M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Gantz - The Dream, The Madness

Gantz - The dream, The Madness

6a0133f3d447b0970b014e88dbceaa970d-jpg


فوق العاده بود .. از اون سری های انیمه ای که بعد از تموم شدن اثر دوست دارید از جای خودتون بلند بشید و براش یه کف مرتب بزنید.

همیشه اسمش رو می شنیدم و همیشه جلوی چشمام بود ولی خب، مهم نیست که چقدر دیر این انیمه رو دیدم چون اصلاً به فکر دیدنش نبودم، ژانر کاری اثر زیاد با طبع انیمه ای من همخونی نداشت و فکر نمی کردم بتونم از دیدنش لذت ببرم اما با اصرار یکی از دوستان پای دیدنش نشستم! دوست دارم به راحتی ابراز نظر کنم و بگم که Gantz جداً یه اثر خوب بود، حس می کنم تونستم به زیبایی و عمق کار پی بردم و بسیار از دیدنش راضی ام .. این تجربه بهم تلنگری زد تا اثرهای کلاسیک این شکلی رو بیشتر مد نظر بگیرم و تعدادی از اون ها رو از همین الان وارد لیست انیمه های بعدی خودم کردم.

اما در مورد خود انیمه Gantz ، آرک های بسیار باحالی داشت؛ بخاطر سوژه اولیه کار هیجان تو اکثر لحظات انیمه موج میزد .. لحظات غافلگیر کننده، انگشت به دهان کردن مخاطب، موسیقی خیلی خوب، شخصیت پردازی عالی و یکی بهتر از دیگری و ... همه چیز انصافاً در سطحی جذاب قرار داشت و به همین خاطر نمیشد دست از ماراتون زدن کار برداشت. چراها و معماهای زیادی از ابتدای کار و بعدها در طول سری به ذهن بیننده میرسه ولی خوشبختانه جواب های بسیاری هم به این سوالات داده میشه .. ابهام درون این اثر همیشگی نیست و رفع گیجی مخاطب به خوبی انجام می پذیره. نکته پررنگ برای من به رخ کشیدن احساسات کارکترها بود که به شکل انسانی و باورپذیر به تصویر کشیده میشدند .. کورونو، کاتو، کیشیموتو و حتی کارکترهای فرعی، هر کدوم به نحوی تونستند من رو با خودشون همراه کنند و از لحاظ شخصیت پردازی این اثر رو درخور تحسین می دونم.

داستان خیلی خوب و جالب انگیز پیش رفت و بعد با وضع پایان بندی کار (فیلر بودن چند اپیزود آخر) باید خیال خودتون رو راحت کنید و به سراغ مانگای اثر برید .. حتی اگه مانگا خون نباشید، ارزش امتحان کردن رو داره! من که اینکار رو کردم و بعد از مدتها حسابی غرق در یک مانگا شدم؛ خوندن مانگاش هم لذت زیادی داره و این چند روزه لحظاتی بوده که به خودم اومدم و دیدم که بالای 20 چپتر رو خوندم و حاضرم همچنان 20 چپتر دیگه رو هم از این اثر بخونم. خوشی کار برای کسی مثل من که به فضای چنین مانگاهایی (و یا کلاً مانگا) عادت نداره، در سطح بالایی قرار داره و صادقانه بخوام بگم، انتظار نداشتم این مانگا بتونه من رو مجذوب خودش بکنه. صحنه های اکشن در دل مانگا هم جذبه متفاوتی داره و می تونم قدرت تخیل خودم رو برای بهتر کردن فضای درونی اثر به کار بگیرم.

روی هم رفته جای تعریف از انیمه Gantz زیاده ولی کوتاه و خلاصه میگم که من فکر می کنم این انیمه از اون کارهاییه که می تونه امید یک انیمه بین رو برای باقی موندن تو دنیای انیمه زنده کنه! کافیه به سراغش برید.

پ ن : تنها حسرت من در مورد این انیمه (جدا از کامل اقتباس نشدن سری در قالب انیمه) ، انتشار پیدا نکردن رسمی موسیقی متن اثره که بار موسیقی بسیار خوبی داشت و فکرشُ که می کنم، می بینم دوست دارم ساعت ها رو صرف شنیدن به موسیقی متن اثر کنم. با سرچی که کردم تونستم چند تا از ترک های ادیت شده و برداشت شده از خود انیمه رو پیدا کنم و دانلود کنم ولی ای کاش این OST با کیفیت بالا و مناسب عرضه میشد و می تونستیم با ذوق بیشتری به سراغش بریم.

نمونه یکی از ترک ها (اسم ترک رو به دلیل اسپویلـری که داره ویرایش کردم.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد