M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Nisekoi - Season 2

Nisekoi


162196-jpg


توضیحات و نظر شخصی : به چرخه تمام نشدنی، عذاب آور و در عین حال فوق العاده لذت بخش خواستن ها، درک نکردن ها، نفهمیدن ها، ضایع شدن ها، سو تفاهم ها، خود رو به نفهمی زدن ها و یک عالمه فعل انجام گرفته و نگرفته‌ی دنیای حارم ما خوش اومدید. Nisekoi از جمله انیمه هاییه که با وجود به سرانجام نرسیدن رابطه ها باز هم حس دلخوشی خاصی رو به بیننده خودش منتقل می کنه؛ ممکنه انیمه در نگاه اول مظهر واقعی یک انیمه پر از کلیشه و تکرار به نظر برسه و این فکر رو تداعی کنه که نهایت کسل کنندگی بعد از یکی دو اپیزود وجود بیننده رو فرا می گیره ولی Nisekoi در همون نگاه اول شما رو متوقف می کنه و به شما می فهمونه که نه، اصلاً اینطور نیست و میشه حتی کلیشه ها رو هم لذت بخش کرد. Nisekoi ثابت کرد که میشه حتی با سناریوهای تکراری هم تنوعی تازه خلق کرد و بار دیگه رنگ آمیزی خاصی به چهره این جلوه کهنه و قدیمی پاشید. این موضوع و تنوع و تازگی داده شده به کلیشه ها به راحتی در طول فصل اول انیمه ثابت شد و با اینکه بارها و بارها پسر داستان ما، ایچیجو تا مرز عبورنکردنیِ وارد شدن به رابطه عاشقانه پیش می رفت و به نتیجه ای نمیرسید ولی باز هم ما عطش دیدن اپیزود بعدی رو داشتیم و شاید بشه گفت از دیدن مسیر انیمه لذت می بردیم .. چون از ابتدا می دونستیم این انیمه یک انیمه حارم هست و قصه سر درازی داره، تصورش رو نمی کردیم، انتظارشو نداشتیم که به این زودی ها به یک نقطه عاشقانه تثبیت شده برسیم. تثبیت کننده‌ی اینکه ایچیجو راکو بلاخره دختر مورد نظر خودش رو انتخاب می کنه و بلاخره می تونه خیال دخترهای باقی مونده رو راحت کنه .. "بله، من بلاخره انتخاب خودم رو کردم." ولی نه ... !

کلید، قفل، خاطرات کودکی، دختری که شاید دختر دوران کودکی باشه .. یا شاید هم نباشه! علاقه به اونودرا، علاقه ای که ممکنه دو طرفه باشه ولی به دلایلی همچنان بی نتیجه مونده ... اما مگه حارم با حضور یک دختر شکل می گیره؟! ورود کریساکی زیبا و دوست داشتنی بود که استارت داستان ما رو زد .. راکو مجبور شد ادای دوست پسر کریساکی رو دربیاره و با سناریوی "من و تو یه زوج عشقولانه هستیم" ، همراه بشه. و البته برای اینکه بتونید یک حارم بسیار دلچسب داشته باشید، باید تعداد دخترها رو تا حد ممکن بالاتر ببرید و اینجا بود که پای ماریکا و حتی سوگومی هم به وسط کشیده شد و اونوقت بود که دیگه میشد گفت، بازیگرای ما تکمیل شده بودند و باید نمایش رومئو و ژولیتی که قرار نیست به سرانجام برسه رو شروع می کردیم! داشتن حس دژا وو در دنیای حارم یک حس کاملاً طبیعیه .. شاید یکی از معدود جاهایی باشه که داشتن حس دژا وو کاملاً معمولی به نظر میرسه و با رو شدن قالب های همیشگی این سبک کارها، ممکنه بیننده بارها فکر کنه که من این صحنه رو جای دیگه ای هم دیدم ولی در مورد Nisekoi یک عنصر قوی وجود داشت که باعث شد حس خلاقانه کار بالا بره و این تکرار موضوعات حارم وار زننده نشه و اون عنصر، خوش ذوقی و سبک بسیار زیبای پرداخت عوامل استودیوی Shaft به دنیای این مانگا بود.

تصورش برام سخته؛ شاید .. تقریباً تا حد زیادی مطمئنم که اگه این کار به دست استودیوی دیگه ای می افتاد، به شکل فجیعی نابود میشد .. حتی با اینکه محتوای اثر اصلی هم اوج گیری خاص خودشو داره ولی نبود انیمشینی به زیبایی انیمیشن Shaft و بازی های حرکتی دوربین با چهره کارکترها و رو نشدن خلاقیت تصویری کار می تونست تمام فضای لذت بخش ممکن رو از بین ببره. جلوه های تصویری Nisekoi با وجود Shaft هست که معنای خاصی به انیمه داده، کارکترها رو باورپذیر کرده و در صورت نبود این استودیو، انیمه ممکن بود طرفداران زیادی رو از دست بده و نتونه به اون چیزی که لیاقتش و پتانسیلش رو داره و می تونسته بهش دست پیدا کنه، برسه. اما خوشبختانه بین تمام استودیوهای ژاپنی، این Shaft بود که به سراغ ساخت این انیمه اومد و بدون هیچ کوتاهی، خلاقیت خاص و زیبایی رو در این اثر پیاده کردند که حتی با وجود 20 اپیزودی بودن انیمه ذره ای کسل کنندگی پیش نیومد و حتی طرفداران برای اومدن فصل دوم لحظه شماری می کردند. و حالا بلاخره وقتشه .. این شما و این هم فصل دوم این انیمه زیبا .. امیدوارم از دیدنش لذت ببرید و فراموش نکنید که انیمه پیش روی شما یک انیمه حارم هست.

نمی دونم شما چه انتظاراتی از فصل دوم انیمه دارید ولی توصیه و پیشنهاد من اینه که بار دیگه ذهنیت خودتونُ آماده کنید و به تصور اینکه قراره به سرانجامی عاشقانه برسیم، به سراغ انیمه نرید. مطمئناً لحظات عاشقانه و دوست داشتنی زیادی رو در طول فصل دوم خواهیم دید و در اون شکی نیست که خوشی و سرزندگی پرباری در انتظارمونه ولی بهرحال مسیری ناتمام رو در پیش رو داریم و مانگا هنوز در حال انتشار و پخش شدنه. نکته های مثبت زیادی در مورد این انیمه وجود داره که می تونیم بهشون فکر کنیم و دلمون رو به اونا خوش کنیم؛ نکاتی مثل بحث تکراری انیمیشن زیبا و چهره پردازی عالی کارکترها در قالب انیمیشن و یا کارکتر پردازی انیمه که در دنیای حارم، مهم ترین نکته محسوب میشه. اینکه یک کارکتر پسر باید چقدر جالب به تصویر کشیده بشه که عشق و علاقه دخترهای زیاد به اون رو منطقی جلوه بدیم و اونو بپذیریم و یا اینکه دخترهای پیرامون پسر داستان باید چه رفتار و اخلاقیات متفاوتی نسبت به هم داشته باشند تا در نظر ما خاص به نظر برسند. من فکر می کنم Nisekoi در هر دو جنبه کارکتری این موضوع موفق عمل کرده؛ هم راکو ایچیجو پسری جالب توجه بوده و هم دخترهای انیمه زیبایی خاص و رفتاری دوست داشتنی داشتن و دارند.

می تونم طوماری در مورد سوندره بازی های کریساکی، چهره‌ و رفتار خجالتی اونودرا، پررو بازی های ماریکا و همراهی ایچیجو با اونا در فصل اول بنویسم ولی فکر می کنم اگه انیمه رو دیده باشید، خودتون بهتر این لحظات رو لمس کردید و می دونید که من به چه چیزهایی اشاره دارم. مطمئناً فصل دوم هم نکات مثبت، جذاب و خوبی خواهد داشت. مثل اضافه شدن کارکترهای جدید و فرعی جالب که به روال پیشروی حارم داستانمون کمک می کنند و سناریوهای مختلفی رو به وجود میارند. بهرحال انتظارات بالاست و هر کسی دید خاصی به دنیای این انیمه داره .. به شخصه دوست دارم سریع تر به سراغ انیمه برم، OP ، ED جدید و قالب کلی فصل دوم رو به نظاره بشینم و ببینم که چقدر با تصوراتم فرق کرده و آیا تفاوت بزرگی ایجاد میشه یا نه. مطمئناً فضای هر اپیزود جدید خواهد بود، در اون شکی نیست ولی چقدر قراره مرزهایی که فصل اول ازشون عبور نکرد رو قابل عبور بدونیم؟ سوال خوبیه و باید منتظر اومدن، پخش شدن فصل دوم و جوابی که انیمه به این سوال میده باشیم.

عوامل تغییر خاصی نکردند و همچنان Shaft استودیوی انیمه ست؛ دو کارگردان خوش ذوق، Tatsuwa Naoyuki و Shinbou Akiyuki که فصل زمستان با همکاری هم روی انیمه Koufuku Graffiti کار می کردند، بار دیگه برای فصل دوم انیمه Nisekoi حضور پیدا می کنند و وارد عمل میشند. امیدوارم باز هم یه همکاری عالی رو از اونا شاهد باشیم. دوبلورهای یکی از یکی بهتر انیمه هم مثل همیشه حضور دارند .. Uchiyama Kouki در نقش ایچیجو ، دوبلوری که فصل گذشته رو با دوبلوری در انیمه های Death Parade ، Diamond no Ace و Gundam Build Fighters Try گذروند. Touyama Nao در نقش کریساکی که بهاری پرکار رو پیش رو داره و در فصل زمستان هم انیمه هایی مثل Military ، Kantai Collection: KanColle و Cross Ange: Tenshi to Ryuu no Rondo در دست دوبلوری داشت. و البته ... Hanazawa Kana ـی دوست داشتنی و بی نظیر .. در وصف این دوبلور هر چه صحبت کنیم، کم بوده و واقعاً هر چی بیشتر دوبلوری می کنه، دوست داشتنی تر میشه. اونم زمستان خودش با دوبلوری در انیمه هایی مثل Dog Days ، Durarara!!x2 Shou ، Junketsu no Maria ، Juuou Mujin no Fafnir و ... سپری کرد. روی هم رفته همه چیز خوب به نظر میرسه .. همه چیز عالی به نظر میرسه .. بذارید شروع به لحظه شماری و شمارش معکوس کنیم .. تا اپیزود اول انیمه از راه برسه و بار دیگه غرق در زیبایی دنیای انیمه Nisekoi بشیم .. من که خیلی واسه دیدن انیمه هیجان دارم .. امیدوارم شما هم همین حس رو داشته باشید.


« دوبلرها و کارکترهای اصلی انیمه »


3-jpg1-jpg2-jpg

6-jpg4-jpg5-jpg


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد