M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Wakaba*Girl

Wakaba*Girl




wakabagirl-1-jpg




توضیحات و نظر شخصی : داستان انیمه حول و حوش دختری به نام "واکابا کوهاشی" و دوستانش می گذره؛ واکابا بر خلاف ظاهر زیبایی که داره، تفکراتی و علایق عجیبی داره .. اون به خرده فرهنگ Gyaru ها علاقمنده. فرهنگی که آنچنان با فرهنگ ژاپنی همخونی نداره و به دسته ای از افراد تعلق می گیره که موهای خودشونُ رنگ می کنند، ناخن هاشونُ تزئین های عجیب و غریب می کنند و روی هم رفته آرایش غلیظ و سنگینی رو روی چهره خودشون پیاده می کنند. البته در حاشیه باید بگم که این تیپ کارکترها آنچنان منفور به شمار نمیرن و حتی در بین افراد معروف ژاپنی، آیدول ها و کسایی هستند که از این سبک مُد و فرهنگ پیروی می کنند و بین افراد جامعه محبوب هستند. اما بهتره به جای گیر دادن به محتوای اون خرده فرهنگ به شرح ادامه داستان مشغول بشم و دوستای واکابا رو برای شما معرفی کنم؛ "موئکو" یکی از دوستای واکابا ست که دختر صاف وساده و رویاپردازیه. "مائو" ، دوست دیگه ی واکابا، یه دختر هوسبازه که هر کاری دلش می خواد انجام میده و در نهایت، "نائو" دوست آخر واکاباست که قبلاً اهل ورزش بوده ولی حالا وقت فراغت خودش رو با خوندن مانگاهای BL سپری می کنه! اینجوری به انتهای لیست کارکترهای اصلی این انیمه میرسیم و حالا باید منتظر دیدن دنیای بامزه این انیمه باشیم.

شاید معمولاً این انتظار نره که مانگایی با فقط 4 چپتر تبدیل به یک انیمه بشه ولی در این مورد داره اتفاق می افته و مانگای 4-پنله ای که 2013 منتشر شده و به پایان رسیده ، حالا انیمه مخصوص خودش رو داره و قراره در تابستون پیش رو پخش بشه. در نگاه اول مسئله نگران کننده نبود محتوای کافی برای پیش بردن انیمه به نظر میرسه ولی شاید جریان به این حالت باشه که محتوای اوریجینال رو هم در فضای کار ببینیم و چیزهایی خارج از مانگا به دنیای انیمه وارد بشه. اما مسئله مهم و نکته مثبت در مورد این انیمه حضور مانگاکایی دوست داشتنی به نام Hara Yui در پشت این اثره؛ مانگاکایی که اخیراً با انیمه شدن یکی از کارهاش به نام Kiniro Mosaic به محبوبیت رسید و نشون داد که از پس به تصویر کشیدن یک دنیای فوق العاده کاوایی به خوبی برمیاد. دید مثبتی که من به این انیمه دارم، از همین مانگاکا نشات می گیره و پیشنهاد می کنم اگه شما هم مثل من به فضای انیمه Kiniro Mosaic علاقمند بودید و هستید، کار جدید این ماناگاکا رو امتحان کنید.

داستان خیلی ساده به نظر میرسه و در عوض کارکترها یه سری عادات عجیب و غریب دارن که من دوست دارم تو فضای انیمه بهتر باهاشون آشنا بشم. چرا که همین عادت های کوچولو هستند که تفاوت چهره ای این کارکترها رو با کارکترهای Kiniro Mosaic به ذهن من وارد می کنند و وجه تمایز اونا رو برام شکل میدن. طراحی های منتشر شده از کارکترها مثل طراحی های Kiniro Mosaic دلچسب و دوست داشتنی به نظر میرسند ولی باید ببینیم سازندگان این سری که با سازندگان Kiniro Mosaic تفاوت زیاد دارند، می تونن جلوه زیبایی که در اون انیمه بوده رو در این انیمه خلق کنند یا نه.

استودیوی سازنده، استودیوی Nexus هست که تجربه ساخت کار اختصاصی خاصی نداره ولی میشه از همکاری اونا با استودیوهای دیگه در ساخت انیمه هایی مثل Watashi ga Motenai no wa Dou Kangaete mo Omaera ga Warui ، Sword Art Online II و ... حرف زد. بهرحال استودیو نقطه قوت این انیمه نیست و باید ببینیم این استودیو بدون کمک گرفتن از استودیوهای دیگه چه حرف هایی برای گفتن داره. هنوز تو لیست عوامل اسمی از کارگردان به چشم نمی خوره ولی طراح کارکترهای انیمه Ishida Kana بوده که قبلاً کار طراحی کارکتر انیمه هایی مثل Mahouka Koukou no Rettousei ، Ore no Imouto ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai و ... رو انجام داده. در لیست گوینده های انیمه، Ozawa Ari قراره نقش "واکابا" رو به عهده داشته باشه .. کسی که بهار رو با گویندگی در نقش "اوما تان" در انیمه Etotama: Eto Tamashii سپری کرد. از جمله کارهای قبلی این دوبلور هم میشه به The Rolling Girls ، Mikagura Gakuen Kumikyoku ، Donten ni Warau ، Gekkan Shoujo Nozaki-kun و ... اشاره کرد. نکته جالبی که در مورد لیست دوبلورها به چشم می خوره اینه که، کارکتر "مائو" رو خانمی به نام "مائو" دوبلوری می کنه که تشابه اسم قشنگی با هم دارند. Mao رو فصل های اخیر با انیمه هایی مثل Death Parade ، Seiken Tsukai no World Break ، Durarara!!x2 Shou ، Re-Kan و ... دیده بودیم. گوینده "موئکو" به دست Izawa Mikako سپرده شده که از جمله کارهاش میشه به Re-Kan ، Amagi Brilliant Park و .. اشاره کرد. در نهایت ، گوینده آخر انیمه که قراره نقش "نائو" رو ایفا کنه، یکی از دوبلورها محبوب منه؛ خانم Murakawa Rie که اخیراً اونو بخاطر نقش های "نیا تان" در Etotama: Eto Tamashii و "هوتارون" در Non Non Biyori شناختیم و میشه گفت چند فصل اخیر پله پرتابی رو برای خودش یافت و بسیار چهره خوبی بین دوبلورهای دختر انیمه ای شد.


« دوبلرهای اصلی انیمه »



wakabagirl-2-jpgwakabagirl-3-jpgwakabagirl-4-jpg



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد