M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Space☆Dandy S2 - Ep 03

Space☆Dandy S2 - Ep 03

اپیزود خیلی خوب و جالبی بود. میشد به راحتی تفاوت رو نسبت به اپیزودهای قبلی دید و واقعاً از این لحاظ راضی بودم. داستان ماهی! داستان سیاره‌هایی با نام های عجیب، دنیای ماهی ها و ... چراغ قوه ای که داستان مرموز اپیزود رو شکل داد! دندی با استفاده از چراغ قوه عجیبی پا به دنیای سیاره ای گذاشت که تنها سکنه ش اون ماهی بود. لحظات اولیه ورود دندی به سیاره "دوست پسر سمج" کاملاً ابهام برانگیز و عجیب پیش رفت؛ اون شکل معلق بودن کله دندی در فضای تصویری که جلوی چشمای ما بود و ماهی ای که داشت بساط پیکنیک (!) خودش رو پهن میکرد. خوشبختانه ابهام محیطی اپیزود حس خوبی داشت و رفته رفته این ابهام کمتر و کمتر شد و با ماهی و دلیل بودنش تو اون سیاره آشنا شدیم. دندی یک فضایی خاص و نایاب پیدا کرده بود و میتونست اونو به سازمان ببره و پولی بگیره! هر چند وقتی بهش فکر میکنم، میبینم شاید این واقعاً یک ماهی بود و ممکن بود اسکارلت اونا رو به تمسخر بگیره اما خُب، به دلیل پایان بندی متفاوت نسبت به این تصور، ما هرگز این قسمت از داستان رو ندیدم و فقط باید به تصورات خودمون قانع بشیم.

اپیزود از نظر من حس هنری زیبایی هم داشت؛ اینکه به اون شکل تصاویر ستون دریایی متصل شده به سیاره "دوست دختر" رو میدیدیم و یا لحظات بازی با جاذبه اون سیاره، میویی که به دنبال ماهی داستان ـمون بود و بعد از اون شیوه پرت شدن دندی و میو به درون اون سیاره. دیدن اینکه اون سیاره در طی صد سال چه تغییراتی کرده، جالب بود. عشقی که از بین رفته، خورشیدی که در حال نزدیک شدن بود، ماهی هایی که از دیدن یک ماهی لـــخت تعجب کرده بودن و اونو زشت میدونستن و ... در نهایت دیدن اینکه ماهی اصلی داستان چطور خودش رو کباب کرد، حس عجیب خاصی داشت و میدونید چی از اون عجیب تر بود؟! اینکه دندی و میو با خیال راحت و با لذت تمام اونو خوردن!

به عنوان یک مترجم برای ویرایش هم که شده، گاهی مجبورید اپیزودها رو دوباره نگاه کنید و باید بگم که، وقتی اپیزودهای دندی رو برای بار دوم نگاه میکنم، باز هم ویژگی‌های خوبی در فضای انیمه میبینم؛ مثلاً این اپیزود بعد از اینکه جریان سیاره و محتوای اپیزود رو درک کردم، دیدن ورود دندی به سیاره برای بار دوم، برام حس جالب تری داشت و یا لحظات از راه رسیدن خورشید و منظره ستون آبی متصل به سیاره و ... در بار دوم حس زیباتری برام بهمراه داشتن و فکر کنم بشه گفت که انیمه Space Dandy جز کارهایی محسوب میشه که خاصیت تماشای دوباره رو هم داره و نکات ریز، ارجاعات و جریانات تصویری زیادی در درون هر اپیزود نهفته ست که ارزش چک کردن رو داره.

صحنه‌هایی از اپیزود :

- دندی بی کله و رقصیدن ش :



- میو و دندی در کنار ماهی :



- منظره زیبای دو سیاره و ستون آبی :



- و اینم بلایی که سر ماهی اومد :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد