M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

!Binan Koukou Chikyuu Bouei-bu Love

Binan Koukou Chikyuu Bouei-bu Love


68451-jpg


توضیحات و نظر شخصی : شنیدن عبارت "ماهو شوجو" یا همون برگردان فارسیش "دختر جادویی" همیشه و در هر فصل انیمه ای یک امر عادی و جا افتاده ست؛ محبوبیت هر سری از انیمه های با قالب دخترهای جادویی و جادوگرها در سطح قابل قبول و گاهی در سطحی عالی قرار داشته و به نظر میرسه که انیمه بین ها و اوتاکوها حالا حالاها از دست ژانرهای متمرکز به دخترهای جادویی و انیمه های اختصاص داده بهشون خسته نمیشند. ولی شاید وقتشه که یک تفاوت یا زنگ استراحتی در این ژانر به وجود بیاریم و اینبار به جای کارکترهای دختر جادویی، پسرهای جادوگر رو با هم دنبال کنیم! و چرا که نه؟! 5 پسر قراره از دنیا حفاظت کنند و حالا که اینطوره، بذارید کل کره زمینُ زیر پا بذاریم و یه موجود عجیب رو به جمع اونا اضافه کنیم .. یک وامبت! وامبت ها نزدیک ترین موجودات به کوآلاها هستند و همونطور که می تونید حدس بزنید، محل زندگی و یافتنشون استرالیاست و اونجا دیده میشن. بهرحال، وامبت صورتی داستان ما، این موجود خوشگل و بامزه یک روز تو وان حموم پسرای انیمه ظاهر میشه و وظیفه مهمی رو به پسرای انیمه واگذار می کنه .. وظیفه محافظت از جهان ... !

در نگاه اول شاید مضحک باشه ولی ... "ولی" نداریم .. بهتره به همون جمله اول اکتفا کنم و بذارم معرفی انیمه در حالت نه چندان خوشبینانه نسبت به انیمه باقی بمونه. مطمئنم این انیمه طرفداران خاص خودش رو پیدا می کنه و دسته خاصی از انیمه بین ها مجذوب فضای پر از کارکتر پسر و البته جادویی اون خواهند شد ولی به شخصه دید مثبتی نسبت بهش ندارم و احتمالاً نخواهم داشت! و با اینکه معمولاً کمتر انیمه ای رو از لیست انیمه های یک فصل جا میندازم، حدس میزنم این انیمه یکی از انیمه هایی باشه که حتی به فکر تست کردنش هم نباشم و با خیالی آسوده از کنارش عبور می کنم.

در نهایت، اگه مایل هستید و با خوندن نوشته های من زیاد در مورد دیدن یا ندیدن این انیمه به نتیجه درستی نرسیدید، بهتره به سراغ تریلر برید و اونو تماشا کنید؛ فکر می کنم تریلر به خوبی فضای انیمه رو به تصویر کشیده .. شاید یه مقدار کمتر به فضای محافظت از دنیای پسرها پرداخته باشه ولی وامبت داستان (که ظاهراً اسمش تو انیمه هم وامبت هست!) ، پسرهای داستان (اینکه هر کدوم چه ظاهری دارند) ، انیمیشن کار و ... نکات ریز و خاصی رو می تونید از تریلر برداشت کنید که به نگاهی که به انیمه دارید، کمک می کنه .. اطلاعات انیمه رو چک کنید و تصمیم نهایی رو در مورد تنفر پیدا کردن از این انیمه تا آخر فصل، با بیخیالی دیدنش در هر هفته و یا با شور و شوق تمام دنبال کردن هر لحظه و ثانیه های اون بگیرید.

استودیوی سازنده، Diomedea خواهد بود .. Akuma no Riddle ، Gingitsune ، Shinryaku! Ika Musume ، Sola و ... از جمله بعضی کارهای تولید شده توسط این استودیو هستند. آقای Takamatsu Shinji کارگردان انیمه ست که شاید بتونیم اونو بزرگترین نقطه مثبت انیمه به حساب بیاریم. در وصف ایشون کافیه بگم که کارگردان سری اول Gintama و انیمه Danshi Koukousei no Nichijou بوده که واقعاً کارهای خیلی خوب و خنده داری بوده و هستند. علاوه بر این دو کار، کارهایی مثل School Rumble ، Sora no Manimani و ... هم کارگردانی کرده که باز هم کارهای شناخته شده ای محسوب میشند.

دوبلوری به نام Mugihito که عکس و چهره بسیار جالبی هم داره، قراره در نقش وامبت داستانمون گویندگی کنه .. از کارهای قبلی آقای Mugihito ، میشه به Black Jack ، Cross Game ، Eureka Seven ، Gintama ، Grappler Baki و ... اشاره کرد. اشاره به تمام دوبلورهای 5 پسر اصلی کاری طولانیه و فقط به این موضوع اشاره می کنم که هیچ کدوم از دوبلورهای اصلی تا بحال آنچنان سابقه زیادی در قالب نقش های اول و اصلی نداشتند و شاید بشه از بین اونا Yamamoto Kazutomi یا Masuda Toshiki رو با تجربه تر از بقیه دونست ولی وقتی از دوبلورهای این 5 پسر دور بشیم و نگاهی به لیست کارکترهای فرعی بندازیم، با چند دوبلور بسیار خوب روبرو میشیم .. افرادی مثل Fukuyama Jun ، Kamiya Hiroshi ، Suzuki Tatsuhisa ، Terashima Takuma و Yasumoto Hiroki که هر کدوم در انیمه ای از زمستان نقش اصلی رو به عهده دارند و دوبلورهای شناخته شده ای به شمار میرند. روی هم رفته این دید کلی اولیه نسبت به تیم دوبلوریه .. تیمی که کارکترهای فرعی به دست دوبلورهای بهتری سپرده شدند و دوبلورهای اصلی به دست دوبلورهای کم کار و نه چندان با تجربه! باید ببینیم نتیجه این ترکیب بندی چی میشه و چقدر خوب از آب در میاد.

دوبلورها و کارکترهای اصلی انیمه :


1-jpg4-jpg
2-jpg3-jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد