M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Man of La Mancha 1972 / Musical



خلاصه داستان: مأموران دادگاه تفتیش عقاید اسپانیا، «میگل د سروانتس» (اوتول) و خدمتکارش (کوکو) را دستگیر می کنند و به سیاه چال می اندازند. زندانیان بلافاصله آن دو را غارت می کنند و «سروانتس» برای بازپس گرفتن متن رمانش ناچار می شود روایت سرگذشت «دون کیشوت» را به مرحله ی «عمل» درآورد...

بازیگران : Peter O'Toole ، Sophia Loren ، James Coco

کاندید دریافت اسکار برای بهترین موسیقی

جالب بود .. واقعا خوب کار کرده بودن روی قطعات موزیکال فیلم و بعضیاش حسابی دیدنی شده بود و البته یه بازیگر قدرتمندی مثل او تول هم پشت این موزیکال ها بود که دیگه حسابی کار رو دیدنی کرده بود .. من از فیلم های قدیمی سوفیا لورن فقط A Countess from Hong Kong رو دیده بودم و برام جالب بود که ببینم چطور ظاهر میشه توی این فیلم؛ خوب کار کرده بود، خصوصا قدرت بیان خوبی داشت لورن! او تول به شخصیت دن کیشوت ظاهر خیلی جذابی داده بود!


خوب برای من بهترین قطعه و آهنگ فیلم، Man of La Mancha بود خیلی زیبا و عالی کار شده بود! استفاده از عروسک های اسب مانند و آسیاب بادی دو از بهترین صحنه های فیلم بود! جایی که دن کیشوت آسیاب بادی رو به چشم دشمن میبینه و به سوی اون حمله ور میشه! عروسک اسب مانندی که سر اون روی سر دو نفر بود و دن کیشوت و خدمتکارش روی اسب و الاغ سوار بودن و شعر هاشون رو میخوندن!




راجع به فیلم :


- پیتر او تول آهنگ های موزیکال فیلم رو خونده و بعد از خوندن متوجه میشه که زیاد به موسیقی فیلم نمیخوره و دنبال یه خواننده جایگزین برای خودش میگرده ولی کسی که او تول انتخاب میکنه، اصلا به صدای اون شباهتی نداشته و یه جستجوی جدیدی آغاز میشه برای پیدا کردن خواننده که Simon Gilbert در نهایت برای این کار انتخاب میشه و به جای او تول آهنگ ها رو میخونه!

- هیئت ملی نقد فیلم (National Board of Review) این فیلم رو یکی از 10 فیلم برتر سال 72 انتخاب کردند.

- یکی از کسانی که روی صحنه تئاتر نقش دن کیشوت رو تا بحال بازی کرده بوده، José Ferrer بود که پیتر او تول سابقه همکاری با اون رو در فیلم Lawrence of Arabia داشته و همچنین گفته که بیشتر بازیگری خودش رو مدیون مدتی کوتاهی بوده که با Ferrer گذرونده


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد