه به اسم "لولوش" اشاره کنم. "ناگیسا" کارکتریه که به دست Fuchigami Mai سپرده شده. Cross Ange ، Outbreak Company ، Girls und Panzer و ... بعضی کارهای سال های اخیر این دوبلو هستند. تو لیست باقی کارکترها و دوبلورهای فرعی، اسامی خوب زیادی به چشم می خوره ولی من بیشتر از همه مشتاق شنیدن صدای Kanemoto Hisako هستم که هیچ وقت از شنیدن صداش خسته نمیشم. حس می کنم بار کمدی خوبی درون صداش نهفته ست و به این فضای جالب انیمه ای می خوره. بهرحال امیدوارم اینهمه نکته مثبتی که با هم از نظر گذروندیم، در عمل هم به خوبی جا بیافتن و بتونیم یه انیمه عالی رو در فصل زمستان دنبال کنیم.



دوبلورها و کارکترهای اصلی انیمه :



201691-jpg219931-jpg
1-jpg7220-jpg


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد