M | F | S

My Favorite Stuff

M | F | S

My Favorite Stuff

Amanchu - Episode 03

Amanchu - Episode 03






تیک تیک، داریم غواصی رو یاد می گیریم!
و بعد به سمت آب میریم.



باز هم اپیزود بسیار خوبی بود. چه از لحاظ احساسی و چه از لحاظ آموزشی که نیمه دوم رو خیلی خوب روی جنبه آموزشی متمرکز کردیم. اما تو نیمه اول همراه شدن با دلسردی های تکو و پیکاری ای که اونُ سرحال آورد یه گردش و تفریح دل انگیز بود. میمیک ها و صحنه های ساده ولی زیبایی رو به چشم دیدیم. نکته ای که در این بین و خصوصاً تو نیمه اول خوب به چشم میاد استفاده زیاد از برگ های درخت ساکوراست که از افتادنشون روی زین موتور فوتابا گرفته تا لحظه رودرو شدن با تونلی از ساکوراها، همه و همه لحظاتی هستند که با وجود برگ هایی ساده رنگی لذت بخش به انیمه می بخشند و از طرفی دلسردی و ناراحتی فوتابا رو از بین میبرند. خلق لحظات التیام بخش این چنینی یکی از چیزهایی بود که من از ابتدا در این انیمه به دنبالش بودم و چقدر خوشحالم که این خواسته من به راحتی و از همون اپیزود اول به حقیقت پیوسته.

این بار ششم بود که این اپیزود رو میدیدم. دو سه بار رو حین ترجمه دیدم و بعد دوباره دیدم و دیدم!

هنوزم واسم تازگی داره. هنوزم تو لحظات اول با سکوت و قدم زدن های پیکاری و تکو همراه هستم؛ دلم برای دیدن هر چه بیشتر مشاور چا پر می کشه و بعد صدای موسیقی گونتیتی بلند میشه و کل انیمه رو غرق در فضایی رویایی می کنه! هر چه جلوتر میریم موسیقی متن انیمه رو بیشتر می پسندم و احساس می کنم کاشت موسیقی در جای جای لحظات انیمه به نحو عالی انجام گرفته. نمونه خوبش لحظه دیدن تونل ساکوراها و یا لحظات آخر اپیزود بود؛ ملایم و شنیدنی و لمس کردنی ... یه موسیقی خودمونی و تو دل برو! ساسوگا ... گروهی که تجربه داشتن 30 آلبوم آکوستیک رو داشته باید در این سطح عالی عمل کنه. ایول دارن .. بی صبرانه منتظر دانلود کل موسیقی متن و گوش دادن بهش هستم.






[نمایی نئو-ونیزیایی از شهر ایزو ]


بخش آموزشی کمی تا قسمتی طولانی شد ولی با لطافت تمام توضیحات مربوطه داده شد. سعی شده بود که جنبه آموزشی هم جنبه سرگرمی پیدا کنه و این یه نکته اساسی و مهم واسه انیمه ست. من که از دیدن افکت های مختلف و تصور کردن صحنه های زیرآبی و سناریوهایی که درباره عمق ها بهمون داده میشد لذت بردم. درباره ظرفیت هوا در اعماق مختلف آب حرف زده شد و درباره اینکه چطور میشه در آب ظرفیت هوای متعادلی داشت چیزهایی یاد گرفتیم. وقتی بهش نگاه کنید، می بینید چنین مقدمه کوتاهی واسه اینکه بتونیم به دریا بریم لازمه. چه خوب که زودتر بهش پرداخته بشه ... تو همون روز عضویت تکو و پیکاری از غواصی و نکات اساسی اون حرف زدیم و حالا می تونیم قدم به جلو بذاریم.

اگه پیشنمایش رو دیده باشید، متوجه میشید که بالاخره دو عضو دیگه باشگاه هم دارن از راه میرسند. خواهر و برادری که از اعضای ثابت تیم میشن. خیلی کنجکاوم ببینم رنگ و رویی که این دو کارکتر تو انیمه می گیرن به نسبت مانگا چه حس و حالی داره. تو مانگا احساس پسره رو درست دریافت نمی کردم ولی دختره، آی خوب خودشو بین دخترای انیمه جا میده. مثل جریان انیمه آریا و رابطه بین آکاری، آیکا و آلیس می مونه که آلیس کمی بعدتر وارد انیمه شد ولی به خوبی محبوب شد و جای خودشو تو قلب بیننده های آریا پیدا کرد. اینجا هم امیدوارم که آی (که از قضا اسمش با یکی از کارکترهای دختر انیمه آریا تشابه داره) بتونه درخشش داشته باشه و فضای انیمه رو بهتر از حال فعلی بکنه.

روی هم رفته اپیزود واسه من همچنان عالی بود .. دوسش داشتم.

لحظات ریز زیادی داشتیم که هر دفعه اونا رو می بینم لبخند روی لبم میشینه. مثلاً صحنه های یک چشم بر هم زدنیِ مشاور چا، سوال پیکاری درباره اینکه مشاور چا، مشاور باشگاه غواصیه یا نه؟! قدم زدن های به سمت تونل ساکورا، میمیک های سوت به دهان پیکاری، بازی بامزه چیبی کارکترها، معلم داستان و زدن پیکاری بخاطر بردن فوتابا، تصور فوتابا در اعماق دریا با اون لبخند فوق العاده و ... ! خیلی چیزها رو میشه نام برد ولی حالا نوشته خودم رو تموم می کنم و احساس خوبی که بر ذهنم حاکم شده رو با لذت نگه می دارم. پیش به سوی اپیزود 4 ام انیمه و یک 20 دقیقه دل انگیز دیگه.


صحنه‌هایی از اپیزود :

- میمیک های نزدیک تکو فوق العاده ست :



- میمیک های نزدیک مشاور چا هم فوق العاده ست :



- آموزش غواصی :



- تصور فوتابا در اعماق آب :





- لحظه احساسی آخر اپیزود چه خوووووب بود :




++


- تونل ساکوراها :



- بازی پیکاری با مشاور چا :





- کتک خوردن پیکاری از معلم :



- نگاه ناجور معلم به مشاور چا :



- وای، این لحظه چه خوب در اومده بود ... پیکاری سوت به دهان :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد